Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg kjenner ikke versjon 7.xxx f@h godt nok til å ha et fullgodt svar, men da jeg foldet GPU var det mulig å angi hvor mange % man skulle belaste GPU / CPU med. Dette burde også være mulig i v7.xxx, men uten at jeg vet dette for sikkert.

Såvidt meg bekjent er den funksjonen i v7-klienten "work in progress". Det var hvertfall det sist jeg sjekket på diverse fora.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei! Da har jeg også hoppet på dette med folding, da jeg syntes det er givende å "leie" ut min prosessorkraft til et fornuftig formål. Åssen er det jeg joiner HW.no laget? Er det bare å skrive inn lagnr i klienten?

 

Har en i5 2500k server stående, som kjører v7 klienten. Står at den klarer ca 7000 PPD, men syntes ikke dette var noe store tall. Er det noe jeg kan gjøre for å forbedre dette?

 

Min andre maskin har en i7 950 CPU, med et 560ti skjermkort, og den fikk rundt 30.000 PPD, hvor skjermkortet gjorde mye av disse poengene. Ser nesten ut som jeg bør kjøpe meg noen skjermkort til, og kjøre quad SLI eller lignende.

Lenke til kommentar

Du er veldig velkommen i laget. :thumbup:

 

Ja det er bare å skrive inn 37651 så er du med og folder for laget, samt at du må legge inn passkey for å få bonus, som du får etter 10 leverte smp WUer med passkey. Det er varslet at bonus også vil komme for GPU klientene også, men vi vet ikke når.

 

Passkey finner du her: http://fah-web.stanf...n/getpasskey.py

 

Les det du trenger om passkey her: http://folding.stanf...ish/FAQ-passkey

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Look what the cat dragged in v3.0

 

Masse fint minne som skal binnes og flashes til stramme timings for best ytelse :) Hovedkortet har jeg testet, og det funker med 12 core amd ES og de 8 samsungbrikkene.

 

Tviler dog på at jeg får gjort noe særlig før over helga, delvis pga tidsmangel, men også fordi en som lånte AX1200 PSUen min glemte å gi meg 8pin CPU-kablene til PSu tilbake, så for å få denne igang måtte jeg bruke to PSUer, og et dødt hovedkort for å starte den andre. Det går ikke til daglig bruk.

post-101601-0-95072800-1346257024_thumb.jpg

post-101601-0-42371500-1346257030_thumb.jpg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Lurer på dette med folding.

 

Kan jeg stoppe å folde hvis jeg skal spille eller se film?

Har bare en decent PC og det er PCen jeg spiller på.

 

Er denne maskinvaren "god nok" for folding?

I5-2500k

GTX460

12GB 1333MHZ RAM

 

Saxy98

Lenke til kommentar

Ja, du kan enkelt pause foldingen hvis du skal bruke PCen til spilling. Det gjør man enkelt ved å trykke på "Pause" knappen i FAHControl v7. Og ja, PCen din er mye mer enn god nok for folding! (Bedre enn min egen!)

 

Edit: Husk å være sikker på at GPUen din folder. Det er den som vil gi deg mest PPD!

Endret av userman
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Er nok mer bekymret for at PCen skal begynne å brenne når jeg er på skolen. Tok av vifta på skjermkortet og satt på en 120mm (den orginale lagde en helvetes støy). Hvis vifta ikke klarer å kjøle kortet ned, stopper maskinen, eller?

Lenke til kommentar

Er nok mer bekymret for at PCen skal begynne å brenne når jeg er på skolen. Tok av vifta på skjermkortet og satt på en 120mm (den orginale lagde en helvetes støy). Hvis vifta ikke klarer å kjøle kortet ned, stopper maskinen, eller?

 

Jepp. Intel er veldig god på den slags tek. Du kan jo alltids støvsuge PCen og sjekke temperaturen etter noen timer folding. Den vil sikkert ligge på rundt 80*C. Dette er langt under grensen for når den slår seg av. (Tror den slår seg av på 101-104*C)

 

Edit: Du kan også sjekke GPU varmen.

Endret av userman
Lenke til kommentar
Hvordan er det å ha PCen på når jeg er på skolen og om natten? Er det brannfarlig(vet det er noobete å spørre, men vil være sikker :))

 

Jeg har hatt opptil 9 maskiner med CPUer & 24 GPUer i folding samtidig 24/7 over flere år uten noen uhell, så jeg vil anta at sjansen for at noe tar fyr er helt marginal. Jeg forutsetter da at utstyret er bygget og montert korrekt, samt at det har rikelig luft rundt seg og at det holdes relativt støvfritt. Totalt har jeg foldet med mye utstyr siden oktober 2008, så jeg mener du skal føle deg veldig trygg på at det ikke skjer noe slikt.

 

Look what the cat dragged in v3.0

Masse fint minne som skal binnes og flashes til stramme timings for best ytelse Hovedkortet har jeg testet, og det funker med 12 core amd ES og de 8 samsungbrikkene.

 

Skal du bygge mange rigger, etter antall minnebrikker så har du i hvertfall nok minne til tre rigger? :green:

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Planen er egentlig 3 quad, tror jeg. Så får jeg inn et dual siocket HK til som jeg får se hva jeg gjør med. Usikker på om det er lett å mikse disse ESene, da ikke alle er matchende ift part number og spesifikasjoner. Greit å ikke selge unna alt man ikek trenger før man har planen 100% spikret.

Endret av knopflerbruce
Lenke til kommentar

Det lar seg høre, gleder meg til du får disse i drift!

 

Jeg hadde ulike steppings på ES CPUene innen C1 på min MP Xeon rig og fikk kompabilitetsproblemer mellom komponentene. Det viste seg å være minnet som jeg til slutt måtte bytte til ecc / reg, men da fungerte det 100%. Normalt skal det la seg gjøre å benytte desktop DDR3 minne på denne serveren, men det fungerte ikke i mitt tilfelle. På alle mine G34 rigger fungerer desktop minne helt fint, men der har jeg ingen ES chipper

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...