xTep Skrevet 1. mai 2012 Del Skrevet 1. mai 2012 (endret) Fått ned en P6901 nå, 205k ppd. Føles litt lavt med tanke på at jeg fikk ~125k i SMP under Windows. Dette uten Kraken og BFS, fikk ikke til BFS, og finner ikke ut hvor FAHclienten er installert så fikk ikke installert Kraken. Er noe som er galt, TPFen hopper opp ned, fikk også ca 10% dårligere PPD på SMP i Linux vs Windows (Samme WU, A4 core.) Har sjekket med i7z at turbo virker og at det ikke er noe throttling. CPU usage ligger på 3180-3190%. Etter denne er ferdig blir det ubuntu 10.10 og V6.34, V7 virket bedre i Windows. Skal egentlig ikke være noen ytelsesforskjell, da det er A5 coren som gjør arbeidet. GUIet i FAHcontrol kan lukkes, så kjører FAHcore_a5 fortsatt i bakgrunnen. Endret 1. mai 2012 av xTep Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 1. mai 2012 Del Skrevet 1. mai 2012 (endret) Kraken kan øke ytelsen med så mye som 40% over tid, sammen med BFS, kanskje mer. Problemet uten kraken (min erfaring) er at TPF har til dels betydelige variasjoner som senker ytelsen. Imidlertid så skal Linux likevel gi bedre ytelse enn Windows, og strømforbruket øker omtrent tilsvarende. Det er jo ikke sikkert du har fått Kraken til å kjøre heller. Gi kommandoen "top" (uten hermetegn) i et eget terminalvindu så ser du om Kraken kjører. Endret 1. mai 2012 av -alias- Lenke til kommentar
xTep Skrevet 1. mai 2012 Del Skrevet 1. mai 2012 (endret) Strømforbruket ligger ~10-15 watt høyere, men PPD er noe lavere, merkelig nok. Sliter også med at kablet nettverk ikke virker, så er på en trådløs som har 200kb/s ned og kanskje 50kbs opp, så kommer til å ta en evighet å laste opp. Skal reinstallere og følge guiden fra hardforum til punkt og prikke når denne er ferdig, skjønner meg fint lite på Linux. Endret 1. mai 2012 av xTep Lenke til kommentar
ei57 Skrevet 1. mai 2012 Del Skrevet 1. mai 2012 Forskjellen på V6 og V7 i Linux er at du mister all kontroll i V7, og det er som du sier ikke lett å finne ut hvor den har gjemt seg. Den er lett å installere, men det fantes ingen uninstall da jeg prøvde den. Den lot seg heller ikke fjerne uten bruk av sterk lut. En reinstall av Ubuntu gjør dog jobben. Ellers er det som Alias sier, at tpf varierer. Du kan sjekke kjerneaktivitet i "system monitor", der vil du se at en eller flere kjerner dropper ned mot 0% belastning uten BFS (og Kraken når mer enn en cpu). Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 1. mai 2012 Del Skrevet 1. mai 2012 Jeg lurer på når/om det kommer støtte for ethernet clusters i F@H. Eller om det blir lagd en løsning for det som man kan implementere selv og kjøre F@H på. Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 1. mai 2012 Del Skrevet 1. mai 2012 (endret) Foldingens tilfeldigheter! (med forbehold om at jeg har regnet rett) Se på TPF på G34 riggen (øverst i tabellen) som er på 14.24 som igjen vil si at WUen bruker nøyaktig ett døgn på å folde seg ferdig. Dette vises også ved at PPD og Credit er helt nøyaktig like. Det føles omtrent som å vinne i lotto, men med tanke på at tiden det tar å folde denne blir TPF = 864sec X 100 = 86400 sec / 3600 = 24 timer så vil jeg si at det ikke er så vanskelig likevel. Dog er det første gangen jeg har registrert at PPD og Credit er like. P8101 som forårsaker denne tilfeldigheten er av de nye djevel WUene som gir mye mindre PPD enn 6901, som gjør at CPU må klokkes ned for å unngå krasj, som øker strømforbruket med 40 - 50 Watt, som tilhører det nye 16-core regimet som er i ferd med å innføres. Til sammenligning gir en P6903 462K PPD (TPF 14.46) og bruker ubetydelig lengre tid (ca. 36min) enn 8101 på å folde ferdig. Jeg ser på forumet hos SF at det har vært diskutert å legge inn en fix for å boikotte nedlasting av disse i protest mot belastningen de har på riggene. Siden P8101 kommer ned helt random medfører det at nedklokking av CPU må være permanent, som igjen gjør at PPD senkes for alle type WUer som kommer ned. Når bigadv forsvinner og vi bare sitter igjen med større WUer som 8101 vil det jevne seg ut til et PPD nivå betydelig lavere enn i dag for de som har 2P og 4P rigger. Endret 1. mai 2012 av -alias- Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 1. mai 2012 Del Skrevet 1. mai 2012 Da prøver jeg å legge inn ubuntu 10.10. Problemet er at disken ikke er brand new, så ligger noe NTFS-skit på den fra før. Dette sletter jeg og prøver å legge inn ext3. Da får jeg opp "no root file system is defined". Mulig jeg må sette noe spesifikt under "mount point", men hva? Lenke til kommentar
War Skrevet 1. mai 2012 Del Skrevet 1. mai 2012 Skal stå i guiden asa. har du den? Lenke til kommentar
War Skrevet 1. mai 2012 Del Skrevet 1. mai 2012 http://www.overclock.net/t/1048365/ubuntu-setting-up-big-bigadv-p6903-for-dedicated-2600k Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 1. mai 2012 Del Skrevet 1. mai 2012 fant ut av det Forsert et par issues til, men går da fremover. Det er 6.34 som fortsatt gjelder? Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 1. mai 2012 Del Skrevet 1. mai 2012 Cool Tok en råsjans, så den er nede... additional client parametres. Skal jeg ha noe utover -smp der? Ønsker jo å få mest mulig PPD, og dette er på en 6c12t 970 på 4250MHz, så den er kraftig nok til det meste. Lenke til kommentar
War Skrevet 1. mai 2012 Del Skrevet 1. mai 2012 -smp -bigadv eller -bigbeta Så må du jo se om den rekker fristen bare Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 1. mai 2012 Del Skrevet 1. mai 2012 Da er jeg i gang med BFS. Kraken trenger jeg ikke, da dette er en enkeltprosesor-rigg, sant? Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 2. mai 2012 Del Skrevet 2. mai 2012 (endret) Da er jeg neeeeeeeeeeeeeesten klar (tror jeg). Åssen legger man inn CPUZ eller tilsvarende og temperaturmonitoring? Vil helst ha kontroll på temp, spenning(er) og hastighet. Edit: en ting til gjenstår... å legge inn denne riggen i HFM. Problemet her er at jeg ikke får tilgang til nettverket. Får en feil av typen "windows cannot access \\" - jeg ser mappa under network på win 7 installasjonen her, men det stopper altså der. Endret 2. mai 2012 av knopflerbruce Lenke til kommentar
xTep Skrevet 2. mai 2012 Del Skrevet 2. mai 2012 i7z viser korrekt hastighet. http://code.google.com/p/i7z/ Slenger meg på i ønsket om et program som viser temperaturer, hadde vært greit å vite mtp det blir vel litt varmere enn i Windows. BFS økte forøvrig PPD til 250k, TPF på ~8.11 nå (6901) Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 2. mai 2012 Del Skrevet 2. mai 2012 Får prøve å legge inn den der i morra. Takker! Spent på PPDen her, fikk en 6903 ned nå, men førsteinntrykket er at den trenger snaue timen for 1% (1 frame)... Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 2. mai 2012 Del Skrevet 2. mai 2012 Det stemmer bra, og den vil nok senke TPF etter å ha gått 2 - 3%, så ned mot 55 min burde den nå. Lenke til kommentar
wampster Skrevet 2. mai 2012 Del Skrevet 2. mai 2012 Har nå rundet 100k points. Har oppgave 7027 og tygger unna med 45-50k ppd, men får vel noen andre ikke fult så gode så ligger vel rundt 18-30k ppd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå