Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Asus P8P67 EVO b3, kode 101 @4.4, Vcore 1.31 eller 1.32. Mer Vcore er ikke aktuelt 24/7.

Har også et PRO b1, som aldri har feilet verken @ 4.6 eller 4.7, som @4.6 klarer seg med en Vcore på skarve 1.3. Det har vel gått mer eller mindre 24/7 over ett år. Får oppgradere ram på den også når den har levert en 6904 om et par dager.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjernene ligger stort sett litt over 60, maks 66, så det er ikke ille, tatt i betrakning at det er tid for å blåse ut litt støv. Verre er det at den ikke var stabil @4.5 med 1.37 V. Den andre 2600k'en jeg har, var sjelden over 50C @4.6 den tiden den kjørte Windows. Hva den ligger på i Linux aner jeg ikke, men den trekker noen ekstra watt, så en får anta noe høyere.

Lenke til kommentar

Hvis du har eller planlegger å kjøre flere klienter så er HFM.NET et veldig bra program for å holde oversikten. Jeg har 8 klienter aktive i øyeblikket og ville ikke klart meg uten. Du kan sette opp HFM.NET til å legge resultatene ut på nettsiden din, (hvis du har en) eller varsle deg på mail hvis noe er galt med en eller flere av klientene. Man kan også ta ut statistikk for å se om ytelsen falller eller stiger unormalt ved noen WUer, og en mengde slike som gir en unik oversikt. Men har man kun en klient så er det kanskje overklill å bruke HFM.NET, siden FAHControl også gir en brukbar oversikt.

Lenke til kommentar

Ja, den nye klienten overvåker ganske fint (HFM var mye kjekkere å ha pre ver. 7), så strengt tatt får du ikke noe ny info med HFM (du så gjerne screenshot av den i en post av -alias- noen poster tilbake)...

Databasen gir deg PPD status og en oversikt over alle prosjekter du har foldet. Kan være interessant å se tilbake på hvis du vil sammenligne ytelse :) Ellers er det vel bare mer morsomt for folk som elsker statistikk :p

post-57713-0-17797100-1334307371_thumb.png

HFM har også en nyttig bonuskalkulator (dog, som du også finner på nett) hvor du kan se hvor mye poeng du får.. Kan være nyttig det også, men i bunn og grunn så faller nyttigheten av HFM ned i hvor mye du har lyst å sitte å klonke med Foldingen for å vite alt det er å vite om poeng :) Vil du bare folde i vei uten å tenke over hva du har gjort, så trenger du ikke den. Men som sagt, syntes databasen er veldig grei å ha i ettertid skulle det nå være noe du lurer på, spesielt om du har flere klienter kjørende... Og så har du jo mulighet til å generere webside skulle du ønske å overvåke klienten(e) dine uansett hvor du befinner deg..

Endret av Arve1234567890
Lenke til kommentar

Fin ytelse der, wampster :)

Jeg har fått igang to stk i7 2600-klienter nå, som folder med -smp -bigadv. De har begge fått ned p6900, og tygger på de, ca. 1 time tpf. Men jeg finner ikke dette prosjektet i psummary eller i bonuskalkulatorer... Har hatt samme trøbbel tidligere. Jaja, så lenge jeg får poeng :p

Lenke til kommentar

Takker. Holder den seg rundt 40-50 om dagen er jeg fornøyd. :-)

Dæven det er jammen meg mange i tråden her som har flere enn en pc, og dedikerte F@H maskiner. Tar dere deler av gamle pc'er og setter sammen, eller kjøper dere nye/demovarer og lager dem kun til det formålet?

Endret av wampster
Lenke til kommentar

Folk her gjør begge deler. Jeg har for min del ikke økonomi til å handle nye maskiner til FAH, men jeg har en del gammelt (dog ikke eldre enn Core2duo-maskiner) som jeg har gående, og laptopper jeg har fått tak i, samt utstyr på jobben som jeg kan la folde når de ellers bare står på lager.

Lenke til kommentar

Leveransen av det siste G34 kortet mitt er utsatt til en gang etter den 20 april, mens den opprinnelige dagen for levering var i dag, fredag den 13. Synd, for nå øker temperaturen og jeg er nødt til å stoppe 2 eller 3 rigger for å ikke kveles i varme. Men vi har passert svenskene som jo var planen, og det skal mye nedgang til for at vi ikke holder oss her foran en stund. Antar at PPD hos meg vil senke seg til omlag 850K inntil videre, det er 2 X 980X jeg er nødt til å stoppe. Når G34 riggen er oppe og går en gang mot slutten av måneden stopper jeg 4 X 2600K også, men antar at PPD vil holde seg omtrent på samme nivå.

Lenke til kommentar

Jeg har fått igang to stk i7 2600-klienter nå, som folder med -smp -bigadv. De har begge fått ned p6900, og tygger på de, ca. 1 time tpf. Men jeg finner ikke dette prosjektet i psummary eller i bonuskalkulatorer... Har hatt samme trøbbel tidligere. Jaja, så lenge jeg får poeng :p

P6900 har historisk vært veldig lik p6901. En 2600k bør ha en tpf rundt halvtimen uklokket i Windows eller langt ned på 20-tallet klokket i Linux. En tpf over 57m36s gjør at bonusen ryker og ppd blir skarve 2k.

Lenke til kommentar

Det stemmer helt med mine 2600K, TPF skal ligge omkring 21 - 25 min. normalt ved en klokk på 4.4 - 4.6GHz.

Klipp fra HFM.NET stat:

Name: Rigg6 i7 2600K Kontor 204Watt

Path: X:\

Number of Frames Observed: 300

Min. Time / Frame : 00:22:55 - 53 894,1 PPD

Avg. Time / Frame : 00:23:07 - 53 196,2 PPD

Name: Rigg7 i7 2600K 4.6GHz Ubuntu

Path: S:\

Number of Frames Observed: 244

Min. Time / Frame : 00:22:11 - 56 588,5 PPD

Avg. Time / Frame : 00:23:14 - 52 796,0 PPD

Name: Rigg8 i7 2600K Hall 190Watt

Path: q:\

Min. Time / Frame : 00:23:03 - 53 427,2 PPD

Avg. Time / Frame : 00:23:23 - 52 288,8 PPD

Name: Rigg9 i7 2600K Hall 178Watt

Path: R:\

Min. Time / Frame : 00:22:54 - 53 952,9 PPD

Avg. Time / Frame : 00:23:05 - 53 311,4 PPD

Lenke til kommentar

Fikk fyrt opp en ekstra Z800 Duel X5660 som skal få stå en ukes tid å varme kontoret mitt.

Har nå totalt 4 av dem i sving + en DellR 810 med max spec som folder i alle fall 6 dager i uka.

Nå som Svenskene er banket gule og blå blir mitt neste personlige mål epplegjengen ...

Tar dem om et par år i følge statestikken, men siden eplene neppe kommer med mer powerMacs, og vi mesker oss med nye multicoremonstere får vi satse på å banke dem innen nyttår!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ja det er jo ikke et helt usannsynlig mål, hvis vi klarer å øke produksjonen vår til opp omkring 4150K PPD så går det såvidt ut året.

Vi er pr. i dag 128 aktive foldere, og må øke med 750K pr. døgn for å klare det, så med ca. 6K PPD økning på hver av oss er vi der. Eller for å si det på en annen måte, to bra G34 rigger til så er vi der.

Det beste er jo hvis vi klarer å motivere flere til å blir aktive foldere.

Jeg synes tendensen i det siste har vært veldig positiv, mange snakker / ønsker seg nye og flere maskiner å folde på.

Endret av -alias-
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har blitt litt lite poeng fra meg i det siste. Har fått litt bluescreens og digg da foldinga har starta. Men har fått mekka det nå, så er på full fart fremover på lista :p

Har for øyeblikket 2x 460, 2x6970 og 1x 260 som varmer opp her.

Det vil gi rundt 40K PPD.

Jeg har en tendens til å komme inn i topp 20-lista, også forsvinner jeg fort igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...