Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Valgte vel mest det billigste som hadde SLI og det jeg trengte, så tenkte ikke over at det var m-ATX. Er det noen ulemper ved m-ATX?

 

 

Det med 3770k hørtes jo også ut som et greit alternativ. Tenker du da å folde kun med CPU?

 

Nå har jeg egentlig ikke noe særlig peiling på dette, men ser jo at majoriteten her inne folder med CPU? Er det ikke noe gunstig å folde med GPU?

 

Så bare at kabinettet du har valgt støtter ATX, så da vil det jo være noen ekspansjonsspor i kabinettet du ikke får brukt/muligheten til å bruke med et m-ATX.

 

Jeg har en rigg med en 3770K på 4 ghz og et gtx 460.

Den spytter ut 35-55K ppd totalt alt etter WUs.

 

Har prøvd å bare kjøre CPU, men får mer total-PPD med både CPU og GPU.

 

Ang. kjøler til CPU er Corsair H80/H100 et godt alternativ hvis man har plass i kabinettet.

Endret av Snytefant
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har lastet ned Folding at home clienten nå og brukte express install valget og automatisk kom skjermkortet og prossesoren min opp når jeg startet programmet.

 

Det står running på begge deler smp:12 14.09 % og øker men,

Gpu:0:GF114 har ikke rørt seg av flekken og står på 0.00% enda. Er dette normalt?

 

Ser jo at GPU øker kjernefrekvensen men gpu usage ligger på 0.0?

 

Hva må jeg gjøre for og få det til og virke?

Endret av Masterminders
Lenke til kommentar

Hvis det er 680-kortet du forsøker å folde på så er WUs til 6xx-serien fortsatt i Beta-testing.

Regner med at disse vil komme ut etterhvert.

 

Det du kan gjøre i mellomtiden er å gå inn i config og fjerne GPU-sloten. Så slipper den å sette opp frekvensen unødvendig.

Endret av Snytefant
Lenke til kommentar

Vent nu.

Søkte litt på det.

 

 

Prøv dette:

 

 

OK, I finally got it... here's what you do:

 

Must use V7 client in expert mode. Follow THESE instructions first, then...

1) Start the V7 client, pause the GPU client(s) if running.

2) go to 'Start' &--#62; 'All Programs' &--#62; 'FAHClient' &--#62; 'Data Directory' [it links directly to data location], then dbl click 'work' and delete your GPU-related directories. The directories are those with names '00', '01', etc, which match your 'Work Queue' number on the V7 client expert main page. Be sure you do not delete any CPU or non-680 directories.

3) go back to the V7 client and click 'Configure', dbl click the first 680 GPU entry (repeat for other 680's as necessary)

4) scroll down to 'Extra slot options (expert only)' and look for an Add button on the lower right and click it.

5) under 'Name:' enter "client-type" and under 'Value:' enter "beta", click OK

6) Return to main V7 screen, look under 'Folding Slots' and for each GPU right-click &--#62; 'Fold'

7) If they don't start properly just restart the folding client.

 

I'm doing 20k PPD on the stock clocks of my reference card. WU 8019 at 8% so far.

 

 

Endret av Snytefant
Lenke til kommentar

Jupp, helt korrekt.

Husk å legge inn passkey også. Dette er for å få Quick Return Bonus på SMP-oppgavene.

Dette er da etter at du har fullført 10 WUs (SMP?) hvis du er ny til folding.

 

Hmm, må man først fullføre 10 WUs for å få passkey, eller må man gjøre 10 WUs MED passkey for å få bonus?

Ble litt usikker nå.

 

http://folding.stanf...ish/FAQ-passkey

Endret av Snytefant
Lenke til kommentar

Nå løsnet det plutselig for 8102 prosjekter her og PPDen føyk rett i været. Så høy PPD har jeg aldri hatt før, og skulle det nå komme ned samme WU på resten av serverne er det ikke umulig at 2500K kommer, yess...dette var helt kanon. Holder dette seg en stund så vil vi klatre opp på lista igjen.

 

post-53451-0-86455700-1347746218_thumb.jpg

 

Utrolig hvor mye drit en trenger for å få enne serveren opp og kjøre skikkelig... kjøpte nettopp termisk dobbeltsidig tape fra Japan av alle steder, da kjølepasta ikke har festeevne overhodet.

 

Er det chipsettkjølingen du plages med?

Endret av -alias-
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Nå løsnet det plutselig for 8102 prosjekter her og PPDen føyk rett i været. Så høy PPD har jeg aldri hatt før, og skulle det nå komme ned samme WU på resten av serverne er det ikke umulig at 2500K kommer, yess...dette var helt kanon. Holder dette seg en stund så vil vi klatre opp på lista igjen.

 

 

 

Utrolig hvor mye drit en trenger for å få enne serveren opp og kjøre skikkelig... kjøpte nettopp termisk dobbeltsidig tape fra Japan av alle steder, da kjølepasta ikke har festeevne overhodet.

 

Er det chipsettkjølingen du plages med?

 

Yes. Alltid noe. Men: skal kjøre noen benchmarks i starten av neste uke, og med mindre jeg dreper hovedkortet så vil en 2P-rigg legges til min nåværende produksjon. CHipsetgreiene er nok trygt nok for et par uker.

 

Skulle likt å vite VRM-dimensjonene på det SuperMicro-kortet de selger på Wiredzone til 636 dollar... Du har vel et par av de? + avstanden mellom midten av pinsa på den heatsinken med vifte (se bilde).

post-101601-0-65534300-1347746284_thumb.jpg

Endret av knopflerbruce
Lenke til kommentar

Fått installert linux optimalisert for folding virtuelt på min server(fulgte denne guiden), samt min arbeidsstasjon. Da ble det sving i sakene! Får nå 23k uten GPU folding, 12k på 2500k serveren, og 10k på i7 920 arbeidsstasjonen.

 

Så skulle jeg overklokke serveren litt, men heisann! Det hovedkortet støttet IKKE overklokking! Makan! Trodde alle kort støttet det nå for tida.. Mildt sagt litt irritert nå, ettersom denne får det rimelig kaldt om vinteren, og potensiale for bra klokk var høyt..

 

Da får jeg heller satse på den dedikerte folding serveren jeg nå prøver å finne komponenter til, den skal jeg ihvertfall overklokke!

Lenke til kommentar

Det er en grunn til at jeg kjøpte SR2 osv for 2 år siden.

Serverkort skal være stabile og ikke klokkes, noen kort har en hjemmelaget bios/fw som koder rundt det så du kan klokke 5-10-20% men komponentene er ikke laget for det med tanke på strøm,varme og dimensjoner så det blir en mild klokk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...