vesleengen Skrevet 13. august 2012 Rapporter Del Skrevet 13. august 2012 Var snakk om UPS og slikt for en stund siden, siden jeg sliter med strømbrudd.. http://folding.extremeoverclocking.com/user_summary.php?s=&u=617313 Grafen prater for seg selv hvor ille problemet er (der det er flere dager uten aktivitet har jeg ikke vært hjemme for å kunne boote) Lenke til kommentar
zyrex Skrevet 13. august 2012 Rapporter Del Skrevet 13. august 2012 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=610895 Sku være greit for deg. Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 13. august 2012 Rapporter Del Skrevet 13. august 2012 Joda, men ny PC først. Det der er nesten 20% av prisen på PCen jeg har planer om.. Lenke til kommentar
ei57 Skrevet 13. august 2012 Rapporter Del Skrevet 13. august 2012 Her er noen flere å velge mellom. http://www.prisjakt.no/category.php?l=s91171685&o=tillv_pop&cols=#rparams=l=s91171798 Har en Eaton Powerware 5110 ukjent VA og kjøpte en Eaton Ellipse ECO 1200 USB DIN i våres, da 3 PC'er ble i meste laget noen ganger. Ser nå at den Ellipsen var en god Deal, den fikk jeg for kr 719. Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 14. august 2012 Rapporter Del Skrevet 14. august 2012 Liten update om Xeon MP riggen min som fikk seg et skudd for baugen. Måtte sende inn kortet da det hadde en feil som gjorde at alle fire CPUene ikke ble gjenkjent. Supermicro mente dette skyldtes mitt valg av PSU (Corsair AX 1200W 80+ Gold). Nextron tilbød seg å teste kortet og fant i samarbeid med SM at kortet hadde feil med IPMI funksjonen som styrer overvåking, sensorer, etc. Denne funksjonen var ustabil og forsvant noen ganger for så å komme tilbake. Dette forårsaket også at en eller flere CPUer ikke ble oppfattet å være til stede. Det hele endte med at kortet ble RMAet og er erstattet med et nytt. For å unngå å oppleve noe lignende, SM godkjenner ikke bruk av andre PSUer enn dere egne, endte det med at jeg måtte kjøpe et barebone kabinett, dette http://www.supermicr...-8047r-trf_.cfm som jeg regner med å ha i hus på fredag hvis ting går som normalt med transporten. Beistet veier 40kg så det er for stort for Posten. Når denne kommer i produksjon så bør vi igjen nærme oss 3K PPD samlet for laget. wiredzone.com har en bedre beskrivelse (synes jeg) enn SM, her: http://www.wiredzone...~10021924~0.htm Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 14. august 2012 Rapporter Del Skrevet 14. august 2012 Det er jo hinsides at de mener at AX1200w - antageligvis den PSUen som er allment kjent for å ha best kvalitet av samtlige enheter der ute - ikke er god nok. Jeg skulle likt å se hva det er de mener er bedre ved sin egen PSU... vurderer å spørre dem om det. Jeg er klar til å bestille 2x quad HK, men jeg er litt usikker på om det er noen jeg kjenner som driver med noe "funny business" da sporingsnr jeg fikk på den forrige pakka ikke virker, og pakka har heller ikke dukket opp enda. Tviler på at innholdet er verdt nok til at man risikerer å bli permanent kastet ut fra hele overklokkingsmiljøet, men drøyer det inntil jeg har fått et godt svar. Har ikke økonomi til å bestille HK til overpris her i landet, ellers skulle jeg gitt beng i å spare et par tusen her og der. Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 14. august 2012 Rapporter Del Skrevet 14. august 2012 Kabinettet som er på veg har Redundant PSU system med (2x 1400W) 80 Plus Platinum Level, Digital, High-Efficiency Power Supply. Disse selges ikke løst ble jeg fortalt da jeg spurte om bare å få kjøpe ett stk. Men men, alt for foldingen, det ble dyrt og det bråker sikkert noe inn i ett veldig varmt sted. Jeg har også fått varer fra blant annet Tyskland og USA hvor sporingsnummeret ikke dukket opp noe sted, men varene kom etter 4 - 5 dager likevel. Hvilke kort er det snakk om, G34 eller Xeon? Jeg har fått gode priser på HK her til lands, faktisk like bra som fra USA, men man må spørre om en bedre pris enn det som ligger ute som veil. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 14. august 2012 Rapporter Del Skrevet 14. august 2012 Akkurat i den pakka er det noe nyere desktop-stæsj, mest + 4 ES'er, og endel småplukk - deriblant noen vannkjølingsgreier jeg trenger til dette prosjektet. Akkurat de delene er ikke verdt mange hundrelappene, men jeg trenger de... hehe. Har en pakke fra tyskland på vei, med noen radiatorer og en vannblokk eller to, det er da noe. Lenke til kommentar
ei57 Skrevet 14. august 2012 Rapporter Del Skrevet 14. august 2012 PWS-1K43F-1R er vel mer en servertype PSU, som kommer i 1U og i tillegg er redundant. Effektiviteten er nær 95% ved halv last. At SM kun aksepterer egne PSU'er, kan ha noe med +5V standby å gjøre, der SM'en kan levere hele 6A, mot AX1200 3.5A. 1400 watt er langt fra kongen på haugen, ser at SM har både 2.5 og 3kW i platina. http://www.plugloadsolutions.com/80PlusPowerSuppliesDetail.aspx?id=69&type=1 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 15. august 2012 Rapporter Del Skrevet 15. august 2012 (endret) Er endel av de der på ebay (så ikke 2.5 og 3kW i farten), men jeg ser jo INGEN kabler på disse. Er de modulære? Tror uansett de er ekstremt støyende. Hva er det forresten denne +5v standby brukes til som skal ha noe å si for vår del? Endret 15. august 2012 av knopflerbruce Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 15. august 2012 Rapporter Del Skrevet 15. august 2012 Bruker noen av dere kombinasjonen av brettemaskin og filserver/mediaserver? Jeg vurderer en QNAP 459 (?) til rundt 5.000 kroner. Jeg har det jeg trenger av disker liggende, men jeg pønsker på om jeg kan sette sammen en filserver som også kan kjøre F@H på en grei måte for litt ekstra poeng. Jeg ser at -alias- kjører noen ganske heftige servere (og har en tilsvarende PPD) og noe tilsvarende er nok utenfor rekkevidde for meg. Jeg er happy om jeg får 5-6k PPD ekstra fra en slik server. Vil noen ta seg bryet med å fundere litt på den problemstillingen/muligheten? Jeg skal antakeligvis kjøre en Windows-basert server som skal kjøre 24/7. Med en søster som jobber hos MS får jeg operativsystemet veldig billig. Den trenger ikke være lydløs, men det er greit om den ikke bråker altfor mye. Rommet den skal stå på vil innimellom bli brukt som gjesterom. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 15. august 2012 Rapporter Del Skrevet 15. august 2012 Kjører du SMP klient på CPUen? Bestilte nettopp 3770K prosessor med H.K og minne. Gleder meg alerede til eg får det i posten Kjøpte min i mai. 3770K, HK Msi Z77A-GD55, ram crucial 8GB 2x4GB 1866Hhz + Corsair SSD FS3 60GB. Kjører den kun på 4200, fah 24/7 var derfor jeg kjøpte den. PPD er ca 30000 på smp. Lenke til kommentar
Bobby1 Skrevet 15. august 2012 Rapporter Del Skrevet 15. august 2012 Kjører du SMP klient på CPUen? Bestilte nettopp 3770K prosessor med H.K og minne. Gleder meg alerede til eg får det i posten Kjøpte min i mai. 3770K, HK Msi Z77A-GD55, ram crucial 8GB 2x4GB 1866Hhz + Corsair SSD FS3 60GB. Kjører den kun på 4200, fah 24/7 var derfor jeg kjøpte den. PPD er ca 30000 på smp. Okei Men trur at eg ikkje starter foldinga enda, siden det er over 20 grader uten nå. Komplett var utrulig trege med å sende varene. Bestilte på sundag, men dei ble ikkje sendt før i dag (onsdag)! Lenke til kommentar
userman Skrevet 15. august 2012 Rapporter Del Skrevet 15. august 2012 Kjører du SMP klient på CPUen? Bestilte nettopp 3770K prosessor med H.K og minne. Gleder meg alerede til eg får det i posten Kjøpte min i mai. 3770K, HK Msi Z77A-GD55, ram crucial 8GB 2x4GB 1866Hhz + Corsair SSD FS3 60GB. Kjører den kun på 4200, fah 24/7 var derfor jeg kjøpte den. PPD er ca 30000 på smp. Okei Men trur at eg ikkje starter foldinga enda, siden det er over 20 grader uten nå. Komplett var utrulig trege med å sende varene. Bestilte på sundag, men dei ble ikkje sendt før i dag (onsdag)! Ja, det er veldig varmt for folding enda. Vi får se om jeg får til noe snaxy overklokking og oppgradering av pcen min til vinteren Da kan det bli kaldt. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 15. august 2012 Rapporter Del Skrevet 15. august 2012 Nå har det kommet hetebølge også i år. Den varer sikkert ut måneden, så blir det full fres Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 16. august 2012 Rapporter Del Skrevet 16. august 2012 Vil noen ta seg bryet med å fundere litt på den problemstillingen/muligheten? Jeg skal antakeligvis kjøre en Windows-basert server som skal kjøre 24/7. Med en søster som jobber hos MS får jeg operativsystemet veldig billig. Den trenger ikke være lydløs, men det er greit om den ikke bråker altfor mye. Rommet den skal stå på vil innimellom bli brukt som gjesterom. Filserver med Windows? har din søster en pistol mot hodet ditt? I tillegg til å være det dårligste alternativet på foldingfronten, er Windows fullstendig uegnet som filserver. Etter at at drive extender ble fjernet fra Home Server 2011 har rett og slett prouktet de tilbyr blitt så dårlig at det er så komisk at det ikke lenger er tragikomisk, men bare tragisk. kan hende hun kan gi deg en god deal på <2011, men etter det betaler du blodig overpris fra og med kr 1,- Ulempn er dessverre at det eneste alternativet som kobinerer ultimat (les: i mine øyne brukbar) datasikkerhet med ytelse og en levelig prislapp er ZFS, som foreløpig først og fremst finnes i mer eller mindre upolerte (fra en WIndows-brukrs synspunkt ihvertfall) løsninger - men det er betalalternativer tilgjengelig også. f@h kjører dessverre ikke native under disse løsningene, som i hovedsak er basert på BSD. Er du litt mindre kresen derimot, og ikke krever 100% sikkerhet, men bare litt bedre sikkerhet enn WIndows kan gi deg, kan du kjøre software raid5 under linux. Linux er det jo flere som har gode foldingerfaringer med her i tråden i hvertfall. Lenke til kommentar
userman Skrevet 16. august 2012 Rapporter Del Skrevet 16. august 2012 Liten update om Xeon MP riggen min som fikk seg et skudd for baugen. Måtte sende inn kortet da det hadde en feil som gjorde at alle fire CPUene ikke ble gjenkjent. Supermicro mente dette skyldtes mitt valg av PSU (Corsair AX 1200W 80+ Gold). Nextron tilbød seg å teste kortet og fant i samarbeid med SM at kortet hadde feil med IPMI funksjonen som styrer overvåking, sensorer, etc. Denne funksjonen var ustabil og forsvant noen ganger for så å komme tilbake. Dette forårsaket også at en eller flere CPUer ikke ble oppfattet å være til stede. Det hele endte med at kortet ble RMAet og er erstattet med et nytt. For å unngå å oppleve noe lignende, SM godkjenner ikke bruk av andre PSUer enn dere egne, endte det med at jeg måtte kjøpe et barebone kabinett, dette http://www.supermicr...-8047r-trf_.cfm som jeg regner med å ha i hus på fredag hvis ting går som normalt med transporten. Beistet veier 40kg så det er for stort for Posten. Når denne kommer i produksjon så bør vi igjen nærme oss 3K PPD samlet for laget. wiredzone.com har en bedre beskrivelse (synes jeg) enn SM, her: http://www.wiredzone...~10021924~0.htm Hvordan får du råd til dette egentlig -alias-? Jeg fårstår ikke hvordan du klarer å bruke hundrevis av tusenvis av kroner?? Selv er jeg jo ikke over 18, og har ingen fast betalt jobb, men uansett virker det bare utenfor min verden at jeg noen gang skulle kjøpe flere rigger til rundt 100.000,- Uansett så er det du gjør veldig bra, og jeg er takknemlig for at slike som deg pusher protein-folding så langt. Lenke til kommentar
War Skrevet 16. august 2012 Rapporter Del Skrevet 16. august 2012 Nå er det hans hobby , andre bruker millioner på hytte og båt eller musikk. Jeg er selv student og har brukt en million på hardware pga jeg vil. I juli for eks jobbet jeg 416 timer i 4 jobber for å bygge mine G-rigger. Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 16. august 2012 Rapporter Del Skrevet 16. august 2012 (endret) Jeg tror ikke vi skal gå i detaljer om hva det koster, men for meg handler det primært om min familie hvor veldig mange har gått bort med bakgrunn i de sykdommene som foldingen / forskningen forsøker å løse gåten om. Flere av sykdommene er genrelaterte og går i arv, så vi snakker da også om framtiden til barn, barnebarn, osv. Jeg ser det som livsviktig at det en gang i nær framtid kommer et gjennombrudd i denne forskningen. Slik sett så kan man trygt si at vi praktisk talt folder for livet! Sekundært ser jeg på det som en hobby å bygge datamaskiner, på lik linje med de som samler på motorsykler eller biler. Og når jeg så kan bruke dem til et godt formål gir det hobbyen en ny dimensjon. At det nå er servere det går på er vel mer tilfeldig enn planlagt, og moro er det også, samt at det er lærerikt. Konkurransen er jo også en gulrot og klarer man å klatre litt i statistikken så blir det som en bonus å regne. Det teller jo også at vi som et lite lag med kun 80 - 90 aktive brukere klarer å hevde oss blant langt større lag. Det som koster noe er jo innkjøpene, mens driften og strømutgiftene inngår i budsjettet for oppvarming av boligen. Endret 16. august 2012 av -alias- 3 Lenke til kommentar
Blårens Skrevet 17. august 2012 Rapporter Del Skrevet 17. august 2012 Var snakk om UPS og slikt for en stund siden, siden jeg sliter med strømbrudd.. http://folding.extre...php?s=&u=617313 Grafen prater for seg selv hvor ille problemet er (der det er flere dager uten aktivitet har jeg ikke vært hjemme for å kunne boote) Du trenger ikke store greia hvis det bare er korte strømbrudd som feks 2-3 sek eller er det lengere strømbrudd? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå