Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det høres ut som et omtrentlig anslag ja, og det er ganske billig for en 4P Opteron 32 core server hvis det er CPUene jeg viste til på bruktmarkedet du rengner inn her! Husk at bare CPUene koster nye ca. 10.000 i norske nettbutikker.

 

Det koster litt å bygge slike rigger, men så yter de veldig bra i forhold til 1P rigger, og får et veldig bra PPD/Watt forhold.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Som er bedre en 30K -33K som SR2 kostet pr stk for 1-2 år siden.

Jeg hadde kjøpt en G34 som alias og heller sakte men sikkert bygget på den riggen til man fikk den i drift. For eks med 2x cpuer fra ebay.

 

Da kan man utvide VS bygge 2 rigger og den vil klare nye og strengere frister på foldingen.

 

Men vi må finne ut hvorfor AX 1200W ikke går på de kortene, 2x 1400W med hissige vifter høres ikke lønnsomt ut.

 

 

La på 500kr mer på (i) modellen av 1200W AX Platinum istedet for gull, men tjener bare 8 kr mnd med en totalpris på strøm på 1 kr kw/h

 

Neppe verdt det pga Platinum, men pga softwaren som viser innsiden av PSU og alle spenninger ol.

post-64596-0-71138100-1347220850_thumb.jpg

Endret av War
Lenke til kommentar

Har en/flere venner i USA. Mulig å få kjøpt og sendt dette: http://www.ebay.com/itm/AMD-Opteron-6128-2-GHz-Eight-Core-OS6128WKT8EGO-Processor-SUPER-DEAL-/390464951553?pt=CPUs&hash=item5ae9865501 til dem, og at de sender videre til meg som gave? så slipper jeg toll/etc? da ville jo cpu prisene ihvertfall vært veldig overkommelige. Og hva for kjølere kan man bruke til et slikt bygg? Noe som dette: http://www.dustinhome.no/product/5010552491/antec-kuhler-h2o-620-liquid-cooling-s-1156-2011-1366-1155-am2-am2-am3/#intcmp=searchProvider_dacsa ?

Lenke til kommentar

Har en/flere venner i USA. Mulig å få kjøpt og sendt dette: http://www.ebay.com/...=item5ae9865501 til dem, og at de sender videre til meg som gave? så slipper jeg toll/etc? da ville jo cpu prisene ihvertfall vært veldig overkommelige. Og hva for kjølere kan man bruke til et slikt bygg? Noe som dette: http://www.dustinhom...hProvider_dacsa ?

 

Jeg tror den modifikasjonen er litt knotete, da festehullene på G34 er lenger unna enn det de "armene" er. De har Noctua NH-U12DO til 500-lappen på komplett., uten at jeg skal si det HELT sikkert, så tipper jeg at den antec-løsningen er av den billige sorten og neppe bedre enn en god luftkjøler. Mulig det er bedre med en slik antec om du kan sette den slik at det er romtemperert luft som dyttes inn i kassa gjennom radiatorene, men basen er jo også et spørsmålstegn - disse CPUene er SVÆRE.

 

Skal litt undersøkelser til ofte, men det er nå en del av morroa synes jeg. Selv ender jeg opp med heatkilelr 3.0 CU med custom-braketter (første batch av de plukkes opp, ferdig fikset og alt, i morra).

 

Man betaler ikke toll for datautstyr, kun moms men det utgjør jo litt da. De kjølerene du viser til er de samme som jeg bruker. De krever en lett modding for å passe til G34.

 

Sikkert at den modden er lett? Har du link til den?

 

Regner med at det jeg nettopp postet om basen sikkert er irrelevant iogmed at du bruker de.

Lenke til kommentar

Sikkert at den modden er lett? Har du link til den?

 

Regner med at det jeg nettopp postet om basen sikkert er irrelevant iogmed at du bruker de.

 

Fant ut moddinga selv på disse og bruker den på alle mine rigger untatt på MP Xeon riggen. Har sett at det har vært nevnt at pumpene på disse ofte går, men jeg har ikke merket noe, og jeg har 12 av dem i drift. Jeg tror det er litt om og gjøre at de monteres med riktig høyde forhold mellom pumpe og radiator. Temperaturene ligger mellom 30 - 40 Celsius på stock hastighet. Interlagos riggen er klokket opp med TPC fra 2.1GHz til 2.4GHz og den holder seg også under 40 Celsius. SR-2 Xeon riggen lå omkring 60 Celsius med samme kjøling, overklokket til 3.65GHz, men der har jeg nå byttet til luftkjøling, og da ligger temperaturene på 64 - 67 Celsius. Jeg bruker heller ikke denne i folding lenger på grunn av for dårlig PPD/Watt forhold etter at 810X gjorde sitt inntog.

 

Moddinga har jeg laget en oppskrift på hvis noen er interessert. Xigmatek kabinettet egner seg spesielt godt til disse radiatorkjølerne, og jeg valgte Antec sine kjølere siden de har store flater som dekker Opteron CPUene helt, samt at de er veldig rimelige. Når man trenger 12 stk så teller prisen litt også. Jeg vil tro at Corsair sine også kan brukes hvis man foretrekker dem, og jeg har 2 A60 i i7 980X riggene mine, men de bråker vel så mye som Antec sine er min erfaring.

 

Armene på Antec kjølerne passer helt perfekt:

post-53451-0-85069700-1347228552_thumb.jpg post-53451-0-39552600-1347228634_thumb.jpg

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Fant du ut hvorfor AX1200W ikke passer i G34 ol?

Dvs må jeg kjøpe jetflykabinettet med 2x 1400W for å kjøpe en mill PPD-rigg?

 

Har en folderigg nå SR2 med 12 cores +HT som -smp -bigadv X5660 på 4,06Ghz og den kjører en P8101 på 162395PPD ( 254118 credit) TPF 00:22:32

Vet ikke om det har noe å si at den var nede en time da jeg flyttet riggen på 35% done.

Lenke til kommentar

AX 1200W passer perfekt for G34!

 

Det var på Xeon MP riggen SuperMicro fant ut at den ikke virket, men der tok de nok feil. Jeg har testet med den etter på og den virker helt normalt. Hos meg var det minnet som ikke fungerte sammen med ES CPUene, men dette fant jeg først ut etter at jeg hadde kjøpt det rådyre Barbone kabinettet inkludert 2x1400W PSUer. Så jeg kunne egentlig spart med noen lapper der.

 

Nå er det mulig jeg bytter ut kjøleblokkene som er standard i barebone kabinettet med disse http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=745198#reviews som jeg tror det blir plass til. Da kan jeg nok koble fra jetviftene i fronten og bak og få et støynivå som er til å leve med inne.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Av det jeg så på forumet så får 4P-rigger lavere PPD pga de får oppgaver bare 4p kan klare istedet for at vi får under 16-core-oppgaver og en haug av poeng.

 

Ingen script som slenger ned 03/04 på 4p?

Lurte på hva som er de beste cpu VS de du valgte, da høyere nummer ikke alltid er mer kraft i den serien?

Sikker investering finnes neppe i denne verden, men så kraftig pc som mulig pr plass da jeg ikke har lokale til maskinene, men samtidig ikke så dyr at man kunne fått fler poeng med 2 andre rigger for samme pris for eks at cpuene koster 120K

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...