Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skulle få inn mine 4 Z800 maskiner i dag, men i stedet kom det 4 paller med 4Kw lamper :eek:

Jeg som tenkte å fyre opp litt seriøs folding over påsken...

 

Håper på at de kommer på onsdag, men begynner å tvile på om de rekker frem før påske.

Lenke til kommentar

Takk til alle for støtten så langt, jeg har prøvd å fikse pinnene men kortet starter ikke CPU2 ennå. Sannsynligvis er jeg ikke nøye nok med justeringen, men dette er slik det ser ut i øyeblikket.

1146929.jpeg

Så vidt jeg kan se det er en pinne som ikke ser god ut, og to eller tre til er litt ute av linjen. Jeg vet ikke om jeg tør å prøve lenger. Problemet er å se på pinnene i 3D også for å si det enkelt. Jeg er redd jeg vil ødelegge noen av dem hvis jeg prøver mer. Kanskje det er best å sende det til Super Micro fabrikken. Siden jeg bor i Norge, kan jeg kanskje spørre om det kan sendes til Holland som er ganske nærmere oss enn USA hvor jeg fikk det fra. Får håpe det lar seg gjøre.

 

Hovedkortet folder helt greit med CPU1 og CPU3 aktiv, men når jeg aktiverer CPU4 krasjer det og jeg får en melding som sier HT sync feil (minne feil, tror jeg det må være) når jeg starter den igjen.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Skrev ut bildet til papir og da vises det ganske mye bedre, kan også bruke linial og se hvilke som er ute av linja, men takk for den du nevner. Ser jo nå at det er veldig mye forbi linja den skal ligge på. Problemet er at det vises ikke på langt nær så godt under lupen som på bildet, samt at synet mitt ikke er helt godt. Kanskje jeg likevel forsøker en gang til før jeg gir meg der. Finn gjerne flere som bør justeres.

 

Edit:

Da var det game over!

 

Kontaktpunktet (spissen) på en av pinnene falt av så det var den opplevelsen. :hmm: Skal sende en forespørsel over dammen og høre hva de foreslår.

 

Men da er det påske, God påske til alle. :thumbup:

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Ja kanskje det, skal avvente svar på RMA først. Har ikke de helt store forhåpningene da, men vi får se. Bør ha svar derfra i dag en gang.

 

Ellers så satte jeg like så godt nykortet i folding med 2 X 6272 og det produserer bra til tross for at det bare fungerer som dual. De nye CPUene 6176 SE satte jeg i Tyan serveren, og da ser det slik ut, samlet krøp det såvidt over 1200K:

post-53451-0-53913100-1333462940_thumb.jpg

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Alt er relativt Theo, der jeg kommer fra koster det 10k å strø offentlig om en er uheldig. Dersom en i tillegg blir stoppet i promillekontroll, så kunne en nok langt på vei finansiert HW til 1 mill PPD isteden. Slik sett er jo en oppgradering i ny og ne å foretrekke.

Lenke til kommentar

Da har jeg fått aksept for RMA hos superbiiz.com for G34 hovedkortet jeg har feil på med basis i bilde® av CPU socket 2 om at hovedkortet skal erstattes med nytt. Hvis de av årsaker de (om)bestemmer seg for etter inspeksjon av kortet likevel skulle avvise RMA skal kortet repareres ved at CPU socket 2 skiftes ut med ny socket. Reperasjonen beløper seg til mellom $55 - 65, da på min regning. Dette er som jeg håpet eller kanskje bedre tatt i betraktning av at jeg har opplyst om at det er en skade i socket 2 som er dokumentert ved bilder som er akseptert av RMA. Veldig høflig og hyggelig personell jeg møtte, noe annet enn mange jeg har kommunisert med hos support i norske nettbutikker hvor utgangspunktet er at de avviser alt som kundens feil.

Endret av -alias-
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Da burde jeg gå opp bittelitt i PPD, fikk nettopp satt opp vannkjøling på en maskin, så den ble klokket opp 300Mhz :) to maskiner til følger i morgen.

 

Veldig bra, da skal du se at vi gruser svenskene i løpet av en liten uke eller omkring det.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Veldig bra, da skal du se at vi gruser svenskene i løpet av en liten uke eller omkring det.

Burde vel nesten spandere en liten post på svenskens forum :tease:

 

Noen her på TG ?

Burde jo være rett sted å rekrutere noen nye foldere.

Om alle der hadde foldet EN pakke for laget ville vi vel knust svenskene i løpet av et par timer...

Endret av avo
Lenke til kommentar

Ja det var en seig nøtt å knekke det med svenskene, synes vi har ligget rett bak dem nå i flere måneder. Blir selv å levere litt over 2 mill i dag så det skal hjelpe litt på å knappe inn forspranget. Vi ligger bare 16,5 mill bak dem nå.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...