Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da har jeg lagt meg til i teamet, og kommer til å bidra med min 2500k server så og si 24/7/365. Denne kjører windows 2008 r2, og jeg har v7 klienten installert. Stemmer det at PPD varierer? En periode var den på 4000, og nå er den på rundt 2000. Syntes kanskje dette er litt stusselig med tanke på at jeg har en 2500k stående i den maskinen?

 

Serveren står i kjelleren, så store muligheter for overklokking. Den har stock kjøleren, og har hatt 100% load i flere uker nå, og makstempen i Coretemp er på 63 grader. Og dette er på sommeren. Om vinteren tror jeg den går ned kanskje 10-20 grader. Smeller jeg på vannkjøling kan jeg nok presse denne ganske langt. Smeller jeg i et par GPU kort, samt overklokker disse litt også(luft), så tror jeg at jeg får en relativt bra maskin som bidrar med noen PPD!

Lenke til kommentar

Jeg skal bytte ut min hardware, men synd jeg ikke kan selge hardwaren til noen en gang da gigabytekortet 1366 er über-ATX og passer bare i 0.013% av kabinettene i verden.

Kanskje kjøpe en billig

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=651991

til å sette det i, 940 + 590GTX blir vel 40-50K PPD for 400W-ish

 

http://www.gigabyte....ga-x58a-ud9_10/

 

Sjekka litt rundt og den nye 1200 (i) skulle visst være bra.

Kjøpte en for å sjekke, bruker nå 1200AX uten (i) , men der kan man ikke sjekke alt mulig med softrware -usb-psu.

Endret av War
Lenke til kommentar

Regner med at den ikke står på 24/7 uansett?

Last ned v7 og hak av for cpu og gpu så får du best PPD.

 

Du kan pause cpu, eller starte bare gpu først for å se forskjellene i PPD.

Eksempeltall, om du får 20.000 med gpu og 7000 med cpu når de kjærer alene, men sammen blir det 22000 PPD ( gpu synker med 5000PPD) Så får du 2000PPD mer med cpu sammen meg GPU og da må man vurdere om det er verdt varmen/støyen , men mest blir det oftest uansett med alt i load.

 

 

 

Download and run the installer.

Click Next, I Agree, Next.

Enter a name and/or team #, and Passkey.

Select a Preferred Mode, GPU & SMP, SMP only, GPU only, or Uniprocessor.

Click Install.

Done.

 

https://fah-web.stanford.edu/projects/FAHClient/wiki/BetaRelease

Endret av War
Lenke til kommentar

Ja, har byttet flere og har vel nå 3 x 950W 80+ Silver i alle G34 riggene, Redundant (2 x 1400W) 80+ Platina til Xenon MP E-54650, og 850W 80+ Bronze i SR-2en. De gamle PSUene mine er solgt eller står i bruksmaskiner som ikke folder, og som bare sporadisk er i gang. Har også Corsair AX 1200W 80+ Gold som jeg kjøpte til den siste riggen, men den skal inn i den av G34 riggene som bruker mest strøm. Har bare ikke tatt meg tid til å skifte ennå. Der står det en 950W 80+ Silver, men siden riggen bruker hele 675W så bør den kanskje skiftes, og det kan jo bli interessant å se hvor mye forbruket vil gå ned.

 

Ellers, bytter du ut noen maskiner, eller er det nye du bygger?

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...