userman Skrevet 17. august 2012 Del Skrevet 17. august 2012 Tror han sa tidligere i tråden at det er snakk om opp til flere minutter. Lenke til kommentar
War Skrevet 17. august 2012 Del Skrevet 17. august 2012 Sett opp sånn at pc booter når det er strøm på, så folder den automatisk når den kommer inn i OS. Skulle da kanskje fortsette ifra siste lagring. Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 17. august 2012 Del Skrevet 17. august 2012 Vil noen ta seg bryet med å fundere litt på den problemstillingen/muligheten? Jeg skal antakeligvis kjøre en Windows-basert server som skal kjøre 24/7. Med en søster som jobber hos MS får jeg operativsystemet veldig billig. Den trenger ikke være lydløs, men det er greit om den ikke bråker altfor mye. Rommet den skal stå på vil innimellom bli brukt som gjesterom. Filserver med Windows? har din søster en pistol mot hodet ditt? I tillegg til å være det dårligste alternativet på foldingfronten, er Windows fullstendig uegnet som filserver. Etter at at drive extender ble fjernet fra Home Server 2011 har rett og slett prouktet de tilbyr blitt så dårlig at det er så komisk at det ikke lenger er tragikomisk, men bare tragisk. kan hende hun kan gi deg en god deal på <2011, men etter det betaler du blodig overpris fra og med kr 1,- Ulempn er dessverre at det eneste alternativet som kobinerer ultimat (les: i mine øyne brukbar) datasikkerhet med ytelse og en levelig prislapp er ZFS, som foreløpig først og fremst finnes i mer eller mindre upolerte (fra en WIndows-brukrs synspunkt ihvertfall) løsninger - men det er betalalternativer tilgjengelig også. f@h kjører dessverre ikke native under disse løsningene, som i hovedsak er basert på BSD. Er du litt mindre kresen derimot, og ikke krever 100% sikkerhet, men bare litt bedre sikkerhet enn WIndows kan gi deg, kan du kjøre software raid5 under linux. Linux er det jo flere som har gode foldingerfaringer med her i tråden i hvertfall. Jeg trenger ikke 100 % sikkerhet, men jeg vil ha noe som er stabilt og som kan kjøre F@H og samtidig være en filserverer, Squeezecentre og et par andre ting jeg skal ha kjørende, gjerne torrents i tillegg. Resten går direkte til streaming-enheten fra nett (tv, spotify/wimp, youtube med mer). Spørsmålet blir da heller hva slags maskinvare jeg skal se etter til denne maskinen. (Så skal jeg forbanne meg selv for at jeg solgte et kabinett for seks måneder siden som hadde vært perfekt..) Lenke til kommentar
userman Skrevet 17. august 2012 Del Skrevet 17. august 2012 Siden du skal folde, men ikke med enorme poengsummer, så vil nok i7-2600K gi mest for pengene. Resten av maskinvaren har jeg lite peiling. Husk nok RAM da, haha. Lenke til kommentar
ei57 Skrevet 18. august 2012 Del Skrevet 18. august 2012 Gratulerer Alias, til tross for at du omtales som et problem, er du en av ytterst få nordmenn som er omtalt på vietnamesisk i år. I motsetning til de andre, kan du gå med hodet hevet. 4p intel E5 4650 ES của -alias- Hardware.no đang gặp trục trặc, nó mà sửa chạy full speed là VGT cũng khó rượt theo kịp 1 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 18. august 2012 Del Skrevet 18. august 2012 Problem? Wtf. Explain yourself Lenke til kommentar
ei57 Skrevet 18. august 2012 Del Skrevet 18. august 2012 Problemet er at de sliter med å ta igjen oss pga Alias. Lenke til kommentar
ei57 Skrevet 18. august 2012 Del Skrevet 18. august 2012 http://vietnamglobalteam.org/ Lenke til kommentar
jon67 Skrevet 18. august 2012 Del Skrevet 18. august 2012 Har fyrt opp et par maskiner igjen etter 2-3 års pause Den ene er en Dell M6500 i7 extreme med Quadro FX2800M som jeg konfigurerte med SMP+GPU (v7), men GPU-klienten ble ustabil (UNSTABLE_MACHINE) etter et par WUer så jeg deaktiverte den. Husker også fra "gamle dager" at endel skjermkort ikke tålte folding særlig bra, bl.a. et par kort jeg hadde i AMD HD 4000-serien. Har derfor unnlatt å starte opp et HD 5770 jeg har i en stasjonær maskin. Hvordan er erfaringene med GPU-folding og stabilitet i disse dager? Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 18. august 2012 Del Skrevet 18. august 2012 Gratulerer Alias, til tross for at du omtales som et problem, er du en av ytterst få nordmenn som er omtalt på vietnamesisk i år. I motsetning til de andre, kan du gå med hodet hevet. 4p intel E5 4650 ES của -alias- Hardware.no đang gặp trục trặc, nó mà sửa chạy full speed là VGT cũng khó rượt theo kịp Hva kan jeg si annet enn takk for omtalen.:-) Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 19. august 2012 Del Skrevet 19. august 2012 dang gap truc trac sier jeg og. Lenke til kommentar
Blårens Skrevet 19. august 2012 Del Skrevet 19. august 2012 (endret) Skal bort å jobbe i 2 uker så skal jeg pusle sammen en ekstra rigg så jeg kommer inn på ihvertfall topp 50 på laget vårt i min levetid Btw så mangler vi 3 000 000 points i uka for å holde vietnameserne unna Endret 19. august 2012 av MongoMan Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 19. august 2012 Del Skrevet 19. august 2012 (endret) Tror vi skal klare å holde unna når jeg får tunet alt litt. Mangler ennå å få full kapasitet i drift, noe som vil utgjøre ca. +500K PPD. Trenger bare å få tak i rett type minne så er vi i gang. Endret 19. august 2012 av -alias- Lenke til kommentar
zyrex Skrevet 19. august 2012 Del Skrevet 19. august 2012 Så fort temperaturen synker litt, så setter jeg igang igjen min 2600k.. Den tok sommerferie tidligere iår. Lenke til kommentar
War Skrevet 19. august 2012 Del Skrevet 19. august 2012 Skal opp på millionen jeg også, lager barnerom så sliter med plass. Snart tid for en SR2 i stua igjen høst/vinter som erstatter panelovnene. Lenke til kommentar
userman Skrevet 19. august 2012 Del Skrevet 19. august 2012 Har fyrt opp et par maskiner igjen etter 2-3 års pause Den ene er en Dell M6500 i7 extreme med Quadro FX2800M som jeg konfigurerte med SMP+GPU (v7), men GPU-klienten ble ustabil (UNSTABLE_MACHINE) etter et par WUer så jeg deaktiverte den. Husker også fra "gamle dager" at endel skjermkort ikke tålte folding særlig bra, bl.a. et par kort jeg hadde i AMD HD 4000-serien. Har derfor unnlatt å starte opp et HD 5770 jeg har i en stasjonær maskin. Hvordan er erfaringene med GPU-folding og stabilitet i disse dager? 5770 Er dønn stabil å folde med 1 Lenke til kommentar
avo Skrevet 19. august 2012 Del Skrevet 19. august 2012 Får snart inn igjen 5 stk HP Z800 dual X5560 etter noen måneders bruk i Thailand. Disse sammen med noen Dual E5-2687W som skal testes bør hjelpe litt utover høsten. Quad E7 monsteret skal også snart få folde litt igjen... Om ikke varmen blir for ille, håper jeg på å få disse i gang litt utover de neste ukene, og forhåpentligvis alle sammen fra slutten av september. 1 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 20. august 2012 Del Skrevet 20. august 2012 Outstanding Prosjektet mitt går framover, fikk endel radiatorer i går tenker et dual socket HK blir sendt neste uke, så jeg får testet ut litt clocks rimelig kjapt, tenker jeg. Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 20. august 2012 Del Skrevet 20. august 2012 Da ser det ut som at vi vil komme veldig sterkt tilbake ut over høsten, tenker alle som jakter på oss vil få seg et aldri så lite sjokk når alt dette slår inn på statistikken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå