Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fikk lagt inn BFS, men siden jeg har Ubuntu 11.10, så måtte jeg google litt for å finne løsningen.

Har ikke fått med meg at BFS kun er for 10.10, men det kan vel stemme siden jeg ikke fikk det riktig innstallert på SR2 maskinen hvor jeg kjører 11.10. Har du kanskje en link til løsningen for 11.10?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan prøve dette:

sudo apt-get install python-software-properties (vet ikke om du trenger denne, gikk greit hos meg uten)

sudo add-apt-repository ppa:chogydan/ppa && sudo apt-get update

sudo apt-get install linux-image-generic-ck linux-headers-generic-ck

Link (https://launchpad.net/~chogydan/+archive/ppa)

Siden over fant jeg link til her:

http://icrontic.com/article/folding-on-ubuntu-guide

Halvveis nede på siden er en passus som omhandler BFS (for Intel systems only). Der brukes en -bfs variant isteden for -ck for 11.10, men jeg vil tro at begge funker. Jeg har -bfs på en 11.04 installasjon og -ck på en 10.04. Om du har lagt inn de 2 (3) første kommandoene, så starter du fra der det står:

sudo update-grub

Det er i prinsippet det samme som står i [H]ard-guiden, som jeg fulgte på denne delen.

Lenke til kommentar

Her er frokosten vel overstått og det verste morrasjokket gitt seg. Nyanskaffelsen hadde gått ned @4.5/1.265V, 970'n hadde omsider levert, men var arbeisløs og bruksPC'n hadde verken levert eller noe mer å gjøre og den fjerde PC'en var jeg usikker på status, siden den ble uten mus og tastatur på fredag. Der kom heldigvis et tidligere bomkjøp av ei USB-minimus til nytte, slik at jeg fikk konstatert at den var i live. Det blir litt trøblete logistikk med 3 PC'er, 2 UBS'er og en laserskriver under bordet og 1 PC, 3 skjermer og ditto mus/tastatur over bordet.

Uansett, alt er oppe og kjører, 3930k'n ble satt ned til 4.4, det begynner tross alt å bli varmere i været. Det ser også ut til at BFS'en reduserer tpf med noen sekunder.

Lenke til kommentar

Da var de siste fire Opteron CPUene i boks, og på veg fra USA.

Et spørsmål til dere som kjenner ebay bedre enn meg, hvorfor ligger ebay alltid ca. 22 - 23 øre over den offisielle kursen pr. dollar, er det kanskje deres fortjeneste som vises slik?

Lenke til kommentar
Et spørsmål til dere som kjenner ebay bedre enn meg, hvorfor ligger ebay alltid ca. 22 - 23 øre over den offisielle kursen pr. dollar, er det kanskje deres fortjeneste som vises slik?

Er sånn i banken også, kursen er for eks 5,66 på ferie og man betaler med kortet så blir det kanskje 5,86

Sa du trangt bak kabinettene?

Her er bilde før det kom 3 kabinetter til oppå.

Siden man er mye bak burde man egentlig snu alt så man ser baksiden 24/7

post-64596-0-55167200-1335705903_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Du kan prøve dette:

sudo apt-get install python-software-properties (vet ikke om du trenger denne, gikk greit hos meg uten)

sudo add-apt-repository ppa:chogydan/ppa && sudo apt-get update

sudo apt-get install linux-image-generic-ck linux-headers-generic-ck

Link (https://launchpad.ne...an/+archive/ppa)

Siden over fant jeg link til her:

http://icrontic.com/...on-ubuntu-guide

Halvveis nede på siden er en passus som omhandler BFS (for Intel systems only). Der brukes en -bfs variant isteden for -ck for 11.10, men jeg vil tro at begge funker. Jeg har -bfs på en 11.04 installasjon og -ck på en 10.04. Om du har lagt inn de 2 (3) første kommandoene, så starter du fra der det står:

sudo update-grub

Det er i prinsippet det samme som står i [H]ard-guiden, som jeg fulgte på denne delen.

Da har jeg forsøkt dette og det gikk dårlig for min del. Jeg antar at det eksisterer en feil i installasjonen jeg har som ikke gjør det mulig å fornye core-filene siden akkurat denne operasjonen gir feilmelding hver gang. Jeg forsøkte etterpå å oppgradere til Ubuntu versjon 12.04 som kom som valg under oppdatering, noe som gikk greit for alt uten om core-filene. Så jeg kjører ennå med samme core som 11.10 hadde under installasjonen tidlig i februar. Regner med at jeg må foreta en fullstendig ny installasjon for å få ting helt i orden igjen.

Lenke til kommentar

Om du skal gjøre en reinstall, så ville jeg gått ned til 11.04 eller 10.04. I 11.10 får jeg ikke satt Ubuntu til å huske de vinduene som er oppe når en tar en restart. Jeg liker også å ha detail view i work-katalogen, men den muligheten finnes heller ikke. Er heller ingen fan av den kula øverst til venstre på skjermen (dash home), likte de gamle rullgardinene mye bedre.

Lenke til kommentar

Merker at det begynner å bli varmere, misunner dere som har et eget rom til alt foldingstashet eller en garasje å stue vekk riggene i. 27 grader inne med en PC som drar stusselige 330 watt, og det er ikke en gang sommer. Tør ikke tenke på hvordan det ville vært med et par G34 rigger :O

Se om jeg får Linux i gang nå, fikk ikke V6 klienten helt til, så prøver meg på Ubuntu 11.10 og V7. Noen spesiell grunn til Ubuntu er foretrukket for folding?

Lenke til kommentar

Takker, skal reinnstallere på RS-2 riggen når den har gått seg ferdig, samt at jeg nok vil bruke 10.10 også på den nye G34 (hovedkort) som forhåpentligvis ankommer i morgen eller senest torsdag hvis posten og gud vil. Siden disse maskinene kun står og folder har det lite for seg å oppdatere dem med hensyn til OS.

Hovedkortet hvor jeg fikk problemer med CPU socket2 er i øyeblikket til reparasjon hos Supermicro USA og jeg håper jeg har det i hus før 17. mai.

G34 riggene gir ikke fra seg merkbart mer varme enn i7 980X riggen(e). De hjelper at de står i enorme Xigmatek Elysium kabinetter som gjør at man nesten ikke kjenner at det kommer varme ut annet enn fra PSU. Temperaturer på CPU(er) overstiger ikke 45 Celsius.

Ellers så ser jeg at det ble ny månedsrekord i april selv om det i siste uka i måneden var en betydelig reduksjon i produksjonen fra laget.

Lenke til kommentar

Våkner opp til at riggen jobber og har PPD estimant på 50k, så etter 10 min, samme oppgaven og alt annet likt faller ppd med 90% til 6k og TPF til 7+ min etter å ha ligget på 1min 10- 1min 20sek.

Hva FAEN? Noen andre som opplever slikt?

Oppgaven er 7028 forresten.

50k:

post-147792-0-64105200-1335863026_thumb.jpg

6k:

post-147792-0-74140700-1335863040_thumb.jpg

Endret av wampster
Lenke til kommentar

De mest effektive cpu'ene på markedet som ikke koster skjorta, er nok i7 2600k - 3770k. Det er også mulig å få en i7 3930k rigg godt under 10k. I ppd vil sistnevnte gi 75% mer enn en 2600k

@wampster, om du kjører i Win7, så kan det være at Power Options spiller deg et puss. Sjekk at den står til high perfomance og at ingenting er satt til å slå seg av.

Lenke til kommentar
Våkner opp til at riggen jobber og har PPD estimant på 50k, så etter 10 min, samme oppgaven og alt annet likt faller ppd med 90% til 6k og TPF til 7+ min etter å ha ligget på 1min 10- 1min 20sek. Hva FAEN? Noen andre som opplever slikt? Oppgaven er 7028 forresten.
Jeg opplevde det samme på min bærbare men fant aldri ut hva det kom av. En mulighet er at CPU trotler på grunn av for høy overklokk og senker hastigheten, men det ser jo ikke ut som det har skjedd på bildene du la ut. Sjekk også at du har slått av alt som har med strømsparing å gjøre. Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...