GullLars Skrevet 23. oktober 2012 Del Skrevet 23. oktober 2012 (endret) Er det noen her som har erfaring med OC av LGA2011 oppsett? Jeg flyttet klokken et hakk opp til 4.3 på 3930K, men volt vist i CPU-Z dropper fra 1.296 til 1.260 under load. Det har vært F@H stabilt i 24 timer med fortsatt gode temperaturer. (og også stabilt med gode temperaturer i Intel Burn test og Prime95 noen timer før jeg foldet) Når jeg skal klokke videre, er det bedre å først øke volt fra 1.300 til 1.325, eller sette LLC fra 60% til 45% eller 30%? Eller begge deler? (bruker Nizzens gamle GigaByte x79-UD7) For en LLC referanse er det en tabell for samme hovedkort her, men jeg har aldri klokket med LLC før, så jeg er usikker på effekten av det, og hva som er lurt og trygt. Endret 23. oktober 2012 av GullLars Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 23. oktober 2012 Del Skrevet 23. oktober 2012 http://www.tomshardware.com/news/ps3-stanford-folding-at-home-FAH-Folding-home,18609.html#xtor=RSS-181 o_O Lenke til kommentar
War Skrevet 23. oktober 2012 Del Skrevet 23. oktober 2012 Ble sikkert mye retur på de pga varme / kjølepasta som tørket/ bråk. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 23. oktober 2012 Del Skrevet 23. oktober 2012 Ble sikkert mye retur på de pga varme / kjølepasta som tørket/ bråk. Det kan de jo justere på, trenger jo ikke fjerne det helt Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 23. oktober 2012 Del Skrevet 23. oktober 2012 (endret) PS3 gav vel rundt 900PPD? Er liksom ikke så mye lengre i disse dager, så kan jo forstå det. Men igjen så er det mange som folder med PS3 alikevel, som gir ekstremt høye folding tall totalt sett. Er vel en grunn til at brukeren "PS3" har så bra stats? Endret 23. oktober 2012 av AnaXyd Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 23. oktober 2012 Del Skrevet 23. oktober 2012 Nei, men hvis du ser på statestikken så bidrar disse 900PPD jævlig mye. Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 23. oktober 2012 Del Skrevet 23. oktober 2012 Jepp, derfor jeg linket til "PS3" brukeren i samme slengen, den har jo en enorm poengsum totalt! Så det vil jo gi mindre kalkulasjonskraft til Stanford dette, uten tvil.. Over til noe helt annet, var noen som skrev noe om å "låse" turbo-boosten på Xeon prosessorene i Linux? Når mine E5-2660 folder i Ubuntu nå, ser jeg de står på 2300Mhz under 100% load. Lenke til kommentar
oyoygard Skrevet 23. oktober 2012 Del Skrevet 23. oktober 2012 Hva bruker du for å sjekke hastighet? i7z rapporterer ca 2,4GHz ved full last hos meg. (uannsett er det vel bare poeng som teller her, og der ligger du bra an! ) Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 24. oktober 2012 Del Skrevet 24. oktober 2012 Da har et kort ankommet min kontakt i USA: Da gjenstår det bare å purre på noe gjeld så blir nummer to kjøpt inn. Gruer meg til fraktkostnadene... svir sikkert av 2k i bare frakt på de 4 pakkene jeg kommer til å få i posten etter hvert. 1 Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 24. oktober 2012 Del Skrevet 24. oktober 2012 (endret) Dette gleder jeg meg til å se blåse opp statistikken. Update: Fant denne tråden om å bruke Ubuntu 12.04 server version for folding! Det er noen hensyn å ta for at ting skal virke optimalt. http://hardforum.com/showthread.php?t=1695762 Endret 24. oktober 2012 av -alias- Lenke til kommentar
nilsch Skrevet 24. oktober 2012 Del Skrevet 24. oktober 2012 Jeg sliter med å få 4P 6128 riggen til å fungere skikkelig. Alt så bra ut da jeg installerte Ubuntu og fah+Kraken i går. Den startet på en 8101 og kjørte i 8 timer til jeg la meg. I morges våknet jeg opp av at maskinen pep. Fem korte og så et langt pip, som ifølge Supermicro manualen betyr "No memory detected in sysstem". Jeg slo den av og på igjen, men pipingen fortsatte uten å starte i BIOS. Etter å ha latt den stå av en stund startet den opp igjen. Jeg kjørte Memtest uten å få feil. Jeg startet fah på nytt. Denne gangen kjørte den i ca 20 minutter før skjermen ble svart og maskinen ikke responderte. Alle vifter gikk og ingen piping denne gangen. Den ser ut til å virke så lenge jeg ikke kjører fah. Får ikke lm-sensor til å vise cpu temperaturene, men i BIOS står det "low". Det er 20 grader i rommet hvor den står. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre nå. Noen forslag? Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 24. oktober 2012 Del Skrevet 24. oktober 2012 Hva bruker du for å sjekke hastighet? i7z rapporterer ca 2,4GHz ved full last hos meg. (uannsett er det vel bare poeng som teller her, og der ligger du bra an! ) Fant noe som het i-Nex, ganske lik CPU-Z egentlig. Tenkte at jeg kunne presse Xeonene litt mer da, slik at jeg får mest mulig PPD. Hvis det går an å få de opp til 2,6/3,0 eller noe på turbo, så tror jeg det vil gjøre bra utslag på PPD! (man blir jo aldri fornøyd, vil alltid ha bedre og bedre..) Jeg sliter med å få 4P 6128 riggen til å fungere skikkelig. Alt så bra ut da jeg installerte Ubuntu og fah+Kraken i går. Den startet på en 8101 og kjørte i 8 timer til jeg la meg. I morges våknet jeg opp av at maskinen pep. Fem korte og så et langt pip, som ifølge Supermicro manualen betyr "No memory detected in sysstem". Jeg slo den av og på igjen, men pipingen fortsatte uten å starte i BIOS. Etter å ha latt den stå av en stund startet den opp igjen. Jeg kjørte Memtest uten å få feil. Jeg startet fah på nytt. Denne gangen kjørte den i ca 20 minutter før skjermen ble svart og maskinen ikke responderte. Alle vifter gikk og ingen piping denne gangen. Den ser ut til å virke så lenge jeg ikke kjører fah. Får ikke lm-sensor til å vise cpu temperaturene, men i BIOS står det "low". Det er 20 grader i rommet hvor den står. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre nå. Noen forslag? Sikker på at minnet er støttet? Er det ECC minne? Lenke til kommentar
nilsch Skrevet 24. oktober 2012 Del Skrevet 24. oktober 2012 (endret) Fikk minnet anbefalt av Alias, så vil tro det skal være ok. Det er ikke ECC minne. Endret 24. oktober 2012 av nilsch Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 24. oktober 2012 Del Skrevet 24. oktober 2012 (endret) Kan jo være at minnet er DOA? Men er jo et hav av andre ting som kan være galt også, noe Alias sikkert kan hjelpe med, siden jeg har null erfaring med Supermicro kort. Endret 24. oktober 2012 av AnaXyd Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 24. oktober 2012 Del Skrevet 24. oktober 2012 (endret) Fikk minnet anbefalt av Alias, så vil tro det skal være ok. Det er ikke ECC minne. 1. Har du sjekket at minnebrikkene er ordentlig dyttet på plass? 2. Hvilke minnespor har du montert minnet i, et bilde ville vært det beste? 3. Sjekk i bios at kortet finner / leser minnet korrekt. Det kan selvsagt også være at du har fått en defekt brikke, men det kan vi finne ut av når du har sjekket punktene over. Det var vel dette minnet jeg nevnte http://www.valueram.com/datasheets/KVR1333D3S8N9_2G.pdf Jeg har samme type minne på 2 av mine servere, bare at mine brikker er på 1GB hver. At du har 2GB burde kun være en fordel, så minnet skal være greit. Endret 24. oktober 2012 av -alias- Lenke til kommentar
nilsch Skrevet 24. oktober 2012 Del Skrevet 24. oktober 2012 Har dobbelt og trippelsjekket at de er skikkelig på plass. Har montert de i de blå minnesporene, har sjekket manualen og det skal være riktig. Bilde er vanskelig siden cpu kjølerne dekker de. BIOS og memtest viser alle 32GB. Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 24. oktober 2012 Del Skrevet 24. oktober 2012 (endret) De blå sporene er korrekt, det er de som står lengst borte fra hver CPU. Jeg ville tatt ut 8 brikker, 2 fra hver bank og sett om det blir bedre. Da vil minnet kjøre som 2-kanals i stedet for 4-kanal som det gjør nå. Hvis dette funker bytter du ut en brikke og tester igjen, og gjentar det helt til du evt. finner en dårlig brikke. Dette kan ta noen dager siden du bør gjøre utskiftingen mellom hver WU. Finner du bare defekte brikker så får vi feilsøke noe annet, det kan teoretisk også være at feilen ligger i en av CPUene. Sjekk gjerne CPU socketene med lupe og lommelykt så vi er sikre på at de er i orden. Men sjekk minnet først. NB. sjekk også at du har fått det minnet du bestillte, skal være 1.5V, og sjekk at det er det som er valgt i bios. Endret 24. oktober 2012 av -alias- Lenke til kommentar
nilsch Skrevet 24. oktober 2012 Del Skrevet 24. oktober 2012 Takk for hjelpen, da har jeg ihvertfall en plan. Jeg kan mao ikke stole helt på at memtest finner alle typer minnefeil? Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 24. oktober 2012 Del Skrevet 24. oktober 2012 (endret) Takk for hjelpen, da har jeg ihvertfall en plan. Jeg kan mao ikke stole helt på at memtest finner alle typer minnefeil? Normalt så skal Memtest86 http://www.memtest86.com/ finne feil hvis det er noen. Jeg vet ikke hvor lenge du kjørte testen så det kan jo være at du har vært for rask. Testen bør kjøre min 10 - 12 timer etter det jeg har lest. NB. Bare for å ha spurt, jeg antar at du har installert Ubuntu 64bit versjonen? Endret 24. oktober 2012 av -alias- Lenke til kommentar
nilsch Skrevet 24. oktober 2012 Del Skrevet 24. oktober 2012 Normalt så skal Memtest86 http://www.memtest86.com/ finne feil hvis det er noen. Jeg vet ikke hvor lenge du kjørte testen så det kan jo være at du har vært for rask. Testen bør kjøre min 10 - 12 timer etter det jeg har lest. NB. Bare for å ha spurt, jeg antar at du har installert Ubuntu 64bit versjonen? Var muligen for rask. Den kjørt i 6-7 timer. Ja, 64bit Ubuntu 11.10 desktop. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå