hezzed Skrevet 1. mai 2012 Del Skrevet 1. mai 2012 Hvor stor er ytelsesforskjellen mellom Windows 7 og Linux? Lenke til kommentar
wampster Skrevet 1. mai 2012 Del Skrevet 1. mai 2012 (endret) Nå sitter jeg på en stasjonær da.. og dette skjedde mens jeg satt på den og surfa/sjekket mail. Cpu går jo for 100% hele tiden, og tempsa ligger alle på under 60 så tror ikke 4.9ghz er for mye.. Dette var det eneste jeg fant under strøm-alternativer som kanskje er relevant: Men den kan vel ikke stå på 100% begge steder. da vil den jo aldri gå til idle når den ikke trenger å jobbe. edit: frustrerende å "miste" 40k ppd på noe slikt. Endret 1. mai 2012 av wampster Lenke til kommentar
ei57 Skrevet 1. mai 2012 Del Skrevet 1. mai 2012 I ren ytelse så er det rundt 15%, omsatt til ppd så er forskjellen det dobbelte. I tillegg er Windows begrenset til standard smp, bigadv gir mer enn en dobling i ppd (så lenge det varer). Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 1. mai 2012 Del Skrevet 1. mai 2012 Windows er da ikke begrenset til standard smp. Kan kjøre bigadv med Windows også. Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 1. mai 2012 Del Skrevet 1. mai 2012 Det tviler jeg på du klarer med mindre enn 12 kjerner hvis du skal oppnå bonus. Langouste fungerer ikke (såvidt jeg vet) under Windows. Lenke til kommentar
xTep Skrevet 1. mai 2012 Del Skrevet 1. mai 2012 Ja, men bigadv for Windows er det dårlig med for øyeblikket. Får ingen ned på min hvertfall. Trenger man Langouste med V7? V7 klienten kan starte nedlastingen av en ny WU på 9x% (default 99%). Lenke til kommentar
ei57 Skrevet 1. mai 2012 Del Skrevet 1. mai 2012 Du trenger ikke Langouste hvis du har 6 kjerner, men den dagen bigadv blir forbeholdt 16+ kjerner, så vil det være nødvendig. Vet heller ikke om det er lurt å laste ned neste WU for tidlig. Klokka begynner vel å tikke når nedlasting starter, slik at ppd vil bli redusert. Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 1. mai 2012 Del Skrevet 1. mai 2012 Hvor lang tid tar det å laste ned og sende bigAdv da? For meg tar det bare noen få sekunder fra den har koblet til en server til selve overføringen er ferdig. Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 1. mai 2012 Del Skrevet 1. mai 2012 Hos meg tar opp og nedlasting fra 2 - 4 minutter avhengig av om f@h kjører fra SSD eller tradisjonell HD. Det varierer også litt med hvilken WU det gjelder. Med Langouste så skjer opp og nedlasting tilsynelatende samtidig, men sikker er jeg ikke siden det foregår i 2 forskjellige terminaler og ikke vises i den vanlige loggen. Lenke til kommentar
ei57 Skrevet 1. mai 2012 Del Skrevet 1. mai 2012 Med fiber det snakk om minutter, med ADSL går det fort med 15 minutter. Oppsettet under koster under 10k, kan reduseres med ytterligere 1.3k om en har en gammel HDD og et kabinett. Det trekker ca 220 watt @4.4 og gir fra 100-130k ppd for P6901 hhv P6903. En 2600k @4.6 gir til sammenligning 57-73k og er omtrent 3k billigere. http://www.prisjakt.no/list.php?l=17791&view=m Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 1. mai 2012 Del Skrevet 1. mai 2012 (endret) Jeg sjekket akkurat terminalen her, det tar under 1 minutt fra "Finished work Unit" til "completed 0%" på neste WU. Denne gangen gikk det fra 10:42:46 til 10:43:39. Med 10 sec sleep fra 100% til finished blir det ca 1 minutt fra 100% til 0% på neste. Det stemte også for forgie WU. Har ikke sjekket loggen om dette er konsekvent. Det ser ut som opplasting ligger på rundt 20-25s og nedlasting 5-10s. Skrive til disk og starte opp nedlastet WU ligger på 6-8s. Jeg har aldri prøvd å folde med HDD. Hvilke steg er det som tar lenger da? Skrive WU og starte ny? EDIT: Sitter på 100Mbit fiber, og bruker SSD RAIDet til folding. Endret 1. mai 2012 av GullLars Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 1. mai 2012 Del Skrevet 1. mai 2012 Lesing og skriving til harddisk tar jo tid, det samme med opp og nedlasting på 12/2.5Mbit kabel. Det er klart at med100Mbit fiber og SSD RAID så går det unna, men snakker du da om BigAdv som 6903 og 6904? Lenke til kommentar
ei57 Skrevet 1. mai 2012 Del Skrevet 1. mai 2012 Regner med at det er vanlig smp, det tar ca 40s her på vanlig HDD. Det er i Linux man blir straffet om en lar installasjon legge inn default filsystem (ext4). I et slikt tilfelle, vil en SSD redusere tiden fra 100% til sent med rundt 1 time på bigadv. Legger man inn ext3, er det liten forskjell. Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 1. mai 2012 Del Skrevet 1. mai 2012 jeg kjører bare SMP ja. Jeg har ikke noen dedikert folding rigg, så jeg kjører windows, og CPU er bare en Phenom II x6 @ 4,0GHz. Jeg stopper folding når jeg skal spille. Jeg fant ut at om man bruker Pause/Break knappen før man lukker vinduet så lagrer den progressjonen og stopper, i stedet for å gjenopprete fra forgie lagringspunkt. Lenke til kommentar
xTep Skrevet 1. mai 2012 Del Skrevet 1. mai 2012 (endret) Klarte å installere ext4, må vel reinstallere Linux for å få ext3 da. Klarte også å legge inn 32 bit versjon, ble lurt av at 64 bit versjonen het AMD64 :/ Får heller ikke wired nettverk til å fungere i Linux, når jeg laster ned drivere fra Asus sine sider får jeg en .exe fil, og det funker vel dårlig i Linux? Valgte Linux som OS. Bruker FAH mye RAM? RAMen blir varm, brikkene mellom CPU kjølerene ble faktisk så varm at det gjorde småvondt å holde på dem over tid (men ikke så varm at det ikke gikk å holde på dem). Satte to 140mm vifter til å blåse på dem så det burde fikse problemet, men aldri opplevd at RAM blir så varm før. EDIT: Fant noen tar.gz filer i en mappe, men så var det hvordan man installerer det. Får google litt. Endret 1. mai 2012 av xTep Lenke til kommentar
ei57 Skrevet 1. mai 2012 Del Skrevet 1. mai 2012 Fah bruker noe ram, men du må vel inn med minimum 8 moduler for å få 4 kanals på begge cpu'ene. 16 GB er nok i massevis, du ville også klart deg med 8. Du må bruke 64 bit versjon (amd64) fo å kjøre big og velge manuell når du legger inn filsystem under installasjon av Ubuntu. Legg også inn noen GB som disk swap area. Når jeg la inn OS, så var Ubuntu 11.10 det fjerde OS'et jeg prøvde. Med Ubuntu 9.04 kom jeg ikke på nett via LAN-porten. I Win7 var det noe drivertrøbbel og siden jeg uansett skulle inn med Linux senere, var viljen til å finne ut av det fraværende. Ubuntu 12.04 lot seg installere og kom på nett, men etter en restart ble det noe rart og fikk bare en svart skjerm (der jeg riktignok kunne logge inn, men det kom aldri opp noe skrivebord). Ubuntu 11.10 fungerte derimot. Det kan hende at eldre OS ikke har støtte for komponentene dine, spesielt utsatt er da xx.10 utgavene, siden de ikke er LTS. Lenke til kommentar
xTep Skrevet 1. mai 2012 Del Skrevet 1. mai 2012 Prøvde Ubuntu 12.04 men fikk ikke det til der heller, prøver igjen med 11.10, der fikk jeg værtfall foldingen gående med wireless nettverk og fikk installert. Virker Kraken og BFS guiden på hardforum til 11.10 også? Var ikke i nærheten av å ha 100% load på alle kjerner. Lenke til kommentar
ei57 Skrevet 1. mai 2012 Del Skrevet 1. mai 2012 Du finner BFS et stykke ned på denne siden: http://icrontic.com/article/folding-on-ubuntu-guide Kraken ville jeg prøvd å ta fra [H]ardforum, der er det en nyere versjon. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 1. mai 2012 Del Skrevet 1. mai 2012 (endret) Snart kommer jeg til å skrue av gpu foldingen min om dagen. Er nå mai og tempen er på vei opp ut og inne. Har nå 27.3C inne, er og lei av de nye wuene som bruker ca 18Timer, gtx 460 810/1620. Edit: Har nå 4 smp kjørende. Endret 1. mai 2012 av Kjetil Lura Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 1. mai 2012 Del Skrevet 1. mai 2012 Her nord endte vi opp med full vinter igjen i dag, og er glad jeg ikke la om til sommerdekk i helga som var. I natt var det -3 grader, men nå om ettermiddagen er det 0 - 1 grader og det snør som pokker så det er riktig ufyselig ute. Måtte fyre i ovnen, så kaldt var det inne i stua morges selv om det står fem maskiner og folder ned i hallen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå