-alias- Skrevet 23. april 2012 Del Skrevet 23. april 2012 (endret) Jeg bruker ubuntu 10.10 eller hva det er +Kraken På X5660 er den klokket 4.0 og har 1600mhz ram som jeg ikke vet om den faktisk kjører på 1600. På X5650 er den klokket 3.5 og har 1600mhz ram som jeg ikke vet om den faktisk kjører på 1600. På XX50 så fikk jeg masse bad wu ,restarts osv på 4.0 Skulle gjerne ha klokket denne opp til 4 stabilt, men den ligger til salgs i sigg/finn.no Mine 5645 er klokket til 3.6GHz, men jeg hadde de en stund gående på 3.7 men da trotlet de ofte og PPD sank betydelig, sikkert på grunn av at BLCK ble for høy. Etter at jeg slapp de ned til 3.6 så har de vært stabile slik de ligger i dag. Men så kom jo denne feilen med en P6904 hvor ett eller annet skjedde, så jeg har justert volt litt opp på CPU(er) og ned på minnet, og nå kjører den igjen stabilt. Bruker også 1600MHz minne, men i kombinasjonen jeg har så er makx hastighet jeg oppnår bare 1333MHz. Endret 23. april 2012 av -alias- Lenke til kommentar
xTep Skrevet 25. april 2012 Del Skrevet 25. april 2012 (endret) Mangler bare HK og RAM nå, får se om jeg får ordnet det før helgen. Håper bare de er støttet i BIOS, i følge selger er de testet i et tilsvarende HK så forhåpentligvis går det bra. Har null peiling på Linux så dette kan bli spennende. Endret 25. april 2012 av xTep Lenke til kommentar
ei57 Skrevet 25. april 2012 Del Skrevet 25. april 2012 Du trenger en 64 bits versjon av f.eks. Ubuntu 10.10. Det er bare å laste ned image og brenne så det er klart. Ved installasjon, ikke la formattering kjøre på default. Velg manuell og bruk ext3 filformat. Default ext4 surrer vekk en time fra 100% til sendt. Følg instruksjonene på Standford for installering av klienten. V6.34 er å foretrekke i Linux. Det er ingen forskjell i ytelse, men du har bedre kontroll. I tillegg til klienten, trenger du BFS og kraken. Du finner instruksjoner i linken under. http://hardforum.com/showthread.php?t=1601608 2 Lenke til kommentar
zyrex Skrevet 26. april 2012 Del Skrevet 26. april 2012 Laste ned og bruke minnepinne også, min foretrukne metode. Hva slags CPUer er det der? Litt uklare bilder. Lenke til kommentar
Arve1234567890 Skrevet 26. april 2012 Forfatter Del Skrevet 26. april 2012 (endret) Jeg tipper det er E5'ene Gleder meg til å se PPD, og håper oppsettet går bra! I et lite øyeblikks galskap kjøpte jeg 2 stk Xeon E5 2687W ES fra Ebay. Tenker å sette de i et Asus Z9PE-D8, håper bare jeg kan bruke det sammen med Seasonic X-760en min så jeg slipper å kjøpe ny PSU også. Ser også at ingen norske nettbutikker har fått inn Z9PE-D8 enda, så tar vel litt tid før det er oppe og går, spent på hvor mye PPD det gir sammenlignet med G34, burde gi mer enn 2P G34 hvertfall. Endret 26. april 2012 av Arve1234567890 Lenke til kommentar
Hight Skrevet 26. april 2012 Del Skrevet 26. april 2012 (endret) vart stopp på foldinga mi denne uka. Mistet adsel forbindelsen, viste seg at jeg har brudd 31 meter fra huset og 81 meter fra sentralen, og kan tidligst fikses juni/juli.... Men går no ikkje så hardt utover poengene deres, ha vell en samla ppd på rundt 30-40k:P Endret 26. april 2012 av Hight Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 26. april 2012 Del Skrevet 26. april 2012 Da har jeg foldet min siste wu for denne vinteren. Måtte det bli kaldt fort slik at jeg kan folde mere Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 26. april 2012 Del Skrevet 26. april 2012 Mistet adsel forbindelsen, viste seg at jeg har brudd 31 meter fra huset og 81 meter fra sentralen, og kan tidligst fikses juni/juli.... Yikes! Er det noen grunn til at det skal ta noe så inni granskoven lang tid? Jeg hadde klikka i vinkel både opp og ned. Lenke til kommentar
traskas waits for alice Skrevet 26. april 2012 Del Skrevet 26. april 2012 Telenor må jo godkjenne at dette er en feil de skal betale for, leie inn firma og bli enige om pris, samt finne ut om de skal skjøte kabelen eller bytte den ut. Lenke til kommentar
Hight Skrevet 26. april 2012 Del Skrevet 26. april 2012 (endret) Telenor må jo godkjenne at dette er en feil de skal betale for, leie inn firma og bli enige om pris, samt finne ut om de skal skjøte kabelen eller bytte den ut. Og det er enda 50cm med snø, og får kanskje en kabel lagt oppå bakken midlertidigt. og dem må grave 100 meter grøft gjennom 2 naboers eiendom. Priser meg lykkelig at det er forsvaret som må betale, hvis ikke telenor betaler selv. Og får antageligvis en midlertidig løsning med kabel ligende oppå bakken frem til sommern, håper bare at naboen som er racer på gressklipper ikke klipper så langt ut mot gjerde Endret 26. april 2012 av Hight Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 26. april 2012 Del Skrevet 26. april 2012 Telenor må jo godkjenne at dette er en feil de skal betale for, leie inn firma og bli enige om pris, samt finne ut om de skal skjøte kabelen eller bytte den ut. Jeg ville da ha spurt dem i en epost om hvilke tilfeller som potensielt kunne føre til at de ikke skal betale. Det kan kanskje være kjapt å utelukke med dialog. Å finne ut om de skal bytte eller skjøte kabelen er vell en del av det å leie inn firma og finne pris. Jeg ser ikke hvorfor dette skal ta mye over en måned. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 26. april 2012 Del Skrevet 26. april 2012 Telenor må jo godkjenne at dette er en feil de skal betale for, leie inn firma og bli enige om pris, samt finne ut om de skal skjøte kabelen eller bytte den ut. Og det er enda 50cm med snø, og får kanskje en kabel lagt oppå bakken midlertidigt. og dem må grave 100 meter grøft gjennom 2 naboers eiendom. Priser meg lykkelig at det er forsvaret som må betale, hvis ikke telenor betaler selv. Og får antageligvis en midlertidig løsning med kabel ligende oppå bakken frem til sommern, håper bare at naboen som er racer på gressklipper ikke klipper så langt ut mot gjerde Ja, det var det jeg tenkte. Uansett er det ikke din feil og du bør få en slags løsning som kan ha deg på nett. Lenke til kommentar
War Skrevet 26. april 2012 Del Skrevet 26. april 2012 SR2-ene går unna. Har bare en igjen og den trenger jeg jo, selger jeg denne må jeg montere panelovn i stua. Det er watt ut av vinduet. 1 Lenke til kommentar
War Skrevet 27. april 2012 Del Skrevet 27. april 2012 (endret) http://www.digi.no/8...ynge-paa-amazon Hvor lang tid tar en -smp Her kan man kjøpe 956milliarder poeng til laget for en neve dollar. http://blog.cyclecomputing.com/2012/04/cyclecloud-50000-core-utility-supercomputing.html Endret 27. april 2012 av War Lenke til kommentar
traskas waits for alice Skrevet 27. april 2012 Del Skrevet 27. april 2012 Da har jeg foldet min siste for en stund. Får oppgaver som tar 3 dager og gir bare rett over 2400p. Prøver å slette jobbmappa på den ene så jeg kanskje kan få noe annet, og da nullstiller den oppgavene som er på over 90% plutselig, og over 20 timer folding er tapt. Så fremt det ikke blir bedre, er det leeeenge til jeg prøver å sette maskin til å folde igjen. Lenke til kommentar
wampster Skrevet 27. april 2012 Del Skrevet 27. april 2012 Tenker kanskje etterhvert å sette sammen en folding kasse, er dette: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=639232 et decent kabinett for folding, hvis man skal folde på vanlige hovedkort med en cpu? Hvis jeg ombestemmer meg, de hk'ene som kan ha 2 cpu'er, kan de også passe i dette, eller er det E-atx kort? Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 27. april 2012 Del Skrevet 27. april 2012 (endret) Da har jeg foldet min siste for en stund. Får oppgaver som tar 3 dager og gir bare rett over 2400p. Prøver å slette jobbmappa på den ene så jeg kanskje kan få noe annet, og da nullstiller den oppgavene som er på over 90% plutselig, og over 20 timer folding er tapt. Så fremt det ikke blir bedre, er det leeeenge til jeg prøver å sette maskin til å folde igjen. Det må jo bety at du har samme workmappe til flere klienter, noe jeg ikke trodde var mulig? Sjekk at du har forskjellig ID for klientene på samme maskin. Å slette WUer man ikke liker skal man helst unngå hvis det ikke er noe galt med dem. Vi var over en periode plaget med WUer som hadde et unormalt høyt antall steps hvor dette måtte til. Endret 27. april 2012 av -alias- Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 27. april 2012 Del Skrevet 27. april 2012 Tenker kanskje etterhvert å sette sammen en folding kasse, er dette: http://www.komplett....aspx?sku=639232 et decent kabinett for folding, hvis man skal folde på vanlige hovedkort med en cpu? Hvis jeg ombestemmer meg, de hk'ene som kan ha 2 cpu'er, kan de også passe i dette, eller er det E-atx kort? Kabinettet du linker til er et miditårn hvor største standard HK er ATX, så vanlige ATX hovedkort med en CPU vil passe. Dual socket hovedkort vil ikke la seg montere her. Ellers så var det jo plass til en drøss vifter, samt at det var utrolig billig, og jeg tenker nok at det passer bra til folding med de nye CPUene som krever lite strøm. 150 - 160 Watt blir det ikke produsert så mye varme fra. Lenke til kommentar
ei57 Skrevet 27. april 2012 Del Skrevet 27. april 2012 Test @4.2GHz, berre lekkert! Lenke til kommentar
Hight Skrevet 27. april 2012 Del Skrevet 27. april 2012 Folder atm på : 1 stk desktop med: i920@3,8GhZ og 2x6970=12-18 000 ppd 1 stk Asus g73 laptop: rundt 10 000 ppd 1 stk Hp proliant ML350G5: 2xXeon E5430@2,6GhZ= ca 12 000ppd Bruker v7.1.52 i windows på alle. Er det noen mulighet å få boosta ppd på Hp'en? (og må bare nevne det, hvorfor koster E5430 7000kr i norge? betalte ca 1000 for begge ink frakt osv fra utlandet) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå