Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg hadde to rigger som var nede pga windows update et par dager. Etter reboot sto de bare med et vindu som ba deg trykke en tast for å avslutte (sett den før, det hender den kommer når FAH starter ved oppstart, så ingen big deal). Pga eksamensforberedelser hadde jeg ikke tid til å sjekke tilstanden, men siden eksamen er unnagjort så er de oppe og kjører normalt igjen :)

 

Tenkte jeg skulle legge inn linux på en av maskinene i dag eller i morgen også, fikk en SSD forleden...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva vil en 2600k gi i ppd nå (og når det nye systemet kommer) gitt at den er klokket til beskjedene 4.5?

Og i corsair sitt carbide 400r, vil det være plass til en god cpu kjøler NH-d14 eller noe lignende til rundt 400-500?

 

edit: tenker å bygge en så billig som mulig folderig (dog som får inn godt med poeng), og bruke et par uker/en-to månders tid på å få inn saker til gode tilbudspriser. Og da er jo det kabinettet en god start. Har også en corsair 430w psu. Så trenger vel "kun" cpu/minne/hk/kjøler ? Gitt at det er integrert gpu.

Endret av wampster
Lenke til kommentar

Det er iallefall god plass til en NH-D14 i Carbide 500R, der satt det også ei vifte i sidedøra. CM 212 (EVO) er som GullLars nevner også et greit alternativ, det samme er Corair A70. De koster 2-300 kroner og gir mer enn nok kjøling til en 4 kjerners SB @4.5.

 

I ppd gir en dedikert 2600k @4.5 på vanlig smp 30+k, en 3930k bikker 60+k. En 3770k vil nok når den kommer toppe 2600k til omtrent samme pris. CDON hadde 2700k til under 2000 (nå utsolgt), men har fortsatt 3930k til 3890.

 

Som PSU til en 24/7 foldingrigg, ville jeg gått for en med minimum 80plus gull. @200W levert vil en CX430 trekke nærmere 240W fra veggen, mot under 220W for en av gullgutta. Ved helårsdrift gir 20W differanse et merforbruk på 175 kWh. Idag kan en få kjøpt 80plus gull fra 4-500 kroner.

Lenke til kommentar

Om du tenker på bulldozer (FX) så har disse 2 integer cores pr floating point core, og F@H benytter mest float. I praksis yter en 6-kjerne Phenom II omtrent som en 8-kjerne bulldozer ved samme klokk. En 4C/8T sandy bridge yter hakket bedre enn Phenom II x6 pr klokk, og har en ca 35-40% fordel i F@H PPD ved samme klokk. Sandy bruker også merkbart mindre strøm pr PPD

Endret av GullLars
Lenke til kommentar

Det er det samme som på G34 hvor 12core har 12 FPU , mens 16core har 8 FPU / deler en pr kjernepar.

 

Opteron 6234 og 6238 er 12-cores Bulldozer, altså kun 6 FPU. Bedre å bruke at alle 61XX har FPU=Core mens alle 62XX har FPU=Core/2 :) Bare så ingen vil stå med skjegget i postkassen....

Endret av Arve1234567890
Lenke til kommentar

Ja var litt upresis der.

Hmm. skulle kunne fått tak i en 2600k/2700k

Synd du ikke sa det før, solgte 4 stk -hele maskiner 2600K/ 2700K Hk Z68-Pro -8GB DDR3 -H80kjøler Corsair 430W PSU i kabinett for under 3000kr ferdig satt opp til folding i linux bare ved å trykke på startknappen så gikk resten av seg selv.

Endret av War
Lenke til kommentar
Jeg har ingen erfaring med AMD, men det bør stå et eller annet i manualen, og det koster ikke noe å prøve. På SB tar iallefall cpu'en ingen hvileskjær selv med speedstep og hele C-rekka enablet.

Forsøkte dette på SR2en, men det gikk dårlig med P8101 gående. Etter noen % kom det communications error og den slettet seg selv og startet på nytt. Heldigvis hadde jeg tatt backup før forsøket så satte den tilbake og mistet ikke stort mer enn de 2 %ene. Det er mulig det er 8101 som er vanskelig, så jeg skal forsøke igjen med når det kommer en annen WU.

Lenke til kommentar

Temps:

coretemp.png

 

CPU-Z:

cpuz.png

 

Skal få installert Linux på den over helgen, og se hvordan det yter da. Skal sjekke hvor mye strøm den trekker også.

 

EDIT: 320W under SMP i Windows. Blir vel en del mer i Linux med bigadv.

Endret av xTep
Lenke til kommentar

Spec'en til Intel sier 3.1 / 3.8 max turbo, slik at det bare bør være å få turboen enablet. Jeg prøvde å se litt på HK'et på den Asus.no, men fikk bare listet kortet, etter det var det ingen respons.

 

3930k'n foldet forøvrig eksemplarisk til over 30% var passert. Da begynte en og annen kjerne å gå på tomgang - noe som er et kjent problem. Fikk lagt inn BFS, men siden jeg har Ubuntu 11.10, så måtte jeg google litt for å finne løsningen. For Ubuntu 10.10 ligger hele kokeboka her:

 

http://hardforum.com/showthread.php?t=1601608

 

Siden dette krevde omstart og PC'en hadde oppført seg fint i over et halvt døgn, så ble det en tur innom bios, der multiplikatoren ble økt til 45. Det tok ikke mange minutter folding før Ubuntu meldte panikk. Tre knepp Vcore ser ut til å gjøre underverk, har iallefall kjørt 90 minutter uten krasj og tpf har krøpet ned til 34m30s.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...