Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Regnestykket er relativt enkelt. En bronseenhet vil svi av 15% av den effekten øvrige deler etterspør, mens en gullsertifisert vil nøye seg med 10%. I tillegg vil effekttapet øke når lasten beveger seg mot 20% eller 100%. For smp- og gpu-folding vil 650 watt være greit, men for kun smp, vil 400 watt være mer egnet. Under 400 watt er det få effektive PSU'er som er fornuftig priset.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Velkommen AnaXyd!

Regner med at du har lagt inn passkey? Fikk rundt 12000-15000 på min samboers 2500k uklokket husker jeg.

Takk! :)

 

Ja, har lagt inn det mener jeg, er vel bare et passord man lager på standford sine sider, som man legger inn i klienten? 12000-15000 er jo vanvittig mye mer enn hva jeg har på min! Er Windows Server 2008 et dårlig OS å folde på kanskje?

Lenke til kommentar

Kommer snart en ny LAN-pc i huset her.

HW: i7 3770K + 2 x 460GTX som da også skal brukes til litt folding.

 

Tenker da kjøre dual boot med win7/linux av et slag.

 

"Hvilken" linux anbefaler dere?

 

::Hvordan er det mtp. å kjøre linux virituelt gjennom win7? Vil dette gi noe mer i forhold til windows-folding? Vil det i det hele tatt fungere?

Endret av Snytefant
Lenke til kommentar

Hvor mye av 24t folder den?

Folder hele døgnet den, gjort det et par uker nå. :)

 

Windows er dårlig til folding, og enda dårligere som server. :D

Det kan jeg nok være enig med deg i, men har lite kunnskap med andre typer OS enn Windows. Prøvd litt frem med f.eks FreeBSD, men er så tidkrevende og bratt læringskurve slik at jeg ikke klarte det.

Lenke til kommentar

Ja, FreeBSD er fort uaktuelt til noe annet en filserver, å tukle med noe annet kan fort bli en laaaang prosess. Synd, de har jo det beste diskoppsettet som finnes (ZFS). Linux (f.eks) Ubuntu Server vil sannsynligvis være bedre egnet til folding, så du kan jo ta en kikk på det. Det er ihvertfall enklere enn FreeBSD. Om du kjører hw-raid-kort som er støttet i linux bør jo ikke det egentlig kreve noe særlig oppsett. Om du bruker Drive Extender (som MS har fjernet i nyere versjoner) derimot, så blir det litt verre å migrere.

Lenke til kommentar

Kommer snart en ny LAN-pc i huset her.

HW: i7 3770K + 2 x 460GTX som da også skal brukes til litt folding.

 

Tenker da kjøre dual boot med win7/linux av et slag.

 

"Hvilken" linux anbefaler dere?

 

::Hvordan er det mtp. å kjøre linux virituelt gjennom win7? Vil dette gi noe mer i forhold til windows-folding? Vil det i det hele tatt fungere?

 

De som folder på 2P og 4P rigger i dag velger i hovedsak Ubuntu 10.10. Dette begrunnes med at det er laget en del utilities spesielt til denne versjonen. Dette er for korrekt installasjon av Ubuntu, The kraken, BSF, Langouste og noen flere nyttige småprogrammer som gjør foldingen lettere og med max oppnåelig hastighet. Denne guiden finnes her: http://hardforum.com...d.php?t=1601608

 

Nå vil de fleste av disse verktøyene virke også på senere utgaver av Ubuntu, hvor 12.4 i skrivende stund er den siste versjon. Personlig bruker jeg Ubuntu 11.10, noe jeg også gjorde på mine i7 rigger fram til mars - april i år, men som nå ikke er i folding lenger. Jeg vet at også Linux Mint er i bruk til folding, og det er også en del andre varianter av Linux.

 

Med hensyn til å kjøre Linux virtuelt under Windows så er det fullt mulig og helt problemfritt. Jeg kjørte selv lenge Linux under VMware etter at bigadv gjorde sitt inntog, fordi bigadv i starten kun kjørte under Linux. Dermed foldet jeg bigadv virtuelt i Linux, og opptil 4 GPU klienter under Windows på samme maskin. Dette gikk helt fint, men hvor effektivt det var er jeg mere usikker på, men det fungerte. På den tiden foldet jeg med alt som var mulig å folde på, men så gikk det med helt opp til 4000W også da. Du finner en guide om virtuelle OS her: http://www.hardware....alisering/41459

 

GPU folding er ikke mulig direkte under Linux, men skal være prøvd under Wine, som er et vindu man kan kjøre windows programmer med under Linux. http://www.psychocats.net/ubuntu/wine

 

Jeg har aldri prøvd det siden det har ryktes at gpu-folding via Wine ikke har vært problemfri.

Endret av -alias-
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nice, takk for flott svar!

 

Å kjøre CPU på virituell og gpu på windows hadde jeg ikke tenkt på.

Det er jo en mulighet jeg kan prøve. og se om det evnt. gir mer PPD på cpu, kanskje ikke mye å hente men.

 

Når dette vil komme opp i drift er enda usikkert, både mtp. at temperaturen fortsatt er en smule høy, og at alt av hardware ikke er i hus enda :p

Lenke til kommentar

Driver og tester litt ES'er. Kjører noenlunde stabilt på 3GHz og 1.3v, men jeg tror temperaturen blir et problem, da jeg kjører den ene CPUen uten å ha festet kjøleren skikkelig. Hiver jeg på vannkjøling og jeg tror/håper på 3.3-3.4 på disse uten å måtte kjøre spenningen i taket skal være mulig. Leter etter en innstilling for NB speed, den er bare 1.6 stock. Litt NB VID og jeg kan sikkert dra meg opp over 2 GHz der.

Lenke til kommentar

Jeg bidrar med ca 10k PPD. Alt teller!

 

Jeg suser oppover listen og er inne på topp 100 om kort tid. Jeg kommer ikke til å kjøpe noe til en egen foldemaskin, men etterhvert blir det en filserver som like gjerne kan kjøre litt kraftigere maskinvare enn hva som trengs til fil-behandling slik at den kan folde med en ok score også.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Får snart inn igjen 5 stk HP Z800 dual X5560 etter noen måneders bruk i Thailand.

Disse sammen med noen Dual E5-2687W som skal testes bør hjelpe litt utover høsten.

Quad E7 monsteret skal også snart få folde litt igjen...

 

Om ikke varmen blir for ille, håper jeg på å få disse i gang litt utover de neste ukene, og forhåpentligvis alle sammen fra slutten av september.

Ble dårlig med tid gitt, men fikk i alle fall opp en Dual E5-2690 som kan pusle å gå i helga...

Mer kommer ut over høsten!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...