War Skrevet 3. januar 2012 Del Skrevet 3. januar 2012 (endret) Skal ikke legge 30K i nye kabinett da? Hadde vært godt å jobbe et sted hvor man kan sette serverene , gratis strøm og kjøling. Så får man tilbake huset hjemme , vet kona ønsker seg barnerom der datarommet er nå. Endret 3. januar 2012 av War Lenke til kommentar
mGrytbak Skrevet 3. januar 2012 Del Skrevet 3. januar 2012 Du burde i stedet kjøre én SMP klient som belaster alle 4 kjerner. Kan noen linke meg en som kommer til å fungere på Server 2003? Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 3. januar 2012 Del Skrevet 3. januar 2012 Dette minte meg på at jeg må lever lotto i morgen. Noe man føler nødvendig i denne sammenheng. Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 3. januar 2012 Del Skrevet 3. januar 2012 (endret) Det er egentlig kontoret mitt, og skjermene brukes seriøst bare til tegning av boliger og småhus, men det blir fort en del rot også. Nå tar jeg aldri mot kunder på kontoret, så det er kun familien som ser innom der, og de er vant med at det er slik. Med hensyn til lotto så vant jeg tre uker på rad nå før nyåret, så jeg føler jeg er inne i en heldig boble for tiden. Hadde vært kjekt å fått en del av de over 200 millionene som ligger i potten i morgen. Endret 3. januar 2012 av -alias- Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 3. januar 2012 Del Skrevet 3. januar 2012 (endret) Kan noen linke meg en som kommer til å fungere på Server 2003? http://www.stanford.edu/group/pandegroup/folding/release/FAH6.34-win32-SMP.exe og http://folding.stanford.edu/English/WinSMPGuide Det er egentlig kontoret mitt, og skjermene brukes til seriøst bare til tegning av boliger og småhus, men det blir fort en del rot også. Nå tar jeg aldri mot kunder på kontoret, så det er kun familien som ser innom der, og de er vant med at det er slik. he he, jeg hadde nå ikke tenkt "rotete" heller et blikk av beundring. Jeg har også en familie som tolerere at hjemmekontoret mitt ikke er såkalt hyperpresentabelt til enhver tid. Det viktige er at man koser seg. Endret 3. januar 2012 av Theo343 Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 3. januar 2012 Del Skrevet 3. januar 2012 (endret) Hadde vært godt å jobbe et sted hvor man kan sette serverene , gratis strøm og kjøling. Så får man tilbake huset hjemme , vet kona ønsker seg barnerom der datarommet er nå. Har heldigvis stort hus (seks soverom m.m.) så plass er det nok av, men gratis strøm hadde vært noe. I en leilighet kunne jeg ikke holdt på slik som dette. Xigmatek Elysium kabinettet virker som en mulig grei deal. CDON selger det for samme pris som komplett, men med kun 49 kroner i frakt. Fatter ikke hvordan de får det til, så mulig jeg kjøper det nå bare av den grunn. De slår faktisk komplett med 292 kroner i frakt, slå den. Har jeg forstått det riktig at SR3 blir å komme på socket 2011 med Xeon ett eller annet, eller blir det de nye i7 3960X & 3930K? Dyrt blir det jo uansett, men strømforbruket blir kanskje rimeligere med sistnevnte. Endret 3. januar 2012 av -alias- Lenke til kommentar
War Skrevet 3. januar 2012 Del Skrevet 3. januar 2012 (endret) Komplett sender den til meg for 49 i frakt, men nå er jeg unik. Siden de fleste IB-priser blir som SB og SB er billigere en (Westmere)/1366 osv så hadde jeg håpet at en SR3 og Cpuer blir raskere, kaldere og billigere VS SR2 Endret 3. januar 2012 av War Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 3. januar 2012 Del Skrevet 3. januar 2012 Jeg får det til hentebua for 49,- :S Lenke til kommentar
War Skrevet 3. januar 2012 Del Skrevet 3. januar 2012 Ikke alle som har gleden av å ha pick-up-point Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 3. januar 2012 Del Skrevet 3. januar 2012 SR-X kommer på socket 2011 ja og det er kun Xeon CPUer som vil funke på det og da ikke alle typer men kun de med dual QPI som på SR-2. De nye Xeon CPUene vil koste skjorta har jeg hørt. Lenke til kommentar
War Skrevet 3. januar 2012 Del Skrevet 3. januar 2012 (endret) Trenger ikke skjorte med så mye foldevarme. Tipper jeg kjøper "billigutgaven" av 2011Xeon , som 5650 i westmere nå som ligger rundt 7000,- SR4 med dual/quad-QPI-Xeons 12core x4 48 core / 96HT 2 millioner WWD pr server. Må komme noe 4x-cpu-hovedkort som er klokkbart snart. Hadde spart 7-8-9K pr server. Endret 3. januar 2012 av War Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 4. januar 2012 Del Skrevet 4. januar 2012 Tror ikke det kommer mer enn 2-4 CPUer som er ulåst og lar seg klokke på SR-X, MEN har nå fått høre at det er laget en software som gjør at straps funker på Xeon CPUene uten at det påvirker PCIe frekvens. I spoke with XXXXXX last night and (2)they have a app that will force the strap without increasing the whole PCI speed.. You didn't hear that OK? Lenke til kommentar
War Skrevet 4. januar 2012 Del Skrevet 4. januar 2012 Sånn her mener jeg at vi ønsker oss. Lenke til kommentar
LithitiumS Skrevet 4. januar 2012 Del Skrevet 4. januar 2012 Litt overkill kanskje? Strømforbruk hadde gått drastisk ned, og ppd hadde kommet til himmelen i hvert fall. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 4. januar 2012 Del Skrevet 4. januar 2012 Da holder det med en rigg bare synd den koster halve studielånet mitt Lenke til kommentar
LithitiumS Skrevet 4. januar 2012 Del Skrevet 4. januar 2012 (endret) + litt til? Et slik hovedkort tenker jeg meg hadde hatt en pris på 10-15 høvdinger. ( sier 12.) Legg til 4 prosessorer som har dual qpi støtte, 7høvdinger per stk. 3 høvdinger til ram, og 1 til harddisk. 2 til psu, og 2 til kabinett. tilsammen 48.000 + uforsette utgifter. Endret 4. januar 2012 av LithitiumS Lenke til kommentar
avo Skrevet 4. januar 2012 Del Skrevet 4. januar 2012 Så der, da er jeg klar på ny bruker. Hva var greia med bigadv - må man kjøre 10 småpakker FØR man ta bigadv for å få maks poeng? Du må kjøre 10 WU'er før du starter å få bonus, går raskest hvis man kjører 10 småpakker og ikke 10 Bigadv wu'er. -OEH Er dette pr maskin, eller pr bruker? Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 4. januar 2012 Del Skrevet 4. januar 2012 Pr. bruker og uansett type WU, men som det er nevnt flere ganger er det snareste å kjøre dette på de WUene som tar kortest tid. Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 4. januar 2012 Del Skrevet 4. januar 2012 (endret) Sånn her mener jeg at vi ønsker oss. Jeg antar at dette er et manipulert bilde og at monsterkortet ikke finnes. Det der hadde vært noe, men vanskelig å ha kjørende inne på grunn av støyen. Vannkjøling finnes jo men det støyer jo det også. Kunne man hente kjølevann via det vanlige ledningsnettet i huset så ville det blitt støyfritt, men da forsvant jo nyttevarmen også ut og ned i avløpet. Endret 4. januar 2012 av -alias- Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 4. januar 2012 Del Skrevet 4. januar 2012 Det er ikke noe problem å kjøle det ned med stille vannkjøling. Bare hiv på litt fler radiatorer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå