Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jepp, helt klart! En oppfølging av artikkelen om F@H på hw.no hadde kanskje hjulpet litt der, men ser ikke ut som det skjer.  :w00t:

Dette er veldig riktig, noe må gjøres.

 

Det er et svakhetstegn for laget vårt at Cyrus produserer nesten 5% av lagets poeng på egenhånd. Hvis vi tar med meg selv og shauge i tillegg nærmer vi oss 10% av totalen. Ganske mye da :ermm:

 

Noen som har noen kreative ideer?

hey hva med meg da, er jo med å produsere en del nå jeg oxo :cry:

 

hihihih

 

\\SP33D

Lenke til kommentar

et lite spørsmål. Jeg er med og folder for fulle mugger her. La inn vanlig versjon først, så gikk jeg over til console versjon. Men den bruker da virkelig mer minne enn andre vil jeg påstå? Var jo bare godord om den i begynnelsen her. Eller det jeg som ikke er helt med på notene? Bruker i snitt 70 meg.

 

Og hvorfor står ikke jeg på stats lista i det hele tatt, tar det litt tid før den blir oppdatert?

Lenke til kommentar
et lite spørsmål. Jeg er med og folder for fulle mugger her. La inn vanlig versjon først, så gikk jeg over til console versjon. Men den bruker da virkelig mer minne enn andre vil jeg påstå? Var jo bare godord om den i begynnelsen her. Eller det jeg som ikke er helt med på notene? Bruker i snitt 70 meg.

 

Og hvorfor står ikke jeg på stats lista i det hele tatt, tar det litt tid før den blir oppdatert?

Bedre liste

 

søk etter nicket dit der .. en bedre liste

Lenke til kommentar
kan man sette opp flere pcer på 1 bruker? Jeg vil da regne pcen min for ganske potent, men er jo ikke i nærheten av storgutta. Har de liksom de monster pcene de eller? 16 xenon cpus eller.no?

Du kan ha så mange pc'er du vil under ditt navn. Bare husk å skriv inn nicket og team nummeret nøyaktig så går det bra.

 

Ta for eksempel Cyrus på 5. plass i våres team. Trykker du på han så ser du at han har 13 cpu'er som regner for seg

Lenke til kommentar

Synes det er litt irriterende at alt dette går mer på flax enn på hvor raske maskiner du bruker. Den eneste grunnen til at jeg folder er fordi jeg synes der er morro med litt konkuranse.

 

Det jeg mener med flax er at det kommer jo veldig ann på hvilke WU du får. Hvis du er uheldig og bare får disse på 1000 som gir fra 31-64 poeng så er du jo dømt til å tape. Det burde gå ann å stille inn at man bare vil ha store WU'er vis man ville. Ta for eksempel de som har ISDN så er det jo en fordel å slippe å koble seg opp mot nettet hele tiden for å levere 31 poeng.

 

Litt syk poengdeling på disse WU'ene da det er mangedoblet å hente (poeng/per time) i disse på 400 som gir 239 poeng selv om de tar rett over ett døgn...

 

Jaja, det har kansje ikke så mye å si. Men det hjelper ikke på min motivasjon siden jeg lenge har vurdert å gi meg med dette :roll:

Lenke til kommentar

Henta fram litt info på hvordan poengene for hver WU blir satt, Jeg bruker lang tid på "tinker" ca 1 og halv dag, men "gromacen gjør jeg på ca 8 timer...

 

How do you decide how much credit a work unit is worth?

 

How do you determine how many points a work unit is worth? Before putting out any new work unit, we benchmark it on a dedicated 2.8GHz Pentium 4 machine with SSE2 disabled (more specifically, as reported by /proc/cpuinfo on linux: vendor_id : GenuineIntel, cpu family : 15, model : 2, model name : Intel® Pentium® 4 CPU 2.80GHz, stepping : 9, cpu MHz : 2806.438, cache size : 512 KB). This machine runs linux, so all WUs are benchmarked with the linux core.

 

We plug the results of this into the following formula:

 

points = 110 * (daysPerWU)

 

where daysPerWU is the number of days it took to complete the unit. This equation was chosen to match the points for previous Gromacs WUs to the previous point system. The upshot is that Tinker WUs will be worth more than before we set up the new points (i.e. before April 2004).

 

Håper dette forklarte litt...

 

/Cyrus

Lenke til kommentar
Har prøvd både "EMIII" og "FAH LogStats" som viser tid igjen og poeng for de WU som kjører men begge sliter mange ganger med å vise poeng man får på enkelte WU'er.

 

Finnes det andre/bedre programmer for dette?

Du har en update funksjon i fahstats..

Men jeg er usikker på om den bare tar current projects

 

\\Sp33D

Lenke til kommentar
Har prøvd både "EMIII" og "FAH LogStats" som viser tid igjen og poeng for de WU som kjører men begge sliter mange ganger med å vise poeng man får på enkelte WU'er.

 

Finnes det andre/bedre programmer for dette?

Du har en update funksjon i fahstats..

Men jeg er usikker på om den bare tar current projects

 

\\Sp33D

Den tok hvertfall current. Takker for den du...

Lenke til kommentar

Personlig så liker jeg de mellomstore, og ikke tinker pakker de er forferdelig treige...

 

HAr også mora meg litt med å teste forskjellen på Intels arkitektur...

 

Har en pc med i915 chipset og en lga p4 2.8 vs en 478 p4 2.8ghz de jobber med samme pakke, begge kjører samme os osv, den med i915 er vesentlig mye treigere en den andre, lurer på hvorfor det jeg :hmm:

 

\\Sp33D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...