Gå til innhold

Anbefalte innlegg

-alias-: maskinen kjører kun folding for tiden. Nyinstallert og ganske skrapa OS (Debian/Linux) også (siden jeg byttet systemdisk i slamme slengen) Mener jeg har sett flere (inkl. deg?) har nevnt at TPF varierer ganske mye, og v7-klienten justerer estimated PPD fortløpende etter dette.

 

Håper jeg skal klare ganske mye mer enn 165k PPD på 8102, ettersom estimatene nå varierer mellom 170 og 300k.

 

Det kan variere med 10 - 20 sec / 10 - 40K, men når det nærmer seg ett minutt eller over 100K og mer enn det, så er det noe galt. Men prøv BFS (kun Intel) og Kraken først. Jeg kjører Ubuntu 11.10 og f@h v.6.34, og det samme gjør de fleste som folder bigadv. Intel maskiner har disse problemene mer enn AMD.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slik jeg har forstått det ER folding-klienten et scale-out cluster som den er (som i last-deling/HPC, "cluster" kan bety litt forskjellige ting, bl.a. HA (High Availibility/failover)..)

Det er ganske mye overhead ved å tilpasse klienten for å skalere over flere noder, så slik den er i dag kan den bare kjøre på "single image" systemer.

Hva slags cluster tenkte du å kjøre på? Det ER en kul ide, men jeg tror det er prøvd før... :(

-har du flere maskiner, kjør flere klienter!

Endret av oyoygard
Lenke til kommentar

En kompis har muligens tilgang til en del laptoper som han ikke helt visste hva han skulle sette dem i arbeid som. Tenkte jo med en gang folding@home, men siden de mest sannsynlig er for svak for å kjøre en klient hver kom cluster i tankene.

Endret av Mr. A
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det kan variere med 10 - 20 sec / 10 - 40K, men når det nærmer seg ett minutt eller over 100K og mer enn det, så er det noe galt. Men prøv BFS (kun Intel) og Kraken først. Jeg kjører Ubuntu 11.10 og f@h v.6.34, og det samme gjør de fleste som folder bigadv. Intel maskiner har disse problemene mer enn AMD.

 

Ja, "guestimatene" til v7-klienten varierer noe alvorlig her. Når jeg derimot ser på loggen ser den ut til å ligge ganske stabilt, rett i underkant av 17 min, for hver prosent på den 8102 jeg nettopp leverte. Kan det bare være "Estimated PPD/TPF" som er litt ute å kjøre? Det er vel uansett totalen som teller, og den ser ut til å bli 22´+290´ poeng på 29 timer ~ 256 000 PPD etter mine beregninger. Vi får vel se i oppdateringen kl 2200 om poengsummen stemmer. Husker ikke hva jeg kom fram til jeg burde få ut fra Google Docs regnearket, men det er vel ikke *helt* feil tror jeg. :)

Maskinen min er heller ikke stabil. Har hatt en ufrivillig restart ila den siste WU, og nesten en gang i døgnet siden oppstart. Har nå stoppet X-server, siden kombinasjonen to CPUer, to skjermkort, og opensource grafikk-driver (nouveau) kanskje er litt utestet... Har som ambisjon om at maskinen etterhvert skal fungere som desktop når jeg får "klaus" på laptop-skjermen i sofaen, men inntil videre må jeg prøve å få den stabil.

 

Jeg er ved godt mot, det er varmt og godt i leiligheten (skal prøve å få målt strømforbruk på den snart..) og jeg folder videre på en ny 8101 :p

Edit: kl 10 er vel neste oppdatering...

Endret av oyoygard
Lenke til kommentar

Tror nok loggen gir et riktigere bilde av TPF enn det du benevner med "guestimatene", så da fungerer det nok rimelig stabilt likevel med hensyn til TPF. Verre er det at du opplever restarter, noe som fort kan føre til at WU forkastes og foldingen må starte med ny WU. Det du må finne ut av er hva som forårsaker restartene! Hvis du har overklokket noe så ville jeg vel sjekket om noe går varmt som første valg og deretter om det kan være minnefeil.

Endret av -alias-
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Enig, -alias-, stabil er første pri. Jeg har ikke overklokket noe, utover minne som jeg har satt til 1600MHz. Hovedkortet setter det standard til 1330, men det var ikke stabilt da heller.. Minnet skal takle 2133MHz.

 

Virker som jeg overvurderte poengene litt. Jeg trodde jeg ville få 22´+290´ i credit, men jeg endte på 289´.

Jeje, det var jo ganske bra det også! :p (jeg hoppet 6 plasser opp på teamstatistikken på EN WU, og 14 plasser på en uke! :p)

Virker som den nye 8101 gir ganske mye mindre PPD, da. Kanskje under 200kPPD? Ut fra loggen ser det ut som jeg gjør en prosent på 22min (går det å regne om det i PPD?)

Endret av oyoygard
Lenke til kommentar

Maskinen min er heller ikke stabil. Har hatt en ufrivillig restart ila den siste WU, og nesten en gang i døgnet siden oppstart. Har nå stoppet X-server, siden kombinasjonen to CPUer, to skjermkort, og opensource grafikk-driver (nouveau) kanskje er litt utestet... Har som ambisjon om at maskinen etterhvert skal fungere som desktop når jeg får "klaus" på laptop-skjermen i sofaen, men inntil videre må jeg prøve å få den stabil.

 

Restarter den uten forvarsel og uten noen bsod eller annen feilmelding?

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar

Enig, -alias-, stabil er første pri. Jeg har ikke overklokket noe, utover minne som jeg har satt til 1600MHz. Hovedkortet setter det standard til 1330, men det var ikke stabilt da heller.. Minnet skal takle 2133MHz.

 

Virker som jeg overvurderte poengene litt. Jeg trodde jeg ville få 22´+290´ i credit, men jeg endte på 289´.

Jeje, det var jo ganske bra det også! :p (jeg hoppet 6 plasser opp på teamstatistikken på EN WU, og 14 plasser på en uke! :p)

Virker som den nye 8101 gir ganske mye mindre PPD, da. Kanskje under 200kPPD? Ut fra loggen ser det ut som jeg gjør en prosent på 22min (går det å regne om det i PPD?)

Får du såå mye PPD? Jeg trodde ikke denne serveren var istand til å ta mer enn 200k, men det lover godt for oss to dette! Og ikke minst laget! :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hadde ikke kona brukt opp alle pengene mine så skulle jeg ha kjøpt de nå :mad:

Hu tjener 500 og jeg er student, så er det mitt kort hu stikker av med om morran.

 

http://www.supermicro.nl/products/nfo/Ad_Intel_FatTwin.cfm

 

Denne er vel 8x cpu i 4 maskiner - i ett kabinett som vil være mer brukervennlig en den alias så på med 4 kort som sto opp av hk i et sykt system hvor alt brakk om noen nøs?

Lenke til kommentar

Hadde ikke kona brukt opp alle pengene mine så skulle jeg ha kjøpt de nå :mad:

Hu tjener 500 og jeg er student, så er det mitt kort hu stikker av med om morran.

 

http://www.supermicr...tel_FatTwin.cfm

 

Denne er vel 8x cpu i 4 maskiner - i ett kabinett som vil være mer brukervennlig en den alias så på med 4 kort som sto opp av hk i et sykt system hvor alt brakk om noen nøs?

 

Sikkert fin den der, men hvor skal du ha den stående? Den hyler jo som besatt slik den kommer fra fabrikken. Jeg driver å ser på hva jeg kan gjøre med min Xeon MP rigg slik at jeg kan ha den inne. Planen er å luftkjøle den med desktop luftkjølere alà disse 745198.jpg Noctua NH-L12 CPU Kjøler Spørsmålet er om det blir plass i kassa for dem siden cippene står noe tett.

 

Får jeg det til så kan jeg ha den inne og slipper å ha den stuet bort i et uterom.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Er vel litt på kanten, dette, men alle Opteron 6128-chippene mine er fortsatt til salgs, hvis noen vil ha en ganske så kraftig foldingmaskin for en rimelig penge :) 3k for 4 stykk samlet, hvis noen er interessert.

 

Trodde du hadde solgt alle sammen?

 

Det var to som var veldig interesserte, men det forsvant ut i ingenting. Mulig de ble skremt av hovedkortprisen, gudene vet. Uansett gir det grei PPD, og om du undervolter er det jo regelrett fantastisk ift strømforbruket - disse kan fint kjøre stabilt under 1 volt, og da bruker de nesten ingenting. Kanskje 2-300w samlet på en 4P.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...