AnaXyd Skrevet 15. november 2012 Rapporter Del Skrevet 15. november 2012 Jeg tror nok det er GPU som gjør at maskinen oppleves som treg. Er vel ikke noen styring på GPU i klienten enda, så den kjører full load uavhengig av hva du driver med. Lenke til kommentar
XmasB Skrevet 15. november 2012 Rapporter Del Skrevet 15. november 2012 (endret) Jeg tror nok det er GPU som gjør at maskinen oppleves som treg. Er vel ikke noen styring på GPU i klienten enda, så den kjører full load uavhengig av hva du driver med. Om jeg pauser folding på GPU ser jeg ingen forskjell på CPU bruken. Jeg har ikke forsøkt ved 100%, men nå som jeg har satt CPU til 70% (som resulterer i 95% reelt) oppleves maskinen som vanlig. Når jeg skulle logge inn på maskinen i dag tidlig var det så vidt den reagerte i det hele tatt. Edit: Nå er TPF vensentlig mindre. GPU: 9 min 25 sek. CPU (smp:8): 17 min 4 sek. TPF, PPD og Credit blir jeg ikke helt klok på. Noen guide på dette noe sted? Evt noen som kan gi kortversjon? Endret 15. november 2012 av XmasB Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 15. november 2012 Rapporter Del Skrevet 15. november 2012 Okay, jeg personlig merket ihvertfall at maskinen var tilnærmet ubrukelig når jeg foldet på GPU. Varierer litt fra WU til WU dog, men enkelte gjorde at alt hakket og var ubrukelig. TPF er vel tiden den bruker for å gjøre ett steg (1 prosent) på en WU. PPD er helt enkelt og greit den kalkulerte summen poeng du får hver dag Credit er hva du får av poeng for hver WU. Så når du har gjort en WU 100%, leveres den og du får det tallet som står under credit. Skyt meg gjerne om jeg tar feil her Lenke til kommentar
XmasB Skrevet 15. november 2012 Rapporter Del Skrevet 15. november 2012 Så PPD er egentlig den viktigste indikator på bidraget? WU's varierer i størrelse, slik at TPF (som er 1% av WU) også vil variere? Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 15. november 2012 Rapporter Del Skrevet 15. november 2012 Korrekt, PPD varierer også, ettersom du får ned forskjellige WU's, betinget av at maskinen din ikke blir brukt til annet en folding. Samme med TPF, som gjerne brukes i sammenheng med hvor bra (nå er vi på detaljnivå) din maskin klarer en WU. Så hvis man overklokker, vil TPF gå ned, altså tiden man bruker på å gjøre ett steg, og man vil få høyere PPD som resultat av dette. Da man klarer å få tak i crediten kjappere. Så alt henger sammen på en ganske logisk måte 1 Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 15. november 2012 Rapporter Del Skrevet 15. november 2012 Det er nok GPU klienten som får det til å hakke for deg XmasB. Jeg har kjørt SMP folding på forskjellige maskiner og det er aldri noe problem med hakking. Noen ting kan gå tregere, men det er spesielt ting som har lav prosessor prioritet. Folding legger seg på laveste prioritet og viker så fort det er noen med høyere enn laveste prioritet som skal bruke CPU. 1 Lenke til kommentar
XmasB Skrevet 15. november 2012 Rapporter Del Skrevet 15. november 2012 Satser på at det bare var en midlertidig hikke. Har ikke merket noe mer til det etter at jeg begynte å justere CPU opp igjen. Nå er den tilbake på 100% og GPU går fortsatt også. Og det er fortsatt responsivt og fint. Men oppdaget at GPU og remote desktop ikke er venner. Da feiler GPU på pc #2 ihvertfall. Nå trenger jeg ikke gå inn på den veldig ofte, så jeg får gjøre det på gamlemåten, eventuelt legge inn VNC. Lenke til kommentar
Arve1234567890 Skrevet 15. november 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 15. november 2012 Hvordan gjør du for å overvåke 18 klienter i v7 via hfm net. Stund siden jeg prøvde dette, men du legger inn faktisk IP (altså PCens IP-adresse på nettverket) i HFM når du legger inn en klient; navn er vilkårlig. I V7 åpner du for remote tilgang for Master-PC (den som overvåker), og gir et passord for klienten. Husk restart av klienten før du prøver å legge den til i HFM! Lenke til kommentar
Snytefant Skrevet 15. november 2012 Rapporter Del Skrevet 15. november 2012 (endret) Ok takker for det. Men da har jeg ett spørsmål fra en som har kjørt fah siden 2004? Hvordan gjør du for å overvåke 18 klienter i v7 via hfm net. Sry for at jeg ikke så spørsmålet ditt i går. Denne posten som jeg postet for en stund siden bør forklare en del https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=254688&view=findpost&p=19670039 Hvis maskinene ikke er på samme LAN (slik jeg har med kompisen min sin pc) så bruker vi Hamachi, og da Hamachi-ipen fra pcen hans. Endret 15. november 2012 av Snytefant Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 15. november 2012 Rapporter Del Skrevet 15. november 2012 (endret) Da her jeg klart å klokke 4P 6276 ES til 3.6GHz, TPF 8:51 som jeg lot folde 10 - 12%. VCore måtte helt opp til 1.2875 før det var stabilt. Forsøkte så med 3.7GHz og VCore 1.3V, men krasjet etter noe over 1%. Da var strømtrekket fra veggen oppe i 1150W så jeg ga det opp, at slikt forbruk blir for mye så det er lite vits i å gå videre. I tillegg var jeg redd for å svi kortet. Dermed ble det ingen rekord, men jeg slo i hvertfall min egen 4P E5-4650 i 10 minutter med ett sekund på TPF. Er nå tilbake til 3.3GHz og VCore 1.1750V, strømforbruk ca. 835W. Endret 16. november 2012 av -alias- 1 Lenke til kommentar
Arve1234567890 Skrevet 15. november 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 15. november 2012 Mer kommer ut over høsten! Nå er det 5.6 måneder igjen til vi tar målet ditt: Team MacOS X! Lenge siden det har vært aktivitet på kontoen din, mye jobbaktivitet? Litt poeng fra monsteret så tar jo vi målet iløpet av et par uker Vi har forøvrig fått en fantastisk vekst til laget i det siste! Like før eg bikker over til side 2 på brukerlisten sortert på PPD, før lå jeg et stykke lengre opp Regner med skylden kan legges på Hardware redaksjonen som ga oss en liten link på forsiden Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 15. november 2012 Rapporter Del Skrevet 15. november 2012 Snytefant: Alle er på local network. For prøve v7 når jeg får det siste kortet fra rma og når såret er grodd. Kan ikke/bør ikke mekke pc med mange sting i nakken. Men sist jeg prøvde fikk jeg det ikke til. Er heller ikke helt ferdig med å oppgradere folding maskinene min, jeg har 3 igjen. Lenke til kommentar
Snytefant Skrevet 15. november 2012 Rapporter Del Skrevet 15. november 2012 Er maskinene med windows eller linux? Hvis det er windows er det bare å spørre om assist hvis det trengs. Har vel satt opp nå 6-7 rigger med v7 og hfm, så burde vel begynne å kunne litt om dette nå Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 15. november 2012 Rapporter Del Skrevet 15. november 2012 De er windows og linux. Ja skal spørre du/dere her inn om jeg trenger hjelp. Lenke til kommentar
pc`baby Skrevet 15. november 2012 Rapporter Del Skrevet 15. november 2012 Har fått satt opp 3 maskiner til frem te søndag, så nå har eg 7 maskiner som folde for meg/laget 5 Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 16. november 2012 Rapporter Del Skrevet 16. november 2012 (endret) Hei mase rævå her igjen, siden eg er ny til dette og er 42 år ung, så må eg ha ting inn med øsekar. Eg har sapphire radeon hd 7870 kort som ikke folder. Har googla litt rundt,men finner ikke ut hvordan eg skal få limt inn fx denne 0x1002:0x008a:::Radeon 7000/Radeon. Tenkte å sette isammen 2 stk pentium4 maskiner, men di bråke som juling å er treeeege. Hei igjen, fant en guide for 5k og 6k serien, men det kan jo hende det virker for ditt kort også: http://hardforum.com...d.php?t=1610637 Endret 16. november 2012 av -alias- Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 16. november 2012 Rapporter Del Skrevet 16. november 2012 Vil man tjene mye ytelse mtp folding om jeg overklokker i7 960en min fra 3.2 til 3.8ghz, eventuelt 4ghz om det er mulig? Tenkte det kunne vært en grei unnskyldning for å prøve overklokking for første gang. Lenke til kommentar
Tore Skrevet 16. november 2012 Rapporter Del Skrevet 16. november 2012 Mye er relativt, men ja, du tjener ganske godt på å overklokke siden poeng går på tid. Om du skal overklokke og kjøre f@h over lang tid så må/bør du ha noe annet en stock-kjøler. Blir CPU for varm trottler den tilbake klokkehastigheten å da taper du poeng... Kjører min i7 2,6GHz på 4GHz og har 85 grader på varmeste core. Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 16. november 2012 Rapporter Del Skrevet 16. november 2012 (endret) Hmm.. Hvilken modell er i7 2,6GHz? 920? (2,67GHz) Endret 16. november 2012 av GullLars Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 16. november 2012 Rapporter Del Skrevet 16. november 2012 (endret) Har ellerede tredjeparts kjøler så temp skal ikke være noe problem. Tror jeg kjører rundt 60 grader på det varmeste ved stock clock 920 har 2.6ghz ja, han bare rundet ned litt. Har noen en god guide for overklokking av i7 950/960? (De er vel mere eller mindre lik bortsett fra høyere multiplier på 960?) Endret 16. november 2012 av Mr. A Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå