OEH Skrevet 2. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 2. januar 2012 Noen som har en Intel® Core i7-3930K Processor ppd uklokket? OEH: Kan du si meg hva AMD FX-8150 8-Core Processor ppd uklokket? Grunnen er at jeg vil øke produksjonen i folding@home. Hva gir mest? Jeg håper noen kan hjelpe meg med å overklokke cpu. Hva med en Intel® Core i7-2700K Processor. Hm, kan faktisk ikke si noe om det, sitter med en i5-2500k uklokket selv. Den ligger på rundt 10k PPD, må vente til neste lønning så skal jeg se om jeg kjøpe meg en bedre kjøler og overklokke den litt. -OEH Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 2. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 2. januar 2012 (endret) \mimre Nesten rart å tenke på at jeg har foldet mer eller mindre hver dag i mer enn 7 år nå...... mimre\ Endret 2. januar 2012 av Rayline TWB 4 Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 3. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 3. januar 2012 Ja, helt siden 07.11.04 da du lastet opp din første WU og siden har du vist en imponerende utholdenhet. Det er slike foldere vi trenger. 1 Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 3. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 3. januar 2012 \mimre Nesten rart å tenke på at jeg har foldet mer eller mindre hver dag i mer enn 7 år nå...... mimre\ jepp, samme her. Lenke til kommentar
mGrytbak Skrevet 3. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 3. januar 2012 (endret) Jeg har nettopp hoppet inn i spillet, og "hovedmaskinen" min kjører på en virtualisert maskin. Vil det utgjøre et stort ytelsestap? Jeg regner ikke med å være med i det store spillet her uansett, og vet at jeg ikke har noe spesielt bra hw. Men jeg synes det er litt gøy likevel Endret 3. januar 2012 av mGrytbak Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 3. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 3. januar 2012 Om ytelsen går ned når foldingen foregår virtuelt vet jeg ikke. Jeg foldet en stund med Linux under VMware tror jeg det var, og fikk bedre ytelse enn under Windows 7. Du er imidlertid veldig velkommen og vi setter pris på alt som folder, lite eller stort. Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 3. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 3. januar 2012 Herre moses, du milde hatt, den booter opp utenfor kabinettet, men det er ingen kortslutning bak. Ser at CoolerMaster har sluppet et nytt kabinett som takler XL-ATX som burde holde for SR2-rigger? Link: http://www.hardware....kabinett/105192 Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 3. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 3. januar 2012 Herre moses, du milde hatt, den booter opp utenfor kabinettet, men det er ingen kortslutning bak. Ser at CoolerMaster har sluppet et nytt kabinett som takler XL-ATX som burde holde for SR2-rigger? Link: http://www.hardware....kabinett/105192 Jeg tviler på at det er bredt nok til å klare ett SR-2/X i HPTX format. Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 3. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 3. januar 2012 Jeg har nettopp hoppet inn i spillet, og "hovedmaskinen" min kjører på en virtualisert maskin. Vil det utgjøre et stort ytelsestap? Jeg regner ikke med å være med i det store spillet her uansett, og vet at jeg ikke har noe spesielt bra hw. Men jeg synes det er litt gøy likevel *bilder* Det ser ut som du kjører 4stk enkelt klienter. Du burde i stedet kjøre én SMP klient som belaster alle 4 kjerner. Det gir mer poeng, og så får du bonus på toppen av det. Krav til ytelse er tilsvarende en quad rundt 1,5-2GHz (Core2 / Athlon2/Phenom2) mener jeg på. Lenke til kommentar
LithitiumS Skrevet 3. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 3. januar 2012 Et kjapt spørsmål, vil en overklokket i7 870 på 4.1Ghz klare fristen til den nye bigadv som skal bli lagt ut? Lenke til kommentar
War Skrevet 3. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 3. januar 2012 Det er det ingen som vet nå. Vi er spent på 2600K også. Lenke til kommentar
LithitiumS Skrevet 3. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 3. januar 2012 Får krysse fingrene å håpe på det beste, ellers har det jo vært snakk om at 2012 kanskje blir et gpu år, hadde vært flott for min del. Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 3. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 3. januar 2012 (endret) Det er det ingen som vet ennå, mest sannsynlig ikke siden minstekravet blir 16 cores. Dette kan omgås ved å legge inn langouste (kun under Linux) som lar CPU framstå som om den har det, slik at den får ned disse nye WUene. Jeg venter spent på om i7 980X (6 kjerner + 6 tråder) vil klare det, og det samme gjelder for i7 2600K. Slik jeg har forstått er omleggingen forsert og er kanskje allerede i gang. Opprinnelig dato for endringen var satt til 16 januar. Endret 3. januar 2012 av -alias- Lenke til kommentar
LithitiumS Skrevet 3. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 3. januar 2012 Men 16 cores? Da må man ha en 8kjerner med ht. Hvorfor stiller dem så store krav, når det er så mange som fortsatt sitter på kraftige i7 som ikke er åttekjerner? Vil det bli en større type bigadv i tillegg til den som allerede er, eller skiftes den ut? Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 3. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 3. januar 2012 (endret) Jeg tviler på at det er bredt nok til å klare ett SR-2/X i HPTX format. Denne videoen bekrefter at kabinettet er forberedt for SR2 og SR3, så det blir nok mitt valg hvis SR3 blir en realitet for meg i 2012. http://www.diskusjon... Men 16 cores? Da må man ha en 8kjerner med ht. Hvorfor stiller dem så store krav, når det er så mange som fortsatt sitter på kraftige i7 som ikke er åttekjerner? Vil det bli en større type bigadv i tillegg til den som allerede er, eller skiftes den ut? Du kan lese selv her om hva som kommer. http://folding.typepad.com/news/2011/11/planned-changes-to-big-advanced-ba-projects-effective-january-16-2012.html Endret 3. januar 2012 av -alias- Lenke til kommentar
Lovegame Skrevet 3. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 3. januar 2012 Kan jeg folde med PS3 f eks? Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 3. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 3. januar 2012 (endret) Det skal være mulig, les mer her: http://www.scei.co.j...g/en/index.html og her: http://folding.stanford.edu/English/FAQ-PS3 Endret 3. januar 2012 av -alias- Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 3. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 3. januar 2012 Men 16 cores? Da må man ha en 8kjerner med ht. Hvorfor stiller dem så store krav, når det er så mange som fortsatt sitter på kraftige i7 som ikke er åttekjerner? Vil det bli en større type bigadv i tillegg til den som allerede er, eller skiftes den ut? Hensikten har vel alltid vært at man må ha veldig kraftige maskiner for å kunne kjøre big, og da alle med 4c8t kunne kjøre big fant de ut at de skulle justere grensene for krav til maskinvare. Husk at disse hastighetene de går ut fra er stock, og da vil selv en rigg med 8c/16t ikke ha SÅ mye horsepower. Er nesten sikker på at 3930k/3960x vil greie disse nye i overklokket tilstand. Om de gamle hexa til 1366 eller SB vil greie det er mer usikkert. 4c/8t til 1366 kan vi bare glemme. Dette er hvertfall mine tanker rundt dette skiftet. Dersom det viser seg at 1366 fortsatt duger vil jeg kanskje investere i en siste 1366-rigg. Har et HK liggende i Polen, og et 3x2gb sett med 2000mhz minne på vei også. Mangler bare en CPU... Lenke til kommentar
OEH Skrevet 3. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 3. januar 2012 Kan jeg folde med PS3 f eks? Hei, Det er en innebygd klient i PS3, tror den heter Playstation Life. Bare å starte den opp og legge i brukernavn og lagnr. -OEH Lenke til kommentar
avo Skrevet 3. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 3. januar 2012 Så der, da er jeg klar på ny bruker. Hva var greia med bigadv - må man kjøre 10 småpakker FØR man ta bigadv for å få maks poeng? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå