tore_v1 Skrevet 27. august 2012 Rapporter Del Skrevet 27. august 2012 Det er faktisk bare 86 aktive brukere av FAH på laget, 2853 har registrerte poeng. Det ligger et enorm potensiale om vi kan få dratt i gang et par gamle brukere. Det er ganske latterlig at jeg, med en pinglete kontormaskin og en spillrigg som kjører FAH på dag og kveld (ikke natt enn så lenge) er på 25. eller 26. plass på PPD på laget. Hvordan er det med PS3-maskiner - gir de fremdeles en god slump PPD? 1 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 27. august 2012 Rapporter Del Skrevet 27. august 2012 PS3 gir fint lite, og er ineffektiv ift strømforbruk kontra poeng. Lenke til kommentar
traskas waits for alice Skrevet 27. august 2012 Rapporter Del Skrevet 27. august 2012 Prøvde å folde med en PS3 her tidligere i sommer. Ga hele 502 PPD, så det var fånyttes. Lenke til kommentar
Snytefant Skrevet 27. august 2012 Rapporter Del Skrevet 27. august 2012 Kjørte en testrunde med folding i går på maskinene som står i boden samt gaming PC-en. Enn så lenge så er det for varmt, men uttover høsten og vinteren bør jeg kunne bidra med ca. 30-40K PPD Total hardware blir da: 2600K 2 x Radeon 6970 2 x Nvidia GTX 460 og et GTX 260 2600K-en og 6970-ene blir da brukt i min gaming-pc, så PPD-en blir jo ikke maks utnyttet. Men den blir foldet på når den er i bruk 1 Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 27. august 2012 Rapporter Del Skrevet 27. august 2012 Jeg blir med på min 3930k snart, fortsatt litt varmt på dagtid, og jeg vil gjerne finstille OC litt først. Kommer til å kjøre SMP klient siden maskinen brukes til andre ting også. 1 Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 27. august 2012 Rapporter Del Skrevet 27. august 2012 PS3 blir i så fall skrinlagt, ja. Har noen sett noen oversikter over PPD per krone eller PPD per strømforbruk? Lenke til kommentar
War Skrevet 27. august 2012 Rapporter Del Skrevet 27. august 2012 På hvilket hardware? Prisen på strøm forandrer seg hele tiden. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 27. august 2012 Rapporter Del Skrevet 27. august 2012 Bedre at prisen endrer seg enn spenningen (slik ståa er her på hybelen atm ) Lenke til kommentar
userman Skrevet 27. august 2012 Rapporter Del Skrevet 27. august 2012 Kjørte en testrunde med folding i går på maskinene som står i boden samt gaming PC-en. Enn så lenge så er det for varmt, men uttover høsten og vinteren bør jeg kunne bidra med ca. 30-40K PPD Total hardware blir da: 2600K 2 x Radeon 6970 2 x Nvidia GTX 460 og et GTX 260 2600K-en og 6970-ene blir da brukt i min gaming-pc, så PPD-en blir jo ikke maks utnyttet. Men den blir foldet på når den er i bruk Hvor mye får du for 6970en? Har du dem i crossfire? Lenke til kommentar
Snytefant Skrevet 27. august 2012 Rapporter Del Skrevet 27. august 2012 (endret) Kjører de ikke i crossfire atm, bruker 4 skjermer, så da går det dårlig med xf. Men med 890/1337 så ligger det på rundt 8K PPD pr. kort. Så sant man ikke spiller ell. Edit: Folding på AMD-skjermkort krever også en god del mer enn folding på nvidia av CPU-kraft. Så om man folder på både CPU og skjermkort så vil AMD-skjermkort dra PPD på CPU ganske mye ned. Endret 27. august 2012 av Snytefant Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 27. august 2012 Rapporter Del Skrevet 27. august 2012 Den tredje pakka med hardware fra utlandet er i tollen nå. Dessverre rekker jeg neppe å sette den opp før helga da jeg må til trøndelagen på familiebesøk. Tipper pakka ankommer torsdag Får leke meg litt fredag før jeg drar hvis så er tilfelle. Aldri i livet om jeg rekker sette opp noe... må montere en gode del ting, bl.a. bytte radiatorer og snu viftene + tømme og så fylle loopen igjen. Lenke til kommentar
userman Skrevet 27. august 2012 Rapporter Del Skrevet 27. august 2012 Kjører de ikke i crossfire atm, bruker 4 skjermer, så da går det dårlig med xf. Men med 890/1337 så ligger det på rundt 8K PPD pr. kort. Så sant man ikke spiller ell. Edit: Folding på AMD-skjermkort krever også en god del mer enn folding på nvidia av CPU-kraft. Så om man folder på både CPU og skjermkort så vil AMD-skjermkort dra PPD på CPU ganske mye ned. Så rart at du kun får 8K ppd?? Jeg folder med et overklokket 5770 kort og den gir meg 5K? Har de endret på arkitekturen eller? Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 27. august 2012 Rapporter Del Skrevet 27. august 2012 På hvilket hardware? Prisen på strøm forandrer seg hele tiden. Det var et ønske om å vite noe om hvordan man kan optimalisere PPD per kroner per dag. Litt utopisk innser jeg. Lenke til kommentar
Snytefant Skrevet 27. august 2012 Rapporter Del Skrevet 27. august 2012 Så rart at du kun får 8K ppd?? Jeg folder med et overklokket 5770 kort og den gir meg 5K? Har de endret på arkitekturen eller? Den får ned kun de x16core-prosjektene på de korta. De gir 1835 poeng. Med en TPF på litt over 3 minutter så vil de gi 8-9K PPD. Har ikke forsket veldig grundig på om noe kan gjøres annerledes, men sist jeg sjekket er alt satt opp slik det burde være. Lenke til kommentar
userman Skrevet 27. august 2012 Rapporter Del Skrevet 27. august 2012 Jeg har ikke endret på GPU innstillingene en gang. Merkelige greier. Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 27. august 2012 Rapporter Del Skrevet 27. august 2012 (endret) Har du ikke detaljer om den siste riggen din? Cpu HK minne PSU + tips , endringer du ville ha gjort om du bygget en til. Jeg har under 200K PPD med 555W / kun 1 SR2 som folder nå&--#60;br /&--#62; Joda, kan jo gi et lite resymè. Det startet med at jeg la merke til at Patriot/Eagle07 hadde satt i drift en rigg med 4 x Xeon E5-4650 som klarte å produsere over 900K PPD med P6903 og P6904. Han (Patriot) bruker såvidt jeg vet en retail HP server til formålet, siden han jobber i HP konsernet mener jeg å huske. Forskjellige folderigger og dets ytelse kan ses her https://docs.google....xvejBDcHc#gid=0 Link til type CPU som jeg har benyttet: http://www.supermicro.com/products/motherboard/Xeon/C600/X9QRi-F_.cfm som forteller litt om specs etc. Disse CPUene koster i Norge ca. 28.000 kroner pr. stk. og er vel så langt jeg vet noe av det råeste man får i retail servere i dag. Patriot oppga strømforbruket fra veggen til å ligge på i underkant av 800Watt. Jeg tente selvsagt litt på ytelsen, spesielt på forholdet PPD/Watt som er det beste jeg har sett til nå, men konkluderte vel først med at dette ville bli vanvittig dyrt. Tilfeldigvis fant jeg noen dager senere 4 stk. Intel Sandy Bridge-EP 4S Xeon E5 4650 2.7GHz 20MB L3 8 Core/16 Thread C1 QBEC Dette var Engineering Samples, også kalt Extra Spicy på ebay i HongKong, link: http://www.ebay.com/...005%26rk%3D1%26 Scroll litt ned så ser du den! Prisen var først $899, men etter 2 - 3 uker ble de satt ned til $849 pr. enhet. Ganger vi dette med fire får vi ca. $3.400 som i NOK tilsvarer (inkl. ebay sitt påslag) ca. 21.600. Dette syntes jeg var mye penger så jeg skrinla prosjektet en gang og dro på ferie. Da jeg kom tilbake 14 dager senere lå chippene fremdeles ute, og da sjekket jeg selger litt nærmere og fant at han var en av de bedre på ebay. Prisen for alle fire på ebay var under prisen av en enhet i Norge sa jeg til meg selv. Jeg la så inn et bud på prisforlangende og voila så var de på veg til meg. Samtidig med at jeg kjøpte disse hadde jeg kontakt med Nextron som ga meg en veldig bra pris på et SuperMicro X9QRi-F+ http://www.supermicr...00/X9QRi-F_.cfm som jeg slo til på. Nytt kabinett (Xigmatek Elysium) og andre nødvendige komponenter ble også bestilt, og alt ankom omtrent samtidig. Jeg var jo veldig spent da jeg hadde fått komponentene i hus og skulle teste sakene, først på benken slik at jeg var sikker på at disse ville fungere sammen. For å gjøre en lang historie kort så ville ikke kortet boote med alle fire CPUene. Det gikk fint med en eller to installert, men ikke alle fire. For de som leste betegnelsen på CPUene jeg fant på ebay godt så ser en at de var oppgitt å ha stepping C1-QBEC. Dette viste seg å ikke være riktig, men kun gjeldende for 2 av chippene. De 2 siste var C1-QBED, og mange kloke hoder mente at dette var årsaken til at ting ikke startet korrekt. Vel, jeg tok så kontakt med Nextron som igjen kontaktet SuperMicro Europa, som igjen mente at det ikke skulle ha noe å si så lenge alle var C1. Imidlertid mer enn antydet de at feilen kunne skyldes PSU som ikke var en type som var godkjent i deres system. Jeg hadde valgt å kjøpe inn noe av det beste jeg visste om av standard PSU, nemlig Corsair AX 1200W 80+ Gold. Jeg ville som nevnt tidligere montere komponentene i et Xigmatek Elysium extra big tower kabinett for å kunne ha det stående inne i huset slik at jeg kunne benytte varmen en slik monstermaskin avgir. Nextron tilbød seg å teste mine komponenter i et barebone Tower/4U S-2011 f/ 4x E5-4600 de hadde stående, og jeg sendte inn hovedkortet med chippene montert. Nextron satte inn ecc/reg minne samt en disk, og maskinen bootet opp uten problem. Etter å ha testet dette en stund fant de likevel at det var en feil på hovedkortet jeg hadde fått, ved at IPMI funksjonene forsvant og kom inn igjen. Dette kunne resultere i at en eller flere CPUer ikke ble gjenkjent. De RMAet kortet og jeg fikk et nytt. Etter ny testing ble alt rapportert til å være i orden, med den konklusjonen at grunne til at kortet ikke bootet hos meg måtte skyldes feil type PSU. Jeg spurte vel da etter en pris på barebone kabinettet de hadde brukt, og fikk en veldig god pris, så det endte med at jeg kjøpte det. Hadde det vært mulig å få kjøpt bare PSUene hadde jeg valgt å gjøre det. Noen dager etter sto serveren i det nye kabinettet på benken hos meg og jeg satte inn det minnet jeg hadde tenkt å bruke, som hadde virket i tre andre SuperMicro G34 hovedkort jeg har kjørende. Det er dette barebone kabinettet / systemet jeg endte opp med å kjøpe: http://www.wiredzone...~10021924~0.htm Igjen nektet maskinen å boote, og jeg begynte for å si det mildt, å bli kraftig lei. Jeg kom på at Nextron hadde testet med Ecc/Reg DDR3 minne, og tenkte at kanskje CPUene, siden de hadde litt forskjellig stepping kanskje var veldig nøye på hvilken type minne de kunne bruke. Jeg bestilte derfor slikt minne og må si at jeg pustet lettet ut da beistet startet på første forsøk etter at nytt minne var satt inn. Lyden av maskinen holdt på å gjøre meg gal etter få minutter i samme rom, så det endte med at jeg måtte sette den i en annen bygning. Hadde jeg visst det jeg vet nå, ville jeg hatt den montert slik planen var, i Xigmatek kabinettet. Likevel, jeg er veldig fornøyd med ytelsen, og rimelig fornøyd med totalen av prosjektet selv om det ble ca. 10.000 dyrere enn jeg først hadde budsjettert med. Strømforbruket endte på bare 695Watt med full turbo på alle kjernene som er 3.1GHz, som jeg er veldig fornøyd med. Bilder av dyret når det ankom, ble pakket ut, og havnet på benken følger under her: Serveren veier 40 kg under transport, og 34 netto. Første WU som kom ned var en 8102 som gikk unna på ca. 12 timer, TPF = 7:21, PPD ~ 872. Deretter kom det 8 slike på rad, men så kom det en 8101. Denne bruker litt mer, ca. 0,6 dg, TPF er 9:11 og PPD ~ 624. For å oppsummere litt så består riggen av: CPU: 4 stk. Intel Xeon E5-4650 ES HK: SuperMicro MP Xeon X9QRi-F+ i et SuperServer 8047R-TRF+ kabinett Minne: 8 stk. SM 4GB DDR3 1333MHz 1Rx4 ECC/Reg Samsung PSU: 2 stk. Redundant 1400W High-efficiency AC power supply with Digital Switching Control & PMBus 1.2 80PLUS Platinum Harddisk: Her brukte jeg en 500GB WD 7200 jeg hadde liggende. Pris: Ca. NOK 40.000 slik den er avbildet. Edit: TPF og PPD for 8101 har forbedret seg med 21 sec siden starten. Endret 28. august 2012 av -alias- 3 Lenke til kommentar
teec3po Skrevet 27. august 2012 Rapporter Del Skrevet 27. august 2012 Har nettopp satt opp min nye altmuligboks, med i5-3570k og har folda med smp klienten på den en uke eller to. Dette har fungert veldig bra.I dag satte jeg inn et 660 ti kort og fikk det også opp og kjøre med ekstra option "client-type beta". Men når gpu klienten kjører er maskinen veldig treig, alt 'lagger' og henger på en måte. Prøvde å se på video samtidig i stad , men det ble bare pixelblokk og lyden hang igjen osv. Veldig kjipt siden dette er hovedmaskinen min. Det var ikke slik med mitt ati 5770 kort på den gamle maskinen. Er det noen opsjoner man kan sette i klienten for å bøte på dette? Andre ting? Har ikke brukt google maskinen for å sjekke opp problemet enda, er helt sikker på at dere har gode tips og ideer system: Asus p8z77-v pro Intel i5-3570k @ 4.2Ghz asus 660 ti corsair hx520 7.152 folding klient win 7 64 bit - teec3po- Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 27. august 2012 Rapporter Del Skrevet 27. august 2012 Jeg kjenner ikke versjon 7.xxx f@h godt nok til å ha et fullgodt svar, men da jeg foldet GPU var det mulig å angi hvor mange % man skulle belaste GPU / CPU med. Dette burde også være mulig i v7.xxx, men uten at jeg vet dette for sikkert. Lenke til kommentar
War Skrevet 27. august 2012 Rapporter Del Skrevet 27. august 2012 (endret) 40K for det er helt sykt billig! 1400W redundant power! Ryker PSU kan du ta den ut og få ny mens riggen fortsatt folder. Regner med at det ikke går an å bygge råere server idag. 4x normale cpukjølere og ikke en lufttunell ville vel fått ned støy noe. Endret 27. august 2012 av War Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 28. august 2012 Rapporter Del Skrevet 28. august 2012 (endret) Jeg har tenkt på det du nevner der, og vifter kan faktisk monteres direkte på de kjøleblokkene som står der. Noe verre er det med viftene i PSUene som ikke er stille de heller med 50% last, og de kan jeg ikke gjøre noe med. Jeg antar likevel at støynivået vil bli ganske betydelig redusert hvis jeg gjør det. Kabinettet er veldig trangt i bredden så jeg vil anta at jeg måtte ha det stående med sideplaten av for å få tilgang til nok luft og tilfredsstillende kjøling på CPUer. Endret 28. august 2012 av -alias- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå