Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Kondolerer Alias...

 

Ditt engasjement i folding skal i hvertfall ingen klage på, og håper du inspirerer andre til å følge! Du har i hvertfall fått meg til å føle et behov for å investere i litt datakraft etterhvert som penger begynner å ramle inn på konto, godt hjulpet av alle andre heavy-foldere her inne, samt litt personlige forhold :)

 

Har jeg rett når jeg påstår 6176SEene gir deg 426K på P6903, mens 6272ene gir deg 371K, altså en forskjell i PPD mellom de to på ca 15 %?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for det War og Arve1234567890

 

Men SR-2 skal klare bedre enn det din gjør, så du bør nok sjekke settings der. Her er et klipp fra loggen til HFM.NET som lagrer statistikk på alle WUer.

 

P8101

Name: SR2Rigg Xeon 5645 3.6GHz 400Watt

Path: M:\

Number of Frames Observed: 300

 

Min. Time / Frame : 00:23:17 - 154 612,4 PPD

Avg. Time / Frame : 00:24:25 - 143 973,5 PPD

 

Arve1234567890

Ikke helt riktig, 6176SE gir for P6903 omkring 460K PPD og 6272 omkring 374K stabilt ved samme WU. Tabellen over viser nok noe lavere PPD for 6272, men det skyldes at jeg har vært aktiv i en terminal på maskinen, noe som med en gang vises på ytelsen. I tabellen vises 6176SE som folder en P8101 som gir unormalt lav PPD sammenlignet med 69xx.

 

Opteron 61xx (Magny Cours) er når det gjelder folding betydelig bedre enn 62xx (Interlagos, som igjen er basert på Bulldozer) for samme modell. Dette kommer enkelt forklart av at Magny Cours har FPU-unit i hver kjerne, mens 2 kjerner i Interlagos deler på en, som det framgår av specs her: http://products.amd....nCPUResult.aspx

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Kondolerer -Alias- !

 

Faren til fruen døde av hjernesvults i 2008 så derfor bidrar jeg det jeg kan. Har vært litt opphold i det siste men nå som jeg har fått på plass en ny dedikert folding rigg pluss FX-8150 på plass så blir det å klatre videre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

De siste 2 finner du her http://www.ebay.com/...=item3f161f1890 For $425 pr. stk så har du dem hjem i postkassa for NOK 6.650 inkl. moms og tollbehandling, og dette er helt nye chipper, ikke brukt. Det er ikke toll på datakomponenter, men staten skal likevel ha noen små lapper for å fortelle deg at de ikke vil ha toll på disse. I specs for disse er TDP oppgitt til 80W som er feil, det riktige skal være 115W bare så det er nevnt. Hvis ikke det nylig er kommet ut en HE-utgave da.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar
Hvor stor er egentlig forskjellen mellom IL og MC? Ytelse pr MHz.

For de nye WUene som kommer kan det se ut som noe endrer seg med hensyn til ytelse i folding for Interlagos CPUer. Akkurat nå tygger begge G34 riggene på hver sin P8101 og yter som flg.

 

4 X Opteron Magny Cours 6176SE, 2.3GHz, TPF 14.03, PPD 329835

 

4 X Opteron Interlagos 6272, 2.1 GHz, TPF 14.53, PPD 302525

 

Omregnet til PPD/MHz vinner overraskende Interlagos med 144,06 mot Magny Cours 143,41. Dette hadde jeg ikke trodd, men kanskje Stanford har endret forutsetningene fra tidligere hvor kjerner med FPU ble favorisert. Det skal bli spennende å se når mine 6172 som kjører med samme GHz som 6272 kommer i produksjon.

 

Hvis man regner kjerne for kjerne er Magny Cours fremdeles Interlagos overlegen. Mitt poeng er at for de nye WUene som P8101 så vinner kanskje Interlagos hvis man sammenligner generasjon for generasjon.

 

Priser i Norge er kanskje også en del av sammenligningen:

 

http://www.prisjakt.no/#rparams=ss=Opteron%206172 hvor rimeligste Magny Cours 6172 koster kr. 8.179 For Interlagos versjon som da heter 6272 blir prisen kun http://www.prisjakt.no/#rparams=ss=Opteron%206272 kr. 4.199 og da er jo valget enkelt hvis de folder like bra eller bedre etter at 16-core regimet er totalt innført.

Endret av -alias-
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Altså, jeg mente top 20 som i bidragsyter siste 24 timer på team stats, har knapt over 200k poeng tilsammen, men så har jeg jo bare folda et par dager tilsammen og da.. Målet blir vel å la det tikke og gå så smått fremover, og få 1 million points snarest :-)

 

Til Bankjob. jeg har en 2500k på 4,9Ghz og den alene yter ca 30-40k om dagen (24/7) dog mens jeg bruker den litt til jobb/spilling et par timer om dagen og.

Lenke til kommentar

Selv kjører jeg en i7 2600k på 4.5GHz, og den dytter ut ca. 30-32k PPD, så deres yter jo bra da ja.

 

Gratulerer med å komme innpå topp 20, ja, husker første gang jeg kom inn der, var moro. Varte ikke lenge den gangen, men. Men med ny maskinvare så har man plutselig dukka opp på 6. plass på topp producers. Moro, og gjør man mer engasjert i å gi enda litt mer.

Lenke til kommentar

Lurer litt på om jeg skal gå til innkjøpt av en rig til folding etterhvert ja, og tanken var 2600k og blodklokke den :p Men 30-32k ppd hørtes ganske lite ut? Hva for hw har du for å komme opp på 6. plass forresten?

 

edit: ikke prøvd å klokke den ned, og ppd er jo veldig avhengig av hvilke oppgaver den får, det varierer alt fra 18k - 55k. Akkurat nå tygger den på en 10083 og ligger på 39k ppd.

Endret av wampster
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...