Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Da var samtlige komponenter til G34 rigg2 bestilt. Tok sjansen på å kjøpe også hovedkort på ebay. Fant et nytt Supermicro H8QGi-F Bulk for $750. Selger sender kun innen U.S. så jeg måtte opprette en adresse hos JetCarrier for å få kjøpt. Prisen hentet på posten i Norge blir 6.250, og jeg sparer 2.250 i forhold til om jeg kjøper hos foreks. Nextron. Er jeg heldig har jeg alt opp å kjøre i god tid før påske. Prismessig blir dette ikke så ille. Sum total, avrundet opp til: Kr. 28.000 Som er 5.000 billigere enn min forrige hvor alt var kjøpt i Norge. Denne riggen kan klokkes noe opp og yter det dobbelte av den forrige ++ så dette blir bra.

Hvis man kjøper prosessorer og hovedkort i Norge så stiger prisen med en faktor på 2.67.

post-53451-0-02564800-1331743352_thumb.jpg

Endret av -alias-
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Haha, du har virkelig blitt bitt av ett eller annet :tease:

prøvde å lese litt rundt omrking etter guide for å få en i7 870 til å folde som 12 core i linux. Er det noen som har en grei guide for jeg synes dette virket veldig avansert.

Har dere forslag til noen linux distroer som bruker svært lite av hardwaren? Gjerne dos om man kan kjøre folding på det. Hadde også vært greit med guide til autorun on startup :blush:

Vet like mye om linux som ei gjennomsnitts jente gjør om pc.

Lenke til kommentar

Bitt og bitt, ja kanskje, men arvet er vel en årsak nærmere sannheten.  Du kan bruke denne guiden http://www.overclock...dedicated-2600k  Den er lagt for å kjøre P6903 med 2600K, men jeg har med hell kjørt P6903 på i7 920. 2600K kjører også P6904 med god margin med langouste installert. NB. Men husk at du er nødt til å bruke ext3 filsystem for at det skal fungere.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Ext3 filsystem? det velger jeg vel under innstallasjon? innstallerer ubuntu minimal nå, passer den?

Ser at det er brukt ubuntu 10.10 i guiden, men vil det ikke fungere med minimal da som kun består av selve kjernen og ikke ekstra?

Følger guiden nå, går greit foreløpig. Har lastet ned ubuntu 10.10 for å få det helt likt guiden. Det er vel ikke mange MB ram å hente på å kjøre en lettere versjon uansett.

Endret av LithitiumS
Lenke til kommentar

Om du ikke skal bruke maskinen til noe annet mens den folder, ville jeg brukt det verktøyet for å lage en egen iso til folding som har blitt linket til tidligere.

Ubuntu yter en god del dårligere ifølge flere som har testet. Ubuntu er ikke noe optimalisert beist når det gjelder regnekraft. (Det er det veldig få distroer som er, det var derfor den custom-saken ble laget.)

Lenke til kommentar

Jaja, jeg er gjerne helt inkompetent når det kommer til linux, men den sier at jeg må skrive inn passordet etter innstallasjon og jeg skriver riktig og har sjekket språkinnstilling men den får bare failure...

Får fortsette i morgen.

Må også sette opp et lite nettverk da datamaskinene står i garasjen.

Blir vel noe lignende:

1. Windows pc med trådløst modem, itunes hjemmeserver og 1 stk gpu folder

Kabel koblet til en splitter ( 1->2)

2. Ubuntu pc koblet til splitter

3. ubuntu pc koblet til splitter

Å streame musikk tar da ikke store mengden nettverk ( kun 1 bruker), så det går greit, usikker om splitteren vil fungere da, men få se i morgen.

Må snart få det til å fungere, ppd synker med tanke på at det er en pc mindre som folder nå :cry: Blir godt å passere 100k når riggene er oppe da :thumbs:

Endret av LithitiumS
Lenke til kommentar

Da var samtlige komponenter til G34 rigg2 bestilt. Tok sjansen på å kjøpe også hovedkort på ebay. Fant et nytt Supermicro H8QGi-F Bulk for $750. Selger sender kun innen U.S. så jeg måtte opprette en adresse hos JetCarrier for å få kjøpt. Prisen hentet på posten i Norge blir 6.250, og jeg sparer 2.250 i forhold til om jeg kjøper hos foreks. Nextron. Er jeg heldig har jeg alt opp å kjøre i god tid før påske.  Prismessig blir dette ikke så ille. Sum total, avrundet opp til: Kr. 28.000 Som er 5.000 billigere enn min forrige hvor alt var kjøpt i Norge. Denne riggen kan klokkes noe opp og yter det dobbelte av den forrige ++ så dette blir bra.

Da havner du nok rundt eller over 1M fra de to G34 riggene :)

Morsomt å se folk drive med slikt. Legger du ut en worklog for det?

Lenke til kommentar

Når jeg ser du får 4x cpu for prisen av en stk av de beste i norge så frister det med akuratt de delene du har satt opp nå.

Satte av 30K men de røk på en usa-tur, satte av 30 k til men de røk på en mc så nå må jeg sette av 30k til.

Når det kommer til worklog, så ta masse bilder bare, selve historien kan man lage i fred etterpå.

Nå folder jeg kun på 3x uoptimalt klokkede SR2 Som gir 500K PPD maks.

Det er nedten 100,000K i hardware, så det blir neppe flere SR-X heretter.

Blir vel G34

Endret av War
Lenke til kommentar

Bruksanvisning for å importere deg en G34 rigg fra USA til langt under halve prisen. Det forutsetter at du finner prosessorer på ebay.

Hovedkort:

http://www.ebay.com / ...=item2ebad3baf8

Prosessorer, og faktisk eneste 6176 SE jeg finner med en noenlunde fornuftig pris.

http://www.ebay.com/...273567436728656 Og 6180 SE http://www.ebay.com/...=item2ebc099e54

Dette er butikken som selger hovedkort på ebay, men de selger billigere fra egen butikk http://www.superbiiz...?name=MB-H8QGIF

Alle CPU selgere sender worldwide, mens for hovedkortet trenger man en postboksadresse i U.S. Det ordner man her. https://www.jetcarrier.com/

Editoren her holder på å drive meg til vanvidd, ingen ting fungerer som før. Jeg har enablet den utvidete editoren. Noen som har en løsning?

NB. Fant at det fungerer i Google Chrome så da må det være Firefox som tuller med meg. Hvor slår man på riktig kodesett i Firefox?

Det merkelige er jo at det har fungert før oppdateringen.

Endret av -alias-
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja har restartet den, men nå kjører den project: 6901 (run 13,clone9, gen 229) men har gjort 1% på19 minutter. Er ikke det litt kjappere enn den skulle ha vært?

Kan også nevne at jeg kun får 8597 poeng av den, dere får jo flere hundre tusener :grumpy:

Viser ingen load i oppgavebehandlingen.

Har også lagt inn passkey, og har gjort 10 wuer før.

Viser nå at jeg får 1500 ppd, fantastisk.

Endret av LithitiumS
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...