Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har fått til sette % load på skjermkort før. Det var da i "no non-sense"GPU-klient med et radeon 4870. Vet ikke om dette kan funke på nyere kort (hverken Nvidia eller AMD).

 

I V7 så er såvidt jeg vet ikke dette lagt inn enda, dog er slidebaren for % lagt inn.

Endret av Snytefant
Lenke til kommentar

Snytefant, man kan/kunne sette % i client.cfg også for GPU console klient, men det påvirker ikke lasten på skjermkortet noe som går for full pupp uansett. Disse settingene er relatert til CPU. I beste fall klarte man kanskje å CPU-sulte skjermkortet nok til at det ikke gikk på full pupp og for gamle AMD klienter som brukte mye CPU var dette kanskje tilfelle noen ganger.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Nei, nå tuller jeg. Var ikke i "cmd" consolen. Men i den som heter "Windows: V6 GPU2 (ATI 2xxx - 5xxx; nVidia) clients"

Altså system tray clienten. Den kunne man sette load på skjermkortet jeg brukte da (Radeon 4870). Kjørte da kortet på 70% load pga. varme. og det fungerte.

 

Men GeForce 5xx bruker vel Fermi?

Så da vet jeg ikke om det fungerer.

Endret av Snytefant
Lenke til kommentar

Den ene SR2 slutter å folde, slår på skjermen og den står uten terminal oppe.

Kanskje restarter den? Burde kanskje sette opp sånn at de starter automatisk ved oppstart.

Alias, kan man da bare legge til kun det fra den "12"-core-guiden?

Kan jo til nød følge hele guiden og kun endre 12 til noe annet, det har vel ingen betydning heller på en SR2.

Lenke til kommentar

Jeg er ikke så inne på å lage oppstart via script i Ubuntu så jeg har lagt inn hele langouste saken, men endret til antall cores som den enkelte rigg har slik at det egentlig bare er den automatiske oppstarten jeg bruker. Kjekt hvis man får en ufrivillig restart, evt. ved strømbrudd hvis man setter bios til å starte igjen når strømmen er tilbake.

 

Jeg endrer altså bare antall cores i corefix.sh til 64 for G34 riggen, slik:

 

echo "yourpassword" | sudo -S cat /proc/stat | awk 'BEGIN { TARGET_NCPUS=64 } ; { if ($1 == "intr") { for (i=NR-2;i<=NF;i++) S=S " " $i ; print }' > /tmp/stat.save

echo "yourpassword" | sudo -S mount --bind /tmp/stat.save /proc/stat

 

Dette fungerer helt fint hos meg på alle 8 riggene. Man kunne sikkert gjort det enklere, men jeg har ikke hatt tid til å eksperimentere med dette, og som sagt så fungerer det fint som det er.

Lenke til kommentar

Da slengte jeg inn v7 av klienten bare for å teste, og nå bruker den så mye prosessorkraft den får.

Ser ut som det blir litt folding på meg da. Er til nå på +-13.5k ppd, noe som sikker er tilnærmet ingenting.

 

Forresten, glemte å takke for hjelpen. Hyggelig at folk tar seg tid til å hjelpe.

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar

Med de nye GPU WUene så tipper jeg GTX 590 er nærmere 40k. GTX 560 Ti på referanseclock gir 17,5k, overklokket ~20k. I tilegg påvirker de ikke SMP klienten noe særlig, så det blir ikke så stort tap på SMP av å kjøre CPU og GPU samtidig.

Lenke til kommentar

HHD+800kr cpukjøler + bilde gies bort( da det ikke er lov til å selge noe her) mot 3000kr inkludert frakt.

Skal den brukes til folding kan den settes opp i rett navn så den folder automatisk bare man starter den.

post-64596-0-67143800-1330684007_thumb.jpg

Endret av War
Lenke til kommentar

Er det noen som har noe tips til hvordan jeg kan få mest ut av en 2700K uten å måtte slite med å rekke tidsfristen? Tipper PC-en ikke kommer til å folde mellom en og fire timer i døgnet, typisk 1-2.

 

red: Den kommer sikkert til å folde døgnet rundt noen døgn og, men kommer til å reboote inn i Win for spill noe.

Endret av NgZ
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...