Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da har jeg fått målt effektforbruk på ny-PCn min! (dual E5-2660 (ES QA90) @2,4GHz)

Ser ut som den vaker rett under 280W, og gir et sted rundt 180000 PPD.

-men om det er bra eller ikke vet jeg ikke så mye om...

Jeg bruker Currentcost for å måle. Den måler totalt forbruk i hele huset (klemampermeter på inntaksledning i sikkringsskap) og opptil 10 apparater med måler i støpsel. Egen monitor med trådløs overføring og mulig å koble til PC for logging.

Lenke til kommentar

Ja den burde gjøre det like bra eller betydelig bedre enn min gamle SR-2 med 24 tråder. Jeg tror nok at problemet er at du ikke får alle kjerner / tråder til å jobbe optimalt. Kunne du lagt ut loggen slik at vi ser hva som skjer ved oppstart? Legg også ut innholdet i init fila client.cfg.

Ikke det at jeg vet at det betyr noe hvilken rekkefølge man angir flaggene, men jeg ville nok gjort det den vanlige veien, slik: -smp 32 -bigadv -verbosity 9

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Takk for tips! :) Nå fikk jeg det til! Var rett og slett Virtualbox sin feil, den ville ikke la alle cores bli utnyttet 100%. Sliti lenge med å finne det ut, men ser ut som det var problemet. Installerte Ubuntu rett på maskinen nå, la til fah, BFS og thekraken, og nå ble det fart i sakene! Varierer mellom 200.000 - 240.000 PPD. Og dette er faktisk uten BFS, siden jeg ikke fikk den til å autoboote rett på -ck kernelen. TPF var på ca 18 minutt mener jeg å huske.

Så jeg må jo si, -alias-, at dette var en bra anbefaling av deg til maskin, syntes jeg fikk ganske mye for pengene her, og det er ganske lavt wattforbruk også. Ikke målt helt eksakt enda, men tipper 250w, siden den kjører uten skjermkort nå. Så takk for tipset! :)

Nå skal jeg la den surre og gå i tiden fremover. :)

Lenke til kommentar

Bra du er fornøyd, men jeg tror nok den suger noen flere watt fra veggen enn 250. TDP for E5-2660 er vel 95W og ganger vi det med 2 har vi 190. Jeg tipper at resten av maskinen drar mellom 80 - 120W så noe omkring 280 - 300W vil jeg tro er virkeligheten. Bruker den kun 250W og yter opp mot 240K PPD blir jeg veldig imponert. Clas Ohlson selger wattmålere som settes mellom vegg og støpsel for 129 kroner, og de er ganske så nøyaktige.

Lenke til kommentar
Dog har jeg omsider fått nok penger til å kjøpe et 4P, så setter det i bestilling i morra :)

Hvordan går det, begynner det å nærme seg en 4P rigg?

Jeg oppgraderte minnet fra 8 stk. brikker til 16 og TPF for 8102 sank fra 7:06 til 6:52 som best. Mulig TPF vil synke noe mer, og når jeg ned til 6:42 passerer jeg en million PPD på en rigg. I øyeblikket er PPD 965K. Strømforbruket steg med 20W til 725Watt. Dette viser at det er en ikke ubetydelig forskjell på 2-kanal til 4-kanals minne.

Fant nytt ECC/REG minne på ebay til $96 for 16 stk. med 2GB brikker. Til sammenligning kostet 8 stk. 4GB ECC/REG brikker over 3000 NOK her hjemme.

Endret av -alias-
  • Liker 1
Lenke til kommentar

På SR-2 hvor 2 x Xeon E5645 som er OC til 3.6GHz folder leser jeg av 67 Celsius, romtemperatur er 26 Celsius. Denne var tidligere veskekjølt og holdt seg da omkring 60, men etter å ha byttet til luftkjøling steg temperaturene med 7 grader.

Mine E5-4650 vet jeg ikke eksakte temperaturer på, men leser av at de holder "Low Temperature" på alle CPUer via IPMI, og jeg antar at det er omkring 30 - 40 Celsius. Romtemperatur her er 12 Celsius. Denne har passive luftkjølere med CPUer i vind tunnell.

Alle G34 riggene, med henholdsvis 4 x Opteron (6272, 6172 og 6176) ligger mellom 40 - 50 Celsius, i en romtemperatur på 24 Celsius. 6272 riggen ligger nok opp mot, og kanskje i perioder over 50 Celsius, men så er denne OC til 2.4GHz. Disse riggene er veskekjølte.

Update for BA units: Kan jo nevne at hvis man bruker flagget "-bigbeta" som i "-smp nn -bigbeta -verbosity 9" i stedet for "-bigadv" så får man oftere ned P6901 og P8102 i stedet for stort sett bare P8101, er min erfaring. P6901 gir bedre PPD enn 8101, og er snillere med CPU slik at den bruker mindre strøm og dermed får en lavere temperatur. Begge riggene under, som folder P6901 er flagget med "-bigbeta" mens de øvrige bruker "-bigadv". Trykk på bildet for større utgave.

post-53451-0-65476700-1350652326_thumb.jpg

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Jeg prøver å installere BFS på Ubuntu 11.10 64bit desktop versjon, men den vil ikke boote etterpå. Jeg fulgte oppskriften på: http://www.overclock.net/t/1219612/a-z-guide-to-setting-up-folding-home#

Burde jeg installere 10.10 istedet for 11.10, eller er det noe annet jeg burde gjøre? Alt fungerte fint før jeg installerte BFS.

Hardware er ASUS Z9PE-D8 WS med 2 stk Intel XeonE5 2660 (QA90) og 32GB RAM.

Lenke til kommentar

Jeg prøver å installere BFS på Ubuntu 11.10 64bit desktop versjon, men den vil ikke boote etterpå. Jeg fulgte oppskriften på: http://www.overclock...p-folding-home#

Burde jeg installere 10.10 istedet for 11.10, eller er det noe annet jeg burde gjøre? Alt fungerte fint før jeg installerte BFS.

Hardware er ASUS Z9PE-D8 WS med 2 stk Intel XeonE5 2660 (QA90) og 32GB RAM.

Ubuntu 11.10 er helt greit, og skal boote som normalt. Imidlertid kan dette variere fra plattform til plattform. Min erfaring er at G34 alltid booter opp, mens Xeon E564x og E5-46xx noen ganger låser seg ved boot. Det jeg har gjort er å slå av maskinen totalt, og så boote en gang til ved å velge rebuild eller noe lignende, og da kommer som regel maskinen opp normalt. Xeon 2660 burde være temmelig likt mine 4P E5-4650. Det er egentlig bare å prøve seg fram så fungerer det igjen. Husk at Ubuntu ikke er en kommersiell økonomisk sannhet men et system fritt for alle, likevel, jeg opplever operativsystemet til å være mer stabilt enn de jeg tidligere har betalt mye for!

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Ubuntu 11.10 er helt greit, og skal boote som normalt. Imidlertid kan dette variere fra plattform til plattform. Min erfaring er at G34 alltid booter opp, mens Xeon E564x og E5-46xx noen ganger låser seg ved boot. Det jeg har gjort er å slå av maskinen totalt, og så boote en gang til ved å velge rebuild eller noe lignende, og da kommer som regel maskinen opp normalt. Xeon 2660 burde være temmelig likt mine 4P E5-4650. Det er egentlig bare å prøve seg fram så fungerer det igjen. Husk at Ubuntu ikke er en kommersiell økonomisk sannhet men et system fritt for alle, likevel, jeg opplever operativsystemet til å være mer stabilt enn de jeg tidligere har betalt mye for!

Jeg har ikke noe problem med Ubuntu 11.10 som så. Det er etter at jeg installerer BFS at det stopper opp. Den starter bootingen, skjermen blir Ubuntu-lilla, og der står den. Har slått maskinen av og på mange ganger til ingen nytte.

Endret av nilsch
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...