-alias- Skrevet 10. februar 2012 Del Skrevet 10. februar 2012 (endret) Har fått ned en P8101 på i7 2600K 4.6GHz og er spent på TPF som kommer i løpet av den første timen. Tipper at den blir godt over over 30min. Edit: TPF ble 42:49 som gjør at den ikke klarer Preferred Deadline på 2.4 dager og dermed ingen bonus. Vel, da vet vi det så blir det vel bare standard smp på disse når bigadv-12 forsvinner. Endret 10. februar 2012 av -alias- Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 10. februar 2012 Del Skrevet 10. februar 2012 Er disse nye mulig å få i Windows? Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 10. februar 2012 Del Skrevet 10. februar 2012 (endret) Finner ikke noen uttalelse fra SF om det, men en av de tyngre brukerne skriver dette: Re: new bigbeta project 8101 by Grandpa_01 » Wed Feb 08, 2012 1:44 am It looks like server 128.143.231.201 is the new server in question and it is set up for Windows and Linux both. Endret 10. februar 2012 av -alias- Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 10. februar 2012 Del Skrevet 10. februar 2012 P8101 gir så dårlig uttelling på SR-2 med 24 tråder at jeg etter at den som folder nå er levert kommer til å kjøre standard smp i stedet når bigadv-12 forsvinner. Inntil det skjer tenker jeg det skal gå å bruke langouste til å fortelle SF at den har kun 12 kjerner, som da burde gi bigadv-12 ned. Lenke til kommentar
War Skrevet 10. februar 2012 Del Skrevet 10. februar 2012 Ser ikke PPD på de nye 8101 eller hva de heter, 3 SR2 har fått kun de nå. Så du mener vi burde lh12c de så de får 03 og 04 så lenge det varer? Isåfall er det jo et spark bak til de som har solide rigger. Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 10. februar 2012 Del Skrevet 10. februar 2012 (endret) Nei PPD vises ennå ikke i HFM.NET siden den ikke er lagt inn i http://fah-web.stanf...u/psummary.html Jeg bruker derfor http://linuxforge.net/bonuscalc2.php til å regne ut. Ja dette er en uforståelig og meningsløs praksis av Stanford og et skikkelig spark bak til alle med rigger av over normalen. Jeg blir som sagt å nekte å folde bigadv-16 prosjektene før bonus for disse er endret til noe omkring 6903 - 6904 eller bedre. Ihvertfall må den være betydelig over standard smp som for tiden er over det dobbelte av P8101 slik jeg leser det fra denne tabellen https://docs.google....BnRklERFE#gid=0 Her er forresten et TYAN S8812 SR5690 montert i et Xigmatek Elysium kabinett kun med mindre modifikasjoner: Endret 10. februar 2012 av -alias- Lenke til kommentar
ei57 Skrevet 10. februar 2012 Del Skrevet 10. februar 2012 Dere skal unngå P8101 om dere bytter -bigbeta med -bigadv. Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 10. februar 2012 Del Skrevet 10. februar 2012 (endret) Det stemmer nok ikke alltid, ser på forumet at flere får denne ned selv om de bruker -bigadv. Jeg vet ikke om SF "ser" hvor mange kjerner den enkelte maskin har. Jeg ser nå at SF har lagt ut noe generell info her http://folding.typepad.com/ om hva som vil skje framover, og ut fra det som står der burde jeg muligens holdt kjeft en stund til. Men det er egentlig litt av mitt poeng, dette at SF alltid informerer for sent og for lite. Endret 10. februar 2012 av -alias- Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 10. februar 2012 Del Skrevet 10. februar 2012 Jeg skjønner ikke helt at man MÅ endre noe ift poenggivning nå heller. Det er klart at det vil gi et stort skille mellom de som da får big og de som ikke får det om base points og alt annet holdes konstant (minus deadline), men det skillet settes på et såpass høyt hardware-messig nivå at det kan forsvares. Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 10. februar 2012 Del Skrevet 10. februar 2012 (endret) Da har jeg bestillt meg en Amd Opteron 64 core folding-rigg i deler bestående av flg., som jeg håper vil være i drift omkring månedskiftet februar/mars, eller så snart komponentene er i hus: - Xigmatek Elysium Original - Fulltower–Black ~ må modifiseres litt slik at hovedkortet passer - TYAN S8812 SR5690+SP5100 DDR3 MEB Socket-G34 - Amd Opteron 16-core 6272 2.1GHz, 4 stk - Antec Kühler H2O 620 4 stk ~ må modifiseres til å passe hovedkortets feste for kjøler - Corsair Vengeance 4GB DDR3 1600MHz CL9 LP, 9-9-9-24, 16 stk. ~ 64GB - 2.5" FlashDisc/SSD 60GB Agility 3 SATA3, RW:525/475 MB/sec - 950W PSU Nitro Series with ATX-12V V.2.3/EPS-12V, 85 plus Silver - Kjølepasta Det jeg er usikker på med hensyn til kompabilitet er RAM, men velger å bruke samme type som på SR-2 riggen jeg nylig har satt i produksjon, og som fungerer 110%. Jeg har tid til over helga med å revurdere type RAM hvis mitt valg er helt bak mål. Har liten erfaring av nyere dato med Amd komponenter og hva som er kompatibelt med disse. Tidligere, før 2007 brukte jeg stort sett kun komponenter fra Amd eller relaterte slike, men har siden kun brukt Intel tilpassede komponenter. Jeg kunne spurt på webshopen hvor jeg kjøper RAM, men stoler ikke helt på hva de sier, etter noe dårlig erfaring fra tidligere. Det jeg ber om er kun en seriøs vurdering av om minnet jeg har valgt vil fungere på et Amd Opteron hovedkort? Kompabilitetslisten som hovedkortprodusenten oppgir er slik jeg oppfatter det er kun relatert til EEC REG minne, og ikke-ECC er ikke spesifisert såvidt jeg har fått med meg. Kortet takler 512GB EEC REG eller 128GB ikke-REG RAM. Riggen beløper seg til ca. 33K så det vil jo være fint om ting fungerer slik de skal til slutt, og jeg vil sette stor pris på gode råd. Alt for foldingen og hardware teamet. Endret 10. februar 2012 av -alias- 1 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 10. februar 2012 Del Skrevet 10. februar 2012 Jeg TROR minnet skal fungere. Det er 1600MHz, og det er vel støttet av 16-core. Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 11. februar 2012 Del Skrevet 11. februar 2012 (endret) Sjekket med denne siden http://www.amd.com/u...spx#performance og slik jeg forstår teknisk engelsk så skal det fungere med 1600Mhz minne som du også skriver. Jeg ser også at 6200 serien har egenskaper for strømsparing som er bedre enn forrige generasjon, men det gjelder vel bare under idle, og ikke ved load? Jeg gleder meg som en unge til å bygge denne maskinen, men har problemer med å bestemme meg for hvor den kan plasseres. Kontoret mitt begynner etterhvert å fylles opp og med for mange maskiner, så jeg må kanskje flytte en eller flere ut i garasjen igjen når det blir varmere i været. Jeg antar et strømforbruk på mellom 500 - 600Watt. Med veskekjøling vil neppe temperaturen på CPU(er) overstige 40 Celsius under load. SR-2 riggen som bruker samme kjøling ligger på 53 - 54 Celsius, men der er CPU(ene) overklokket til 54% over stock frekvens. Slik jeg har forstått det vil ikke denne riggen kunne overklokkes i det hele tatt. Begrensningen ligger vel i hovedkortets bios som ikke har egenskapene for det slik jeg leser manualen. Dvs. CPU har en boost-funksjon som kan øke frekvensen med opptil 500MHz eller 1.3MHz, men dette gjelder vel ikke samtlige kjerner? Jeg vet heller ikke om dette avhenger av type hovedkort. Det står omtalt slik på AMDs sider under "AMD Opteron™ 6200 Series Processor - Features and Benefits", sitat: "Based on internal AMD engineering projections of AMD Opteron 6200 Series processors with up to 500MHz in P1 boost state and up to 1.3GHz in P0 boost state over base P2 clock frequenc" Jeg forstår ikke helt hva dette vil si i praksis (les folding) så hvis du eller noen kan oversette dette til et mer folkelig språk ville det vært fint? Endret 11. februar 2012 av -alias- Lenke til kommentar
War Skrevet 12. februar 2012 Del Skrevet 12. februar 2012 Jeg blir offer for betabugs nå, ting bare stopper og må restartes, rekker ikke frister og styr. Usikker på om jeg skal "12"-core SR2 med software for 03-04. Mye arbeid om de forsvinner om 1 dag eller no. Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 12. februar 2012 Del Skrevet 12. februar 2012 Jeg tok bort -bigbeta for SR-2 og kjører nå med "-smp 24 -bigadv -verbosity 9" og har deretter bare fått ned P6901, som jeg forøvrig også fikk ned på 3 andre rigger. Ut over dette så har ting vært bemerkelsesmessig stabile de siste ukene. Ellers så fikk jeg dobbelt opp av poeng fra SF etter at statserveren hadde vært nede og de crediterte da den kom opp igjen. Nå gjør det ikke noe for min del, siden jeg har mistet credit for mange gjennom tiden før dette, så jeg har ingen dårlig samvittighet. Noen som vet hva som har skjedd hos Mydog siden han bare forsvant fra stat? Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 12. februar 2012 Del Skrevet 12. februar 2012 Jeg TROR han ble lei grunnet mangel på bigadv. Tipper han returnerer såsnart det kommer noen vettuge SR2-prosjekter igjen. Lenke til kommentar
War Skrevet 12. februar 2012 Del Skrevet 12. februar 2012 Jeg har nå kastet 1,5mill PPD etter fiksinga, rart at så mange pcer skal krølle seg på en gang etter å ha kjørt dønn stabilt i 3 mnd. Trur alle trenger seg en service med nye parametere ol. Har en 2600K som bare slutter å folde uten feilmelding og lina blir rød i fohmon og viser 0% bare. Har restartet og slettet filene på den 3 ganger nå. Trenger vel en helsesjekk. Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 12. februar 2012 Del Skrevet 12. februar 2012 Når du skal endre noe i client.cfg, ta kopi av hele fah-mappa før du endrer noe. Da har du sikkerhet for at ting ikke går galt under stopp og start av clienten. Etter at jeg startet med å konsekvent gjøre dette har jeg ikke mistet en eneste WU. Lenke til kommentar
War Skrevet 14. februar 2012 Del Skrevet 14. februar 2012 (endret) Denne gangen var det oppgaver som ikke rakk tiden , TPF lå på 3 timer osv, alt gikk i sirup. Må nok ha en service på hele parken. Hva kjører dere 2600K på nå? Samme som før? Endret 14. februar 2012 av War Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 14. februar 2012 Del Skrevet 14. februar 2012 (endret) Har gått tilbake til "-smp 8 -bigadv -verbosity 9" men kjører ennå langouste med "Cores to use: 12" for å få ned 6903 og 6904. Dette fungerer ennå helt fint og jeg får for det meste ned disse, men en og annen 6900 eller 6901 kommer også ned, men det kan jeg leve med. Er disse nye mulig å få i Windows? Har sjekket dette nå og de kommer ned i Windows, men det ender alltid med error i en eller annen form, så konklusjonen er at det fungerer ikke med Windows og bigbeta-16. Endret 14. februar 2012 av -alias- Lenke til kommentar
War Skrevet 15. februar 2012 Del Skrevet 15. februar 2012 Forstår ingenting av foldina lenger. 2600K-riggene øker TPF opp til 2-3 timer og får 3000PPD SR2-riggene bare slutter å folde, som om noen skulle trykket på x uten at loggene viser noe imens 2700K riggen bare henger på 1% i dager. Hvorfor skal 6-7-8-9 maskiner slite samtidig? Må nesten vurdere -smp på alle så de rekker tidsfristen iallefall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå