Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Her er den utstilt på CES

Hadde lett kasta tusen dollar bak standen og tatt den med meg da ingen så.

 

 

Da et GPU kan koste 5000kr og trekke 300W så tilsvarer det 2-3 CPU som trekker like mye og hadde levert 200K PPD vs gpuen på 30K med tanke på pris i innkjøp og watt.

 

De kunne ha doblet PPD på gpu iallefall

Lenke til kommentar

War eller minhund

 

Hvor mye minne bruker dere til hver side av SR2 kortet, 6, 12, eller 24GB? Med hensyn til folding så holder det vel med 12GB totalt?

 

Og det går vel bra med 1600MHz minne selv om høyeste hastighet som er spesifisert er oppgitt til 1333MHz?

 

12GB holder ja, har selv kjørt med 9GB(3x2GB og 3X1GB)

Jeg vill kjørt med minimum 1600mhz helst mer men det er meg da.

Lenke til kommentar

Takker.

Jeg har liggende Corsair Vengance i 6 x 4GB 1600MHz 9-9-9-24 og Super-Talent i 6 x 2GB 1600MHz 9-9-9-28, alle 1,5V og antar at jeg kan mixe disse i like sett på hver side, noe som totalt gir 36GB hvis det skulle trenges. Begge disse settene har jeg god erfaring med og har klokket dem til 1800MHz under folding tidligere.

Lenke til kommentar

Har dere testet hva minnehastighet har å si for foldingen?

Siden jeg nå kjører på standard hastighet (2,6GHz på CPU og 1333MHz eller hva det er på minne) mens jeg venter på ny kjøler, bør jeg kunne sjekke det selv..

 

EDIT: OK, her er første inntrykk.

Tror jammen jeg kjørte minnet på 1066MHz. Jeg klokket opp dette til 1680MHz og 2,8GHz på CPU (fra 133 til 140MHz BLCK)

 

Så langt ser det ut som jeg reduserte tiden for hver % fra ca 5 til ca 4 min. Dette bli jo veldig unøyaktig, spesielt når jeg forandrer flere frekvenser samtidig, men en enkel konklusjon er jo at hastigheten til en viss grad skalerer med minnehastigheten fra 1066 til 1680MHz i en tripple-channel løsning. Jeg kjører forresten med 6x4GB moduler, og jeg har en liten følelse av at jeg nå tøyer grensene litt.. XMS-profilen setter opp spenning og latency for 1600MHz (eller egentlig 800x2) og økningen i BLCK fra 133 til 140 gir en total hastighet på 1680MHz og en rapportert båndbredde til minne på +15MB/s i MemTest86+

 

jeje, jeg får vel et bedre inntrykk av hastigheten når jeg får tygget noen enheter. Hvis maskinen er stabil så lenge, da... Tror ikke jeg har kjørt minnet så fort før.

 

Tempen på CPU gikk opp fra ca 50 til ca 61g, dette er med en Corsair H100 vannkjøling med bare en vifte på.

Endret av oyoygard
Lenke til kommentar

Ja, jeg har testet litt på det og gevinsten ved raskt minne er betydelig. Vi snakker om flere prosenter i økning fra 1333MHz til 2000MHz. Dette varierer nok litt med hvor rask CPU man har, men foldingen går raskere med ditto minne.

 

Edit:

Akkurat nå har jeg kun fire WUer igjen å levere før bigadv-16 gjør sitt inntog, spennende blir det, men det gjenstår å se hva Stanford finner på. Rart egentlig at de ikke informerer mer enn de gjør når en slik dramatisk omvelting snart skal finne sted.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

-smp FTW

 

Har dessverre ikke økonomi til å kjøpe dedikert F@H rigg, men bruker PCen som varmeovn nå i vintermånedene, varmer et studenthjerte godt med både folding på GPU og CPU.

 

Hvis noen har en rigg i Bergen's område til overs er det bare å sende en PM, vil gjerne kjøre 1-3 ubrukte rigger 24/7.

Endret av UNSCCapone
Lenke til kommentar

Akkurat...

 

Nok en bekreftelse på at systemet ikke funker...

Før jeg la meg i går så prøvde jeg å kjøre igang GPU folding på et ATI 4890,

plagdes som vanlig å gikk å la meg...

 

Før jeg la meg hadde jeg tatt ~140 WU's..

Når jeg sto opp har jeg angiveligvis tatt 1729 WU's...

 

Så det jeg skulle spørre om :

Er det mulig å folde med ATI 4890 i windows?

Jeg kommer så langt om å få lastet ned en WU, så skjer det noe, så lastes den opp som en ferdig? WU, uten at GPU har jobbet med den..

Har prøvd både Dedikert og systray klienter.. GPU2

Har siste Catalyst 11.12

Stock setting, ingen OC.

kjører som både XP SP3 og Admin

 

[13:27:36] Folding@home Core Shutdown: EARLY_UNIT_END

[13:27:40] CoreStatus = 72 (114)

[13:27:40] Sending work to server

[13:27:40] Project: 5734 (Run 3, Clone 528, Gen 1081)

Endret av Xkraft
Lenke til kommentar

En EUE lastes ikke opp som ferdig.

[13:39:58] + Attempting to send results [January 15 13:39:58 UTC]

[13:39:58] Gpu type=1 species=3.

[13:39:59] + Results successfully sent

[13:39:59] Thank you for your contribution to Folding@Home.

[13:40:03] - Preparing to get new work unit...

 

pluss 1500 ganger til...

Dukker opp i statsen min som ferdig...

Lenke til kommentar

Japp men det betyr bare at den sender status om at WUen feilet og ber om ny. Før fikk man ved feil ofte samme WU på nytt mange ganger før man til slutt fikk en annen. Vet ikke hvordan det er nå. Ellers husker jeg desverre ikke status på hvilke AMD kort som kan folde nå men HD48xx skulle vel være greit.

 

Har du undersøkt på forumet til FAH? Tar ikke mange minuttene å lese litt der.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...