zyrex Skrevet 24. oktober 2012 Del Skrevet 24. oktober 2012 Fikk ned et kjedelig prosjekt nå, 7611.. 45% ferdig nå, 1.3 dager igjen. 35 min TPF. WTH. Forteller meg om en PPD på 1400... Dette da på min i7 2600k @ 4.5 GHz, pleier å ligge på over 30k PPD. Hva er rart med denne ene? Jaja, jeg lar den gå for science. Men 12 dager preferred og 19 dager total? Skulle tru jeg fikk litt mer poeng. Alle kjerner er på 100%. Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 24. oktober 2012 Del Skrevet 24. oktober 2012 (endret) 7611 er et Uniprocessor prosjekt i GRO-A4 serien. Her er hva PG skriver om 7611: "Project 7611 This project involves additional sampling of the FiP35 WW domain shot from the ultra-long trajectories run by DE Shaw on their new supercomputer ANTON. We are testing the differences between these new ultra-long trajectories and shorter ones from FAH, to test how simulations run on FAH stack up to more traditional methods." Hvis du kjører med flagget -smp 8 så skal du normalt ikke få ned dette prosjektet. Jeg la inn en TPF på 2 min. i calculatoren og får kun 58K i PPD. Det er flere slike prosjekter i samme serie, og jeg antar at de er beregnet for superdatamaskiner. Endret 24. oktober 2012 av -alias- Lenke til kommentar
zyrex Skrevet 24. oktober 2012 Del Skrevet 24. oktober 2012 Dette er på bruksmaskina mi (som dog nesten utelukkende står å folder..), så jeg bruker v7. Satt opp med standard -smp flagg, samt bigadv og packetsize big. Har ikke definert antall kjerner. Lar den gå som sagt, men får håpe jeg ikke får ned stort flere. Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 24. oktober 2012 Del Skrevet 24. oktober 2012 Jeg vet ikke om jeg har hatt 7611, men jeg har hatt en del WUs i 7000 serien som har tatt 8-10 timer på en i7 3930K @ 4.2/4.3GHz. Disse gir meg 25-32K poeng i følge V7 (men jeg observerer noe mer etter leveranse, 20-25K pr WU), og har en base credit på 1500-2500. Jeg får også ned en del 8000 serie WUs som ligger på 180-250 base credit som gir 35-40K PPD (>1min TPF og ca 1500-2500 poeng pr WU). Lenke til kommentar
nilsch Skrevet 25. oktober 2012 Del Skrevet 25. oktober 2012 Jeg skulle til å skive et innlegg tidligere idag om at etter at jeg tok ut halvparten av minnebrikkene hadde min 4P 6128 maskin foldet feilfritt i 24 timer. Akkurat da crashet den igjen... Jeg skiftet ut minnebrikkene med den andre halvparten. Da bootet ikke maskinen i det hele tatt, men alle viftene startet. Jeg byttet tilbake og den ville heller ikke da boote (ingen BIOS). Jeg tok ut CPUene og sjekket med forstørrelsesglass at det ikke var noe galt med socketene eller CPUene. Det eneste jeg fant var at den ene CPUen hadde et lite hakk i hjørnet, men ikke der det var kontakter samt noe som så ut som et slags belegg etter fingermerker eller noe slikt over kontaktene. Da jeg satte alt på plass igjen og satte i strømkabelen ville den heller ikke boote. Jeg la merke til at DP3 LEDen som er strømindikatoren ikke lyste. Når jeg slo på maskinen startet alle viftene, og DP1 lyste, men ikke DP3. Hjelp... Lenke til kommentar
nilsch Skrevet 25. oktober 2012 Del Skrevet 25. oktober 2012 Nå har jeg også tatt ut den litt tvilsomme CPUen uten at det hjalp. Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 25. oktober 2012 Del Skrevet 25. oktober 2012 Noen som vet noe om å låse CPUene til turbo boost i Ubuntu? Sliter med å finne noe om det på Google, vet liksom ikke helt hva jeg skal søke etter. Lenke til kommentar
nilsch Skrevet 25. oktober 2012 Del Skrevet 25. oktober 2012 (endret) Jeg prøvde nå å ta ut alle CPUene utenom en. Da startet maskinen opp normalt igjen. Jeg satte i en cpu til, og da var det dødt. Skiftet den ut med en annen cpu og like dødt. Tok ut den CPUen og prøvde med bare den ene igjen og denne gangen var det dødt, det som virket 5 minutter tidligere... Jeg kan vel konkludere med at synderen enten er hovedkortet eller strømforsyningen. Redigert: Jeg prøver med strømforsyningen fra Intel riggen, hvis ikke det fungerer må det vel være hovedkortet som er problemet? Endret 25. oktober 2012 av nilsch Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 25. oktober 2012 Del Skrevet 25. oktober 2012 Jeg har to til, så hvis du finner en "tvilsom" enhet så bytter vi bare. Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 25. oktober 2012 Del Skrevet 25. oktober 2012 (endret) Hvilken PSU brukte du og hvor stor var den? Ellers så tror jeg ikke det er minnet som er problemet siden den gikk feilfritt i ett døgn, og da er det neppe hovedkortet heller hvis det ikke fikk seg en på trynet fra noe statisk eller fra PSU. Brukte CPUer kan ofte være skitne på kontaktflaten, og da må de "vaskes" for å oppnå 100% kontakt. Dette gjør du best med Qtips og sprit som er beregnet for rengjøring av kontaktflater for elektronikk. Ikke bruk rødsprit siden det setter av et belegg som kan hindre kontakt. Jeg har selv gjort dette med hell fordi maskinen var ustabil, men etter rengjøringen har den vært stabil, nå på fjerde måneden. Kontaktene i socketene må ikke røres. Når du har gjort CPUene rene monterer du dem og resett cmos i min 30 sekunder før du starter igjen. Maskinen skal selvsagt være helt strømløs og frakoblet alle eksterne enheter mens alt dette pågår. En siste ting, sjekk om CPUene har samme stepping. Er denne ulik setter du CPUen med høyeste stepping i socket1 siden det er denne som starter først. Jeg har to til, så hvis du finner en "tvilsom" enhet så bytter vi bare. Er dette de samme chippene jeg testet for deg tidligere i år? Endret 25. oktober 2012 av -alias- Lenke til kommentar
nilsch Skrevet 25. oktober 2012 Del Skrevet 25. oktober 2012 Jeg bruker en Chieftec 950W: http://cdon.no/elektronikk/chieftec_950w_psu_with_atx-12v_v.2.3%2feps-12v_ps-2_type_with_14cm_fan_85_plus_bronze_cable_management-14187458 Her har jeg mange spørsmål. :-) Hvordan resetter jeg BIOS? Hvor finner jeg sprit for rengjøring av elektronikk? Hvordan finner jeg ut hvilken stepping en cpu har? Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 25. oktober 2012 Del Skrevet 25. oktober 2012 Kan også nevne at hvis du kjører riggen med kortet liggende på bordet er det en fordel å få kortet litt opp fra bordplaten hvis denne ikke er 100% ikke ledende. Er den lakket eller behandlet kan den lede strøm. Man skal heller ikke bruke en antistatisk pose under kortet, sier ekspertene. En ren treplate går fint. Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 25. oktober 2012 Del Skrevet 25. oktober 2012 Jeg bruker en Chieftec 950W: http://cdon.no/elekt...gement-14187458 Her har jeg mange spørsmål. :-) Hvordan resetter jeg BIOS? Hvor finner jeg sprit for rengjøring av elektronikk? Hvordan finner jeg ut hvilken stepping en cpu har? Jeg bruker nøyaktig samme PSU i tre rigger så den skal være godkjent. Cmos resetter du ved å gjøre alt strømløst og ta ut batteriet i 30 sekunder. Isopropanol eller elektronikkspray (kontaktspray), eller 96% legesprit. Hvis ikke steppingen står på CPU kan du google en av linjene som står skrevet på, foreks. slik: OS6128WKT8EGOWOF så kommer denne opp: http://www.cpu-world.com/CPUs/K10/AMD-Opteron%206128%20-%20OS6128WKT8EGO%20%28OS6128WKT8EGOWOF%29.html hvor du kan lese av steppingen til D1 litt ned på siden Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 25. oktober 2012 Del Skrevet 25. oktober 2012 Jeg har to til, så hvis du finner en "tvilsom" enhet så bytter vi bare. Er dette de samme chippene jeg testet for deg tidligere i år? Du testet fire stykker? Da er det to eller tre som er i pakken hans (beholdt den med kosmetisk defekt). Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 25. oktober 2012 Del Skrevet 25. oktober 2012 (endret) Tok faktisk bilde av dem, og 2 av dem ser faktisk litt skyggete ut så det skader nok ikke å rengjøre dem: Og dine var vel av stepping D1 slik det framgår her: Her framgår steppingen ennå mer detaljert: Endret 25. oktober 2012 av -alias- Lenke til kommentar
nilsch Skrevet 25. oktober 2012 Del Skrevet 25. oktober 2012 Hittil har jeg tenkt at dette har vært lærerikt, men nå begynner frustrasjonen å melde seg. Jeg skiftet PSU (samme merke), men ingen forskjell. Alt er dødt. Om jeg har ødelagt noe mens jeg skiftet minnebrikker og CPUer vet jeg ikke, men jeg har vært så forsiktig som man kan være. Uansett, fra å ha en maskin som var ustabil, så er den nå helt død. Ingen vifter går, kun DP3 LEDen og LAN LEDen lyser når jeg slå på strømmen. Prøvde å ta ut batteriet og sette det i igjen etter 30 minutter uten at det hjalp. Om ikke det var hovedkortet som var synderen før, så er det ihvertfall dødt nå. Jeg prøver å rense CPUene i morgen. Hvis det heller ikke hjelper, så får jeg sende hovedkortet i retur til Nextron i håp om at jeg får et nytt under garantien. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 25. oktober 2012 Del Skrevet 25. oktober 2012 Det høres ikke ut som at du har gjort noe galt, men ser at det er kjedelig. Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 25. oktober 2012 Del Skrevet 25. oktober 2012 Hittil har jeg tenkt at dette har vært lærerikt, men nå begynner frustrasjonen å melde seg. Jeg skiftet PSU (samme merke), men ingen forskjell. Alt er dødt. Om jeg har ødelagt noe mens jeg skiftet minnebrikker og CPUer vet jeg ikke, men jeg har vært så forsiktig som man kan være. Uansett, fra å ha en maskin som var ustabil, så er den nå helt død. Ingen vifter går, kun DP3 LEDen og LAN LEDen lyser når jeg slå på strømmen. Prøvde å ta ut batteriet og sette det i igjen etter 30 minutter uten at det hjalp. Om ikke det var hovedkortet som var synderen før, så er det ihvertfall dødt nå. Jeg prøver å rense CPUene i morgen. Hvis det heller ikke hjelper, så får jeg sende hovedkortet i retur til Nextron i håp om at jeg får et nytt under garantien. Har du montert hovedkortet i kabinettet, eller kjører du utenfor? Du nevnte også litt lenger opp her at kortet startet med bare en CPU montert. Skjer ikke det heller nå? Disse kortene er ikke helt enkle å ha med å gjøre siden de i prinsippet å betrakte som 4 kort i ett. Jeg har også opplevd at kortet har virket helt dødt, men etter å ha demontert alt og latt kortet være strømløst over natta har jeg så montert alt igjen og kortet har startet igjen. Jeg mener (les tror) at dette skyldes statisk strøm som henger på kortet og gjør det ustabilt. Hvis du har kortet på bordet antar jeg at du jumpstarter det ved å kortslutte pinne 1 og 2 på Front Control Panel Header (JF1) Når du resetter Cmos kan du i tillegg til å ta ut batteriet gjøre dette, sitat: "CMOS Clear JBT1 is used to clear CMOS, which will also clear any passwords. Instead of pins, this jumper consists of contact pads to prevent accidentally clearing the contents of CMOS. To Clear CMOS 1. First power down the system and unplug the power cord(s). 2. With the power disconnected, short the CMOS pads with a metal object such as a small screwdriver. 3. Remove the screwdriver (or shorting device). 4. Reconnect the power cord(s) and power on the system." Sitat slutt Hvis du ikke har manualen så finner du den her: http://www.supermicr...ces/results.cfm Lenke til kommentar
nilsch Skrevet 25. oktober 2012 Del Skrevet 25. oktober 2012 Jeg har kortet i et Xigmatek Elysium kabinett. Fatter litt håp hvis du har opplevd lignende. Det som virket 30 minutter tidligere (en cpu i cpu1 socket) virker ikke lengre. Eneste jeg prøvde i mellomtiden var å sette en cpu i cpu2 socketen. Skal gjøre en cmos clear som du beskriver og demontere og la den stå over natten. Imorgen kjøper jeg sprit og rengjør cpuene. Ihvertfall en av de trenger dette etter hva jeg kan se. Takk for all hjelp så langt! Selv om det er noe frustrerende, så lærer jeg mye av denne prosessen. Dette blir ikke min siste 4P rigg hvis jeg først får denne stabil. Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 25. oktober 2012 Del Skrevet 25. oktober 2012 (endret) Jeg tror kanskje du har koblet noe feil på Control Panel Header (JF1) som gjør at kortet ikke vil starte i kassa, evt. så er det noe som kortslutter i kabinettet som du ikke ser akkurat nå. Som jeg sa tidligere, ville jeg testet kortet fullstendig før jeg monterte det i kabinettet, for å være sikker på at komponentene (uten kabinettet) virket som de skal. Jeg vil faktisk anbefale deg å demontere det hele ut av kabinettet og kjøre det på bordet først, og jeg er ganske sikker på at ting vil virke normalt da. Husk at selv om du kun fikk til å bruke 2 festeskruer, så må du montere alle spacere (kutt av skruedelen på spacerne slik at de holder korrekt avstand) i kortet slik at du holder avstanden til festeplaten i kabinettet. Gjør du ikke dette kan du få kortslutning til kabinettet fra kortet. Når du så skal montere det inn igjen (forhåpentlig etter at det virker igjen) vil jeg anbefale deg å montere så mye som mulig på kortet før du setter det tilbake i kassen. Jeg monterte minne, og CPUer, alle spacere (kutt av gjengene og skru de fast i kortet på vanlig måte) ) som ikke treffer hull i bunnplata, (+ fester for CPU kjølere siden jeg kjører vannkjøling). Det er om å gjøre å rote minst mulig på kortet etter at det er på plass i kassen. Ta deg god tid og tenk deg gjerne om både en og to ganger før du gjør ting underveis. Man skal ikke ha det travelt når man monterer slike dyre komponenter. Endret 26. oktober 2012 av -alias- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå