Snytefant Skrevet 3. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 3. oktober 2012 Planen er å luftkjøle den med desktop luftkjølere alà disse Noctua NH-L12 CPU Kjøler Spørsmålet er om det blir plass i kassa for dem siden cippene står noe tett. Vurdert vannkjøling på disse? Det bygger jo ikke noe særlig ut, men er jo selvfølgelig en del jobb/kostnad. Nå vet jo ikke om dette finnes, eller hvilken sokkel det er snakk om .. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 3. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 3. oktober 2012 Alt kan mekkes, jeg har faktisk vannkjøling til G34 her allerede. Du kan enten bruke cutsom mounts på de blokkene du har, det er endel jobb å fikse, men det går - eller du kan kjøe CPU-360/370 fra Koolance, de kommer med G34-feste. Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 3. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 3. oktober 2012 (endret) Vurdert vannkjøling på disse? Det bygger jo ikke noe særlig ut, men er jo selvfølgelig en del jobb/kostnad. Nå vet jo ikke om dette finnes, eller hvilken sokkel det er snakk om .. Jo det finnes ferdige veskekjølere fra Antec for 2011, men kabinettet har ikke plass til radiatorer så disse må i tilfelle monteres utenfor. Nå er ikke kabinettet ment for veske -og / eller vannkjøling, og selve kabinettet har jeg ikke lyst til å modifisere på med tanke på et mulig salg av maskinen en gang. Konvensjonell vannkjøling vil nok gå å montere og så ha radiator utenfor kassa, men det blir fort veldig dyrt når det er snakk om 4 x CPU. Alt kan mekkes, jeg har faktisk vannkjøling til G34 her allerede. Du kan enten bruke cutsom mounts på de blokkene du har, det er endel jobb å fikse, men det går - eller du kan kjøe CPU-360/370 fra Koolance, de kommer med G34-feste. Jepp. har veskekjøling på alle mine G34 rigger, og det fungerer helt topp, men som jeg skriver over her så er det kostnaden og plassen i kabinettet det står på. Veskekjølere vil faktisk bli rimeligere enn luftkjølingen jeg trolig vil gå for, men jeg vil ikke ha dem utenfor kabinettet. Endret 3. oktober 2012 av -alias- Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 3. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 3. oktober 2012 Satt nettopp opp F@H på en server her og lurer litt på hvorfor en holder seg på 17-18% CPU kraft hele tiden? Du har dobbeltsjekket at den faktisk bruker seks tråder i beregningene? Jeg reagerer nemlig på at 1/6 kjerner i bruk = 17 % utnyttelse, noe som passet med din observasjon! Hvordan sjekker jeg det? o_O Lenke til kommentar
Arve1234567890 Skrevet 3. oktober 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. oktober 2012 I loggen/konsollvindu: Linjen rett før 0% burde det stå "mapping NT from 6 to 6" Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 3. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 3. oktober 2012 Men der sier den "Mapping NT from 1 to 1" Lenke til kommentar
Arve1234567890 Skrevet 3. oktober 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. oktober 2012 Da bør du kontrollere at SMP flagget er gitt, og i såfall prøv å gi "-smp 6" Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 3. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 3. oktober 2012 Det gjorde susen Får aktivere HT etterpå å da Lenke til kommentar
Arve1234567890 Skrevet 3. oktober 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. oktober 2012 Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 3. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 3. oktober 2012 (endret) Det var to som var veldig interesserte, men det forsvant ut i ingenting. Mulig de ble skremt av hovedkortprisen, gudene vet. Uansett gir det grei PPD, og om du undervolter er det jo regelrett fantastisk ift strømforbruket - disse kan fint kjøre stabilt under 1 volt, og da bruker de nesten ingenting. Kanskje 2-300w samlet på en 4P. Skulle gjerne kjøpt fire av dem selv, men jeg har rett og slett ikke plass til flere rigger. Man skal jo leve med dem også, support, støy, støv, kostnader, etc. Jeg kan vel skaffe et 4P SM fabrikknytt hovedkort for omkring 6K i Norge hvis noen er interessert, og med 4 stk. 6128 fra deg blir det 9K. Så kommer Kabinett, PSU, RAM og SSD (evt. HD som man som regel har liggende) med 4K. Og da snakker vi 13K for en fullblods 4P Opteron maskin! Billigere er det vanskelig å få det, så her bør jo noen slå til. Det er dette hovedkortet: Supermicro hovedkort H8QGI-F, Quad AMD Opteron 6100, IPMI, UIO http://www.supermicr...6x0/H8QGi-F.cfm Evt. dette kortet som er noe rimeligere, Supermicro hovedkort H8QGI+-F, Quad G34, AMD Opteron 6100, IPMI http://www.supermicr...x0/H8QGi_-F.cfm Endret 3. oktober 2012 av -alias- Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 3. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 3. oktober 2012 Det finnes no folding @home ikon på min ps3, hvor finner jeg da softwaren? Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 3. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 3. oktober 2012 Vil tro du finner noe her: http://folding.stanford.edu/English/FAQ-PS3 Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 3. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 3. oktober 2012 Sweet, fikk det til nå. Tilbud på PS3 til 1499 kr på Expert til uka Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 3. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 3. oktober 2012 (endret) Rudde, det er absolutt IKKE verdt pengene å kjøpe en PS3 for å folde med. Og heller ikke verdt strømregninga. En basic SMP klient eller eldre midrange GPU drar mer poeng. EDIT: skal forresten fyre opp i7 3930K før helga. Regner med -SMP 12 med ca 80% driftstid med <5% cpu last, og rundt 15% tid med <20% last. Er v7 klienten det lureste å bruke nå? Har brukt 6.xx cmd klient før på Phenom X6. Hvilken PPD tror dere jeg kan regne med 4.2GHz CPU klokk og RAM 2133 @ 9-12-11-27 1T, via SMP klient i W7? Området 40-80K avhengig av WU? (EDIT2: mulig jeg klokker høyere etter hvert dette var en lazy sommer-klokk) Endret 3. oktober 2012 av GullLars Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 3. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 3. oktober 2012 Når det kommer til folding, brukes det tall med desimaler eller kun hele tall? Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 3. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 3. oktober 2012 Desimaler, double precision floating point. (mener jeg på). Integere er nok bare for kontrollstrukturer. Lenke til kommentar
oyoygard Skrevet 3. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 3. oktober 2012 Får du såå mye PPD? Jeg trodde ikke denne serveren var istand til å ta mer enn 200k, men det lover godt for oss to dette! Og ikke minst laget! Ja, det ble veldig bra uttelling på den 8102 jeg dro ned, men ganske mye mer beskjedne tall på den 8101 den tygger på nå. Jeg må nesten la den få kjøre en stund til før jeg har et realistisk snitt, siden det varierer så mye... Hvordan ligger du an? Har postmannen vært på besøk, eller har du noen lovende pakkesporinger? Kan nesten være litt greit å få delene fra CDON på plass så du kan montere PSU og planlegge kabling i freden og roen før presset om å få riggen på lufta gjør seg gjeldene... Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 4. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2012 Det var to som var veldig interesserte, men det forsvant ut i ingenting. Mulig de ble skremt av hovedkortprisen, gudene vet. Uansett gir det grei PPD, og om du undervolter er det jo regelrett fantastisk ift strømforbruket - disse kan fint kjøre stabilt under 1 volt, og da bruker de nesten ingenting. Kanskje 2-300w samlet på en 4P. Skulle gjerne kjøpt fire av dem selv, men jeg har rett og slett ikke plass til flere rigger. Man skal jo leve med dem også, support, støy, støv, kostnader, etc. Jeg kan vel skaffe et 4P SM fabrikknytt hovedkort for omkring 6K i Norge hvis noen er interessert, og med 4 stk. 6128 fra deg blir det 9K. Så kommer Kabinett, PSU, RAM og SSD (evt. HD som man som regel har liggende) med 4K. Og da snakker vi 13K for en fullblods 4P Opteron maskin! Billigere er det vanskelig å få det, så her bør jo noen slå til. Det er dette hovedkortet: Supermicro hovedkort H8QGI-F, Quad AMD Opteron 6100, IPMI, UIO http://www.supermicr...6x0/H8QGi-F.cfm Evt. dette kortet som er noe rimeligere, Supermicro hovedkort H8QGI+-F, Quad G34, AMD Opteron 6100, IPMI http://www.supermicr...x0/H8QGi_-F.cfm Om det samme tilbudet er mulig å få til etter jul slår jeg til. Investeringsbudsjettet gikk på en smell på stereo-siden dette halvåret så morobudsjettet er tomt for penger. Hva slags PPD vil et slikt system gi? Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 4. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2012 (endret) En 4P rigg basert på 6128 vil gi 170K PPD for 8101, 230K for 8102 og 182K for 6901. Du finner sikkert flere resultater her: https://docs.google....xvejBDcHc#gid=0 Riggen vil ha et lavt Watt/PPD forhold, et sted mellom 300 - 400W vil jeg gjette på. Og ja, jeg vil tro at jeg kan formidle et slik tilbud neste år også. Endret 4. oktober 2012 av -alias- Lenke til kommentar
War Skrevet 4. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2012 224.000 PPD 8102 160.000 PPD 8101 Ferdig oppsatt i ubuntu for folding SR2 Evga Xeon 6560 6core x2 @ 4.0 2x D14kjølere , moddet for ut luft oppover. 1200W PSU Corsair AX Gold ( ny ) passiv gpu ,12gb ram og 60gb SSD til OS Trekker vel 500ish watt fra veggen og står i et Lian Li PC-V2120B fulltower skal dere få for 9000,- som et stående tilbud i ubegrenset tid. Ellers vil også 1366 i7950 med 590GTX som svir av 50.000 PPD (uklokket cpu) (HHD , 12gb ram) V8kjøler i nytt kabinett med 1500W PSu og trekker 555w fra vegg også være tilgjengelig for 4900.- Ikke en salgspost, forteller bare hva jeg skal selge på finn snart. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå