Gå til innhold

Anbefalte innlegg

DING!!! :w00t:

Eller hvordan man nå sier det i F@H kontekst...

Jeg har nå kryssa min første milepel; 1000 poeng! (Dvs. i skrivende stund har jeg 1269 poeng. Det lønner seg å være borte fra PCen litt ;))

 

 

For øvrig kom jeg på en tanke og håper jeg ikke oppfattes som en kynisk jævel på grunn av dette :innocent:

Har noen tenkt på muligheten for å regne ut hva man bruker i strøm, avskriving av PC utstyr osv på å Folde, for så å trekke dette fra skatten som gave til veldedig formål? Er jeg helt på jordet både etisk og lovlig her, eller kan det være noe i dette? :hmm:

 

Jeg mener dette helt seriøst, men ønsker noen tilbakemeldinger, før jeg gjør noe jeg risikerer å bli helt sosialt utstøtt for...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
DING!!! :w00t:

Eller hvordan man nå sier det i F@H kontekst...

Jeg har nå kryssa min første milepel; 1000 poeng! (Dvs. i skrivende stund har jeg 1269 poeng. Det lønner seg å være borte fra PCen litt ;))

 

 

For øvrig kom jeg på en tanke og håper jeg ikke oppfattes som en kynisk jævel på grunn av dette :innocent:

Har noen tenkt på muligheten for å regne ut hva man bruker i strøm, avskriving av PC utstyr osv på å Folde, for så å trekke dette fra skatten som gave til veldedig formål? Er jeg helt på jordet både etisk og lovlig her, eller kan det være noe i dette? :hmm:

 

Jeg mener dette helt seriøst, men ønsker noen tilbakemeldinger, før jeg gjør noe jeg risikerer å bli helt sosialt utstøtt for...

Jeg ser ikke hvordan det skulle være sosialt uakseptabelt på noen måte, men jeg tviler på at du vil få det til på et lovlig vis. Du må nemlig kunne fremlegge kvitteringer for å vise at du har donert til et formål som er godkjent for slik skattelette. Hvis du finner en lovlig metode å gjøre dette på, så vennligst si fra...

 

Edit: Tenk for en ekstra motivasjon det hadde blitt hvis myndighetene hadde gått ut og gitt oss et visst antall kroner i skattelette for hver 1000 poeng en fikk, f.eks. Kanskje 1 øre per poeng, eller noe slikt?

Da tenker jeg laget vårt hadde skutt i været. Kan noen tipse våre kjære folkevalgte om dette? Det er tross alt et bra formål. :yes:

Endret av Roadrunner7
Lenke til kommentar

Det ser ut som de så seriøst på saken, ettersom jeg fikk et svar med en - i mine øyne - god begrunnelse. Fort gikk det også; kun en arbeidsdag! :thumbup:

Men svaret var negativt, som vi kanskje på forhånd antok :cry:

 

Jeg presenterer her et utvalg av de viktige punktene i svaret jeg fikk.

 

Utdrag fra lignings-ABC 2003:

5.3 Unntak, gaver til visse frivillige organisasjoner

<snip>

Vilkårene for fradragsretten er at;

- gaven gis i form av et pengebeløp

<snip>

- organisasjonen som mottar gaven er et selskap, stiftelse eller sammenslutning som

  * har sete her i landet

<snip>

Det kan kreves fradrag ved inntektsfastsettelsen for tilskudd (gave) til institutt som under medvirkning av staten forestår vitenskapelig forskning.

<snip>

Som statlig medvirkning til forskningen regnes at Stortinget eller et departement oppnevner et styremedlem til vedkommende institusjon.

 

Som man kan se, faller F@H prosjektet gjennom på mange punkter. (Sikkert fler enn jeg har sitert også.) Dermed får vi bare fortsette å folde med det altruistiske motivet som "eneste" inspirasjonskilde :love:

Lenke til kommentar

Men det er ingenting som hindrer oss i å organisere dette laget som en stiftelse, og så kan vi alle donere x tusen kroner i året hit, hvoretter laget kjøper inn en fin park av hjerneproteser som står og knasker tall så Ligningsvesenet griner.

 

Men skal vi få skattefritak for det må vi jo godkjennes, og det er vel ikke nødvendigvis så lett... Kanskje hvis vi setter noen gamle krigsseilere og voldelig innvandrerungdom med ubehandlede psykiske krigsskader til å bygge PCene for oss ? Under ledelse av en kvinnelig sosiolog i førtiåra med lilla sjerf og luta furuskjorte? Hmmm. Dette kan kanskje bli til noe. Når Fuck for Forest kan få penger av staten burde alle kunne få det.

 

Men seriøst; vi kunne kanskje sjekke muligheten...

Lenke til kommentar
... Dette kan kanskje bli til noe. Når Fuck for Forest kan få penger av staten burde alle kunne få det. ...

Hehe... Godt poeng.

Jupp ser det for meg, fold for stanford...

Kanskje vi kan legge ut bilder av oss, mens vi sitter å folder, nakne cpu'er og litt dårlig fakta...

 

Kan jo tjene fett på det :tease:

 

\\Sp33D

Lenke til kommentar
Men det er ingenting som hindrer oss i å organisere dette laget som en stiftelse, og så kan vi alle donere x tusen kroner i året hit, hvoretter laget kjøper inn en fin park av hjerneproteser som står og knasker tall så Ligningsvesenet griner.

 

Men skal vi få skattefritak for det må vi jo godkjennes, og det er vel ikke nødvendigvis så lett... Kanskje hvis vi setter noen gamle krigsseilere og voldelig innvandrerungdom med ubehandlede psykiske krigsskader til å bygge PCene for oss ? Under ledelse av en kvinnelig sosiolog i førtiåra med lilla sjerf og luta furuskjorte? Hmmm. Dette kan kanskje bli til noe. Når Fuck for Forest kan få penger av staten burde alle kunne få det.

 

Men seriøst; vi kunne kanskje sjekke muligheten...

:lol:

 

Knallkul idé. Når man trenger ny hardware, i hvertfall kasse, hovedkort og prosessor, så donerer man til fondet som prompte går til innkjøp av utstyr, og plasserer ut det hos den enkelte. Det hele trekkes fra på skatten. :yes:

 

Får man momsfritak på utstyr også?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...