Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hey, jeg er jo på den lista jeg også, jo! :p

Men her er det mulig for noen og en hver å hevde seg nå som fyringssesongen starter! Jeg bretter jo bare på en CPU som var billig for 3 år siden! (i7-920)

Syns det er veldig artig å lese om alle de ville prosjektene deres her. Jeg syns en quad-core er bra, så en quad-CPU blir jo helt verst. Og når dere begynner å diskutere 8P... (mulig det var i en annen tråd)

Jeg har forsåvidt masse deler liggende her i påvente av en helg med god tid og dårlig vær, men jeg går fortsatt i kortbukser i denne gjengen :)

Lenke til kommentar

Ah, endelig ble det fart på min i5 2500k også, nå har jeg 12k PPD, versus 2k PPD for noen uker siden. Ser ut som den har "gått seg til" nå :)

 

Også driver jeg jo og setter opp en ny server, og har funnet frem til følgende:

 

post-91181-0-95547000-1347649958_thumb.png

 

Er dette en potensiell folding kandidat? Er jo ute etter mest PPD for penga, så er åpen for innspill..

Lenke til kommentar

Ah, endelig ble det fart på min i5 2500k også, nå har jeg 12k PPD, versus 2k PPD for noen uker siden. Ser ut som den har "gått seg til" nå :)

 

Også driver jeg jo og setter opp en ny server, og har funnet frem til følgende:

 

post-91181-0-95547000-1347649958_thumb.png

 

Er dette en potensiell folding kandidat? Er jo ute etter mest PPD for penga, så er åpen for innspill..

 

Tror ikke den egner seg spesielt til tross for at den tilhører Interlagos familien. Interlagos CPUer egner seg generelt ikke godt til folding bortsett fra for prosjektene 8101 og 8102. Dette er store prosjekter, bedre kjent som bigadv prosjekter. Disse vil ikke FX8120 klare å folde innen tidsfristen. Interlagos kan klokkes opp ved å bruke programvaren TurionPowerControl, TPC. http://amdath800.dyndns.org/amd/

Ved å bruke TPC på Interlagos 2P / 4P rigger folder disse også generelt bra og bedre enn / i forhold til foreks. Magny Cours CPUer. Om TPC virker på FX8120 vet jeg ikke, gjør den vil den folde i turbo mode, noe jeg antar at den også kan oppnå det ved overklokking. Etter det jeg vet (les, har lest meg til) så er FX81xx ganske strømkrevende slik at PPD/Watt forholdet ikke blir veldig gunstig. Hvor mye PPD den kan oppnå med de forskjellige WUer vet jeg heller ikke. Jeg ville nok som knopflerbruce skriver, heller valgt å bruke 3570, 2500K eller helst 2700K hvis hensikten er å folde rimeligst mulig.

 

Jeg kan jo nevne at min bærbare Asus G74SX med i7-2630QM 4/8 cores / treads klarer 12.6K PPD med P6975, TPF er 4:14. Maskinen bruker 90Watt under folding.

 

Update: Hvis jeg lar skjermen slå seg av bruker den kun 84Watt, som likevel er et dårlig PPD/Watt forhold sammenlignet med hva man oppnår med bigadv på G34 rigger. Men som single socket PC, og spesielt som bærbar er det brukbart, og alle monner drar som ordtaket sier. Det viktigste er å delta med det man har tilgjengelig.

 

Jeg kan jo nevne at når jeg bruker maskine til nettsurfing etc. slik jeg gjør nå så trekker den 42Watt fra veggen med skjermen på. Dvs. at foldingen som gir nesten 13K PPD kun øker strømforbruket med 42Watt, så jeg skal la den folde ferdig WUen som ble startet i natt!

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Folder litt nå med en 2500k @ 4.9 Ghz. Får alt fra 18-40k ppd.. Ikke akkurat det store.

Vet ikke hva man kan få med en amd 8120 jeg. sikkert noe lignende, hvis ikke mer.

 

Sitter med planen i hode å kjøpe meg litt og litt opp til en 4cpu rigg med 8126cpuer. Må bare få litt cashflow først.. og betale ned på boliglån.. sigh. Finner jeg et bra brukt kjøp på et hovedkort på ebay/finn/et eller annet sted så slår jeg til asap dog, så får jeg heller spikke og spare og kjøpe de andre delene etter tur.

Endret av wampster
Lenke til kommentar

Hadde museumshardware til overs etter nye spillpcen ble satt sammen.

i7 950 + GTX 590

Kjøpte nytt kabinett så det slapp å folde på bord.

Lasta ned klient 7 og bare neste neste start og da la den seg på 39.000 PPD.

Hva er det man måtte hake av for å øke eller hva noen hadde funnet ut i det programmet?

post-64596-0-79945200-1347662154_thumb.jpg

Endret av War
Lenke til kommentar

Forresten, i GPU folding... Kjører man ikke en slot per GPU? Altså ikke i SLI?

 

Jepp.

SLi er ikke en nødvendighet. GPU-ene jobber individuelt uansett.

 

 

Hva tror dere om denne da?

 

3570K er vel god for rundt 25-30K ppd? Kanskje mer alt etter WU og oc.

Mine 460-kort pusher ut ca. 10-13K PPd. alt etter WU.

Og 560 vil vel da ligge litt over dette? :)

 

Noen grunn til at du har valgt et m-ATX-hovedkort?

Endret av Snytefant
Lenke til kommentar

(...) Hva tror dere om denne da?

 

Tror du kan slippe å slenge ved 3,5"->2,5", R3 kabinettet har ihvertfall skruehull tilpasset 2,5", så et kjapt Google søk etter reviews vil nok bekrefte at R4 også kan dette (noe annet ville overrasket kraftig)!

 

Forresten, i GPU folding... Kjører man ikke en slot per GPU? Altså ikke i SLI?

Takk for tips, da sparer jeg litt der også. :)

 

Forresten, i GPU folding... Kjører man ikke en slot per GPU? Altså ikke i SLI?

 

Jepp.

SLi er ikke en nødvendighet. GPU-ene jobber individuelt uansett.

 

 

Hva tror dere om denne da?

 

3570K er vel god for rundt 25-30K ppd? Kanskje mer alt etter WU og oc.

Mine 460-kort pusher ut ca. 10-13K PPd. alt etter WU.

Og 560 vil vel da ligge litt over dette? :)

 

Noen grunn til at du har valgt et m-ATX-hovedkort?

Valgte vel mest det billigste som hadde SLI og det jeg trengte, så tenkte ikke over at det var m-ATX. Er det noen ulemper ved m-ATX?

 

Vent litt med å kjøpe gtx 560, kjøp heller gtx 660/660ti mindre strøm forbruk.

Ville også valgt en gold psu, mindre strøm forbruk.

Skal også kjøpe gtx 660TI, men venter litt til. Er ikke klar enda, gpu til 6xx serien er i beta enda.

1800 for 560ti er landeveisrøveri. IKKE gjør det!

 

Oppgrader heller CPUen til 3770k og kjøp en grei tredjepartskjøler. Finner ikke noen åpenbar "bang for bucks"-kjøler på komplett atm. Mulig Cooler Master 212 er en kandidat, den imponerte meg da jeg testet den for lenge siden.

Jeg syntes også det var litt på kanten, så tenke å ringe inn til Komplett for å høre om de har noe prutemonn på de. 1000kr stk syntes jeg er mer passende pris, siden dette er en utgående modell.

 

Det med 3770k hørtes jo også ut som et greit alternativ. Tenker du da å folde kun med CPU?

 

Nå har jeg egentlig ikke noe særlig peiling på dette, men ser jo at majoriteten her inne folder med CPU? Er det ikke noe gunstig å folde med GPU?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...