Gå til innhold

Anbefalte innlegg

En tanke som streifet meg... burde vi organisere noe felles ang innkjøp av 3930k, f.eks? Hvis mange skal ha kanskje vi kan få det billig om vi kjøpslår. Jeg vurderer å kjøpe fra utlandet siden jeg tross alt kjenner folk rundtomkring og ikke er så redd for reklamasjonsrett - men det avhenger at jeg finner noen under de 600 USD som disse koster på newegg - det er bare 16-17% billigere enn her. Vil spare omtrent 25% før jeg gidder. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Komplett hater EVGa, de sa at de ikke kom til å ta inn SR2 eller SR3 , helst ikke noe fra evga i det hele tatt.

Har spurt flere ganger.

Bare jeg alene hadde kjøpt 6 xeon og 3 psu og 3 SR2 hos dem om de hadde, bare der tjener de vel mer en på mange andre produkter.

Noen idé om hvorfor komplett ikke liker EVGA? Skulle jo tro at Komplett var ute etter å tjene penger, de selger jo mye annet som kun (for det meste) er forbeholdt proffer/entusiaster.

-OEH

Sikkert hatt mye RMA. Var derfor DFI ble "bannlyst" rundtomkring i sin tid også. Noe annet kan jeg ikke helt se, da EVGA er kjent for å ha god kundeservice målt opp mot andre produsenter.

DFI var dog kjent for å ha elendig kundeservice, noe jeg husker godt etter en 6mnd prosess.

Lenke til kommentar

247.as

Er dette gutta hos AVO?

Jepp og koselig å hilse på Avo og gutta. Spennende arbeidsområder har de helt klart.

http://www.247.as/new_page/contact_us_norweigan_crew.php

Joda, og vi er nok litt flere...

Men - websiden vår er vi ikke veldig flinke til å oppdatere :innocent:

Kan trygt kalle det spennende arbeidsområde.

I går rigget vi en BV 202 med HD teknikk for VinterrRobinson.

I morgen drar to av oss til Mexico for å sette opp opptaksløsningen for Paradise Hotel, og dette er bare starten av januar...

Lenke til kommentar

Da er vinterproduksjonen greit i gang, mangler nettilkobling på en pc å har ikke kjørt igang pcene på jobben enda...

Men jeg ser at Alle får PC ID 1, det er forskjellige pcer, men alle heter 1...

Har dette noe å si? Det blir ikke krasj av et eller annet slag??

En 12" Laptop med AMD Fusion E-350 dual core 1.6 GHz har fått en WU med 10.000.000 steps, tror den får slite en del uker med den... :ohmy:

Skjønner ikke hvordan dere klarer over 100.000 poeng pr dag...

en stk PS3 gnafser seg gjennom stusselige ~700 poeng pr dag...

100.000 poeng ville vært 143 stk PS3'er...

Er det Ekstrem GPU folding dere driver med da?

Hva klarer en GPU til en gitt pris, pr dag?

Lenke til kommentar

Sålenge ikke to klienter på samme maskin har identisk ID, er det ikke noe problem.

GPU er ikke det heftigste, en gtx 460 klarte vel omkring 10k ppd, de beste Nvidiakortene klarer kanskje det dobbelte. AMD har ikke nådd opp siden HD 38xx.

En sekskjerne Intel kan alene klare 100k ppd, men det krever at den kjører Linux og får enten 6903 eller 6904. Alt annet gir neppe mer enn 40k ppd. Raskere cpu'er (les flerprosessor) gir enda bedre ppd. Alle smp-WU'er gir bonus og den blir bergnet på grunnlag av bl.a. tid. Rask levering gir mer bonus.

Lenke til kommentar

Så min corei7 920 som kjører 100% på 8 tråder 24/7 smp, bør klare mer en 1600poeng på 36 timer med en 2.000.000 step WU...?

(vet ikke om dere har noen benevnelser på størrelser/tid en WU tar?)

Fikk 1600 poeng på den første jeg tok uten passkey, har nå lagt til passkey og kjører en ny 2mill step WU, blir morro å se hva en bonus blir...

har nå 6 klienter kjørende...

- ci7 smp 100%

- amd 2x4600+ smp 100%

- ps3 ...

- amd E-350 dual core 1.6 Systray

- amd E9700? dual core ? Systray

- c2d 1,9 Systray

Edit: skrev 5, men det er 6...

Endret av Xkraft
Lenke til kommentar

På smp er det noe variasjon på ppd, men Linux skal gi bedre ppd enn Windows på samme WU. Har du husket -bigadv, det må være med for at du skal kunne få 6903/4.

Mener også jeg leste en plass at det ville gi en 20% økning i ppd ved å gå over til linux, men er det da forutsatt bigav?

Grunnen til at jeg ikke har gått over til bigadv enda er maskinen brukes til andre tyngre formål på dagtid.

Lenke til kommentar

Ser ut som jeg har fått noe lavere ppd på 3960X maskina her etter jeg la inn Ubuntu på den. Den kjører 100% på alle kjerner, men ikke bigadv enda.

I V7 lå den stadig oppe i 80k ppd nå ligger den mellom 50-60 k ? Det er det samme som 990x maskina med windows 7. :hmm:

Har du overklokket 3960X? Er det vanlige big wu du kjører?

Lenke til kommentar

Ser ut som jeg har fått noe lavere ppd på 3960X maskina her etter jeg la inn Ubuntu på den. Den kjører 100% på alle kjerner, men ikke bigadv enda.

I V7 lå den stadig oppe i 80k ppd nå ligger den mellom 50-60 k ? Det er det samme som 990x maskina med windows 7. :hmm:

Har du overklokket 3960X? Er det vanlige big wu du kjører?

Den er overklokket til 4.8ghz.

Kan hende jeg ikke har kjørt big nå du sier det,. Blir fort litt mere knoting nå en ikke har svart belte i Linux.

Prøvde å legge inn en bigadv i dag og fikk 140 k i ppd på p 6903 med et par dager eta. Finnes det noen måte å pause bigadv for så å logge av ubuntu og fortsette med bigadv når arbeidsdagen er over?

Lenke til kommentar

Da avr en Phenom Ii x6 oppe - 17k PPD ekstra :)

Hvilken klokk kjører du for å få til det?

Min klarer bare rundt 12-15K PPD avhengig av WUs på 4,1GHz (som den står på nå vurderer å prøve den på 4,2 / 4,3 igjen. Den klarer 4,4 om jeg har vinduet på gløtt med minusgrader ute), og det er om jeg lar PCen stå idle hele dagen. Om jeg gamer et par timer detter PPD til ca 10K.

Er det dedikert linux oppsett du kjører?

Lenke til kommentar

Da avr en Phenom Ii x6 oppe - 17k PPD ekstra :)

Hvilken klokk kjører du for å få til det?

Min klarer bare rundt 12-15K PPD avhengig av WUs på 4,1GHz (som den står på nå vurderer å prøve den på 4,2 / 4,3 igjen. Den klarer 4,4 om jeg har vinduet på gløtt med minusgrader ute), og det er om jeg lar PCen stå idle hele dagen. Om jeg gamer et par timer detter PPD til ca 10K.

Er det dedikert linux oppsett du kjører?

Kjører 3.9GHz, win 7 64bit. Minnet er vel 1600MHz unganged, 8-8-8-24-1T - NB på 2050MHz omtrent. Mulig jeg fikk en noe god WUda jeg skrev, har sett den på 15k også, men nå er den oppe på 16.5k. Den er forøvrig dedikert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...