War Skrevet 2. mars 2012 Del Skrevet 2. mars 2012 (endret) -smp Raskt arbeid og lange frister. Endret 2. mars 2012 av War Lenke til kommentar
LithitiumS Skrevet 2. mars 2012 Del Skrevet 2. mars 2012 Heisann! Taper jeg mye poeng ved å kjøre gpu folding samtidig som cpu folding eller går det relativt greit? Lenke til kommentar
War Skrevet 2. mars 2012 Del Skrevet 2. mars 2012 Totalen blir større, så taper gjør du ikke. Trenger du varmen / skru av ovnen i rommet så kan du jo utnytte det. Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 2. mars 2012 Del Skrevet 2. mars 2012 Folder bare med prosessoren, og enda da når temperaturen lett 25-26 grader i rommet. Prosessoren ligger å koser på rundt 60 grader. Lenke til kommentar
LithitiumS Skrevet 2. mars 2012 Del Skrevet 2. mars 2012 Koster på rundt 58-60K ppd nå, har ikke fått bonus på nye cpuen enda så må vente litt til før det godter seg. Dette er uten i3 540 og i7 870 foldende. Fornøyd jeg Lenke til kommentar
zyrex Skrevet 2. mars 2012 Del Skrevet 2. mars 2012 Hva mener du med at du venter på bonus? Men fint tall du har gående, og mer kan det bli ser jeg Lenke til kommentar
LithitiumS Skrevet 2. mars 2012 Del Skrevet 2. mars 2012 Jeg må folde 10 normale WUèr før jeg får bonus om det ikke har endret seg. Blir nok enda mer, holder på å sette opp de andre dataene nede i kjelleren. Lenke til kommentar
zyrex Skrevet 2. mars 2012 Del Skrevet 2. mars 2012 Trodde du hadde gjort det for lenge siden på brukernavnet ditt.. Derfor jeg stussa. Lenke til kommentar
LithitiumS Skrevet 2. mars 2012 Del Skrevet 2. mars 2012 Har gjort det ja, men må jeg ikke gjøre det om igjen på nye maskiner som folder under mitt brukernavn? Må melde at 2 gtx 480 og i7 2600k som nå er på 4.7Ghz trekker 780-814W under folding. Ouch. Har kjøpt inn Rustfrie stålplater på 60x60cm som jeg skal lage plass til 3 hovedkort på hvert brett, slik at jeg kan feste alle maskinene ute i garasjen til veggen på en plate slik at det blir lett å flytte. Skal se om jeg får gjort det i morgen, bilder kommer i tilfelle. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 3. mars 2012 Del Skrevet 3. mars 2012 -smp Raskt arbeid og lange frister. OK. Og det er ikke noe vesentlig å hente med noan andre flags nå? Så det var nevnt at det dabbet av med big ellerhva et het for 2700K for noen sider siden. Sådet er bare vanig -smp som gjelder? Er det evt. noe heftigere jeg kan sette på som gir mer PPD hvis maskinen uansett ikke skal brukes til noe annet på noen dager, elle i hvert fall ikke til noe annet enn lett skriveprogramjobbing? Lenke til kommentar
ei57 Skrevet 3. mars 2012 Del Skrevet 3. mars 2012 Har gjort det ja, men må jeg ikke gjøre det om igjen på nye maskiner som folder under mitt brukernavn? Forklaringen til Stanford var (og er kanskje ennå) noe tvetydig, men dersom du ikke seiler under flere flagg, så er det nok å kvalifisere en gang. Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 3. mars 2012 Del Skrevet 3. mars 2012 (endret) Så det var nevnt at det dabbet av med big ellerhva et het for 2700K for noen sider siden. Sådet er bare vanig -smp som gjelder? Er det evt. noe heftigere jeg kan sette på som gir mer PPD hvis maskinen uansett ikke skal brukes til noe annet på noen dager, elle i hvert fall ikke til noe annet enn lett skriveprogramjobbing? Jeg kjører ennå bigadv på samtlige rigger og merker ikke noen nedgang på disse. Jeg tror vel heller at når det er slutt på dem så blir det nærmest bråstopp over natta. Det som kan være en tendens er at det i perioder kommer ned mange 6901, rekorden er på 5 av 8 rigger samtidig mener jeg å huske det var i forrige uke. Når 69XX forsvinner slik de er i dag så er det vel bare vanlig smp igjen hvis de ikke slipper noe nytt for de med inntil 12 cores / threads, men det tror jeg egentlig ikke vil skje. Det er svært sjelden at 6901 ikke kjører på en eller flere av riggene, akkurat nå er den å finne på G34 riggen: For noen dager siden, også det i forrige uke, var det en sjelden dag ingen 6901 å se og da snek PPD samlet seg såvidt over 1000K for en stund. Endret 3. mars 2012 av -alias- Lenke til kommentar
War Skrevet 3. mars 2012 Del Skrevet 3. mars 2012 (endret) Frister med en sånn rigg du har alias. Men da med 2.6cpu. Man kunne nesten ha laget 2 rigger for en slik pris, men i leilighet er man avhengig av lite watt samt mest mulig HW i en boks. Iallefall når dattera på1 år nå krever sitt eget lekerom og alle serverene må stå i stua. Lianli eller noe annet konefaktor-kabinett med 4x 16core -2,6 inni eller noe er vel tingen da. Hvordan er det på amd-cpufronten? Kommer det 2.8 eller 24 core eller ny socket ol på disse kortene eller er det du nå har bygget det beste du kan bygge i 2012. Regner med at du har sjekket litt rundt før du bygde. Endret 3. mars 2012 av War Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 3. mars 2012 Del Skrevet 3. mars 2012 Vil bigadv fortsatt gå fint hvis riggen er "nede" noen timer daglig? Lenke til kommentar
War Skrevet 3. mars 2012 Del Skrevet 3. mars 2012 Det spørs jo hvilken du får da VS klokk og HW. I PPD-mon-programmet ser du jo deadline og estimert delivery så kan du selv se hvor mange timer du har til overs. Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 3. mars 2012 Del Skrevet 3. mars 2012 Jeg valgte komponenter ut fra et budsjett på omkring 30K og fikk et resultat som er bra på PPD/Watt. Hvilke komponenter er beskrevet i detalj lenger opp her. Opteron 6272 som jeg valgte er forøvrig steget i pris med kr. 1000 pr. enhet siden jeg kjøpte, jeg vet ikke hvorfor. Kanskje skyldes det at verdens raskeste superdatamaskin som nå bygges i USA skal bruke samme generasjon prosessorer. http://www.vg.no/tek...?artid=10061007 Den vil hete Titan og bygges opp av flg., sitat: "Titan kombinerer AMDs nyeste 16-kjerners Opteron 6200-prosessor med Nvidias Tesla grafikkprosessorer. Totalt vil Titan ha 299.008 kjerner og 600 terabytes arbeidsminne når den står ferdig." Det hadde vært noe å foldet med, mest sannsynlig ville serverene hos Stanford krasjet av belastningen. Hadde jeg hatt 30.000 til ville jeg valgt dette hovedkortet http://www.amazon.co...pd_rhf_ee_p_t_2 og 4 X Opteron 6176 som ville gitt det dobbelte av PPD som det jeg valgte gir, men 60.000 for en rigg synes jeg er i overkant mye. Folding@home favoriserer slik jeg har forstått det mattematikkdelen av CPU slik at foreks.en Opteron 6174 12 cores Magny-Cours prosessor som har 12 slike folder bedre enn en Opteron 6274 16 cores Interlagos som kun har 8. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 3. mars 2012 Del Skrevet 3. mars 2012 Ja, da kan jeg jo eksprimentere litt. Nå får jeg dessverre ikke noen av PPD-moitor-programmene til å kjøre i linu enda, men. Lenke til kommentar
War Skrevet 3. mars 2012 Del Skrevet 3. mars 2012 (endret) Høyreklikk på fah-mappa. trykk share Finn den på en LAN-win-maskin og legg den til der. Forstår ikke G34-cpu-navnene 6234 er bedre en 6321 som er halvparten av 6220 men det dobbelte av 6112 Og halvparten har turbo som da er bedre en de beste, da de beste ikke har turbo osv. Endret 3. mars 2012 av War Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 3. mars 2012 Del Skrevet 3. mars 2012 (endret) Hadde jeg hatt 30.000 til ville jeg valgt dette hovedkortet http://www.amazon.co...pd_rhf_ee_p_t_2 og 4 X Opteron 6176 som ville gitt det dobbelte av PPD som det jeg valgte gir, men 60.000 for en rigg synes jeg er i overkant mye. Med tanke på at man får en suverent flott 14-15 år gammel BMW 5 serie, luksus utstyrt, godt vedlikeholdt, lite kjørt og oppleves som ny til bare 75.000,- så må jeg si meg enig i at maskinvare til slike priser privat er galskap. Hadde det ikke vært for at maskinvare og teknologiske dupeditter bruker en del "sjeldne" minderaler synes jeg prisnivået er altfor høyt ennå selv om det var ennå høyere før i datateknologiens krybbe. Endret 3. mars 2012 av Theo343 Lenke til kommentar
War Skrevet 3. mars 2012 Del Skrevet 3. mars 2012 Husk at for 3-4 år siden betalte vi 45000 for en gameing-pc og 7-8000 for ETT skjermkort var normen og ville man ha DDR3-ram la man 6000 på bordet for 4 GB. Idag får man hele spillpcen for 10K , 10x bedre er den også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå