Theo343 Skrevet 2. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 2. januar 2012 Takket-være minhunds SR2erfaring fant jeg boot-feilen som viste seg å være en skrue på hovedkortfestet som jeg bare måtte droppe. Jeg nevnte vel dette med skrue på hovedkortfestet. Godt du fant ut av det Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 2. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 2. januar 2012 Sjefer og ledere. Mange ledere er tekniske ildsjeler som er med for å bidra til kunnskapsdeling. Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 2. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 2. januar 2012 (endret) La om masse kabler og rengjorde alle komponentene når jeg byttet kabinett nå. CPU temp gikk ned 10-12C, hvor mye av det som er pga. støvet som var på kjøleren (NH-D14) og hvor mye som er fra det nye kabinettet er ikke lett å si, men jeg vil tippe ca 7-8 fra støv og resten fra kabinett. HAF-X layout Sjefer og ledere. Mange ledere er tekniske ildsjeler som er med for å bidra til kunnskapsdeling. Det er litt tidlig å si ennå, men jeg håper å bli akkurat det noen år etter jeg er ferdig med utdanning Jeg går første år Bachelor dataingeniør - Embedded Systems. Fant en linje som lar meg få full tilgang til både hardware og software etter endt bachelor Endret 2. januar 2012 av GullLars Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 2. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 2. januar 2012 Bra vi greide det, jeg satt og F5'et og finregnet etter hver oppdatering. Blir neppe veldig mye heavy oppgraderinger på meg fremover, men mulig jeg kan investere i en rigg til - spørs litt hvordan ting ser ut fra midten av denne mnd og utover. mangler en liten del som snekker minhund skal mekke, når den er inne blir det 3 vannkjølte maskiner her istedet for luft, så PPD på de burde gå opp ca 10% (regner med de skal greie 4.4GHz fram til april minst). Håper på å havne på ca 200k PPD en eller annen gang, men enn så lenge må jeg nøye meg med 150k. Med litt linux-morro går det vel opp et knepp til, så med en maskin til håper jeg at 200k-merket er i boks. Satser på jeg får en ny nabo som ikke er et strømsluk, så har jeg mer å gå på på kursene mine. Tilbyr gjerne håndstøvsugeren min så ikke vedkommende må plugge i 1500w inn på foldekursene, da sier det poff - hvertfall på den ene, som atm drar 4 rigger Når det gjelder big på GPU er jeg spent, for det MÅ jo bety at folding med SLI/CF blir en realitet - ellers blir jo big der allemannseie, og det liker visst ikke stanford. Dessuten blir ikke prosjektene så store på kun en GPU, med mindre de kan kjøres i en uke før de sendes inn. Lenke til kommentar
War Skrevet 2. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 2. januar 2012 Klokk på den riggen er...? 3,7 eller 3,8 , ser jo ikke temp i ubuntu ennå, og ram osv er glovarm. Kan hende jeg har høy volt også , bare satt noe èn gang og bottet rett inn. Ikke finjustert noe. Sorry Theo343 , har fått masse hjelp av minhund så husket feil Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 2. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 2. januar 2012 Skriv "sensors" i en terminal og følg installasjonsforslaget så får du oversikt over temp og volt for cpu. Lenke til kommentar
OEH Skrevet 2. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 2. januar 2012 (endret) Hm, må være noe feil med cpu-kjøleren min. Får ca. 95C når jeg kjører Folding mot ca. 55C på Idle. Har ikke gjort noe som helst inne i kabinetten den siste tiden. Hm, kom på det at jeg har jo vært inne i BIOS og satt systemet til Best performance og ser nå i Core Temp at CPU er klokket opp til 4,3 GHz, ser da at max temp på CPU med stock-kjøler og 100% load fra F@H over flere timer har ligget på 98C. Kanskje på tide med en ny kjøler da. -OEH Endret 2. januar 2012 av OEH Lenke til kommentar
LithitiumS Skrevet 2. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 2. januar 2012 (endret) Det høres ikke helt sunt ut, Om det er snakk om stock cooler tviler jeg ikke på at temperaturen blir fryktelig høy, men 55'c idle høres høyt ut. Sjekk om det er mye støv i vifta, eller om pcn har fått seg et dunk og dermed har cpu kjøleren mistet endel kontakt med cpuen. Eventuelt kan du skifte kjølepasta og se om det hjelper som en midertidig løsning? Endret 2. januar 2012 av Kvittering Lenke til kommentar
OEH Skrevet 2. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 2. januar 2012 Det høres ikke helt sunt ut, Om det er snakk om stock cooler tviler jeg ikke på at temperaturen blir fryktelig høy, men 55'c idle høres høyt ut. Sjekk om det er mye støv i vifta, eller om pcn har fått seg et dunk og dermed har cpu kjøleren mistet endel kontakt med cpuen. Eventuelt kan du skifte kjølepasta og se om det hjelper som en midertidig løsning? Den ligger på ca. 42C idle nå med 4,3GHz. Må vente til etter 16.00 og reboote og sette ned klokk igjen til jeg har fått kjøpt meg en ordentlig kjøler. -OEH Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 2. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 2. januar 2012 :realmad: :realmad: Jeg klarte nettop å drepe en Chill Inovation 700W PSU. Glemte å montere på hjulene under HAF-X, og hadde luftinntaket til PSU vendt nedover. Det var ca 2-3cm med luft under inntaket, men ingen skikkelige åpninger luft kunne slippe inn der. Maskinen har stått og foldet siden ca 03:00 i natt, og jeg stod opp for et par timer siden og satt meg til å lese litt nyheter og skrive foruminnlegg, og midt i et innlegg gikk strømmen fra PCen og jeg hørte en hisse-lyd fra nede bak PCen. At det var noe med PSU slo meg i løpet av 2 sekunder, og jeg heiv meg ned bak og tok bryteren bak på PSU og dro ut ledningen. Tuppen av ledningen var glovarm og myk, og hisse-lyden fortsatte fra PSU i ca 10 sekunder og det luktet svidd. Utenpå PSU var det sikkert 70-80C, så lot den kjøle seg ned i 15 minutter mens jeg skrudde på hjulene under kabinettet og håpet det bare var en temperatur-beskyttelse som hadde utløst. Når jeg koblet i kabelen igjen og slo på bryteren bak var det ingen lyder, og lysene kom på på hovedkortet, men når jeg prøvde å starte opp kom det bare en svak kondensator-pipelyd. Da koblet jeg den fra igjen. Jeg er glad dette ikke skjedde mens jeg sov, og at resten av HW ser ut til å ha overlevd. Jeg bestilte akkurat en Corsair AX 750W fra Digital Impuls og håper den blir send med avgående post i dag og kommer frem i morgen, har ingen backup PSU liggende, så skriver fra laptoppen. Lenke til kommentar
LithitiumS Skrevet 2. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 2. januar 2012 (endret) 42'c Idle er ikke noe problem, men du vil nok få problemer med den hastigheten om du bruker standard kjøler? Skikkelig trist det det Gullars, Mener at noen PSUer har termiske brytere som slår den av om den når en viss temperatur, men vet ikke om det er på de mer rimelige modellene. Endret 2. januar 2012 av Kvittering Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 2. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 2. januar 2012 Chill 700W er ikke en "billig modell", jeg ga 950 for den og den koster ca 1000kr ny nå. Test av HW.no for noen år siden: http://www.hardware.no/artikler/chill_innovation_cp-700m/53065/8 Jeg gikk for AX 750 denne gangen da den er 80+ gold og jeg fant den til 1300kr. Maskinen er såpass stille nå at jeg håper den ekstra effektiviteten fra gold betyr mindre støy fra PSU vifte samtidig med god kvalitet og langt liv. 750W burde også være nok til LGA2011 overklokket og en singel high-end GPU om det blir senere. Dette gikk forresten fort, fikk en "plukket" melding fra DI mens jeg skrev dette Håper den går med posten Lenke til kommentar
LithitiumS Skrevet 2. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 2. januar 2012 Nei nei, jeg tenkte mer på de noen få hundre kroners modellene. Er vel ikke noe stort med termiske brytere i psuer, da de skal i grunn ikke trenge det, men fint som en nødløsning 80+Gold er jo knallbra! Har ikke sett noen psuer med platina enda. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 2. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 2. januar 2012 AX-serien er knall, men synd at den eneste som har en viss value ift ytelse er 1200w'ern, 1300 kroner for 750w er hinsides. 650w'ern er vel like god ift innmat vil jeg tro, men den selges ikke over alt, og har "bare" en 8-pin til CPU (mot to for de andre modellene). 1050 for en OK folding-PSU begynner å nærme seg akseptabelt. Jeg tok billigvarianten og kjøpte to silver power 500w fra komplett til 300 pr piece Lenke til kommentar
UNSCCapone Skrevet 2. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 2. januar 2012 Har hatt en AX 750 gående i min maskin siden oktober og kan si at jeg er veldig fornøyd med min! Når det gjelder foldingen så gikk den stasjonære maskinen min ned tidligere i julen under Dagmar, så kan bli spennende å se når jeg kommer tilbake til Bergen til helgen... Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 2. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 2. januar 2012 (endret) Om det bare hadde vært folding-PC så hadde det vært for dyrt ja, men med tanke på hvor mye jeg bruker maskinen til og prisen på resten av hardware er det en helt grei kostnad. EDIT: jeg er veldig fornøyd med DI. PSU er nå i posten og kommer forhåpentligvis frem i morgen Endret 2. januar 2012 av GullLars Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 2. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 2. januar 2012 (endret) Noen som har en Intel® Core i7-3930K Processor ppd uklokket? OEH: Kan du si meg hva AMD FX-8150 8-Core Processor ppd uklokket? Grunnen er at jeg vil øke produksjonen i folding@home. Hva gir mest? Jeg håper noen kan hjelpe meg med å overklokke cpu. Hva med en Intel® Core i7-2700K Processor. Endret 2. januar 2012 av Kjetil Lura Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 2. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 2. januar 2012 Jeg vil si det er lurest å vente med CPU-innkjøp til vi ser hva som greier big etter at omskiftningen i midten av måneden er unnagjort. Vil tro 3930k i overklokket tilstand vil ta seg av disse nye ganske greit, da 1 Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 2. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 2. januar 2012 (endret) Intel® Core i7-2700K Processor er vel bare en litt raskere utgave av 2600K og er du heldig og får en bra utgave så klokker den enkelt til 4.6GHz, som igjen gir 75 - 76K PPD for 6904 og litt lavere for 03. Velger du et HK som foreks. Asus P8Z68-V PRO, evt. Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3så vil strømforbruket holde seg på ca. 180Watt. Hardware har testet begge kortene: http://www.hardware.no/artikler/hvilket_hovedkort_velger_du/4812 men det er kanskje smartest å vente til vi ser hva som skjer etter den 16. Endret 2. januar 2012 av -alias- Lenke til kommentar
zyrex Skrevet 2. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 2. januar 2012 (endret) Da fikk jeg tak i en laptop til å brette på - ja, jeg er nok en laptopfolder - men det blir jo poeng av det også. Nå er maskinparken som følger: Core i5 M560 @ 2.67GHz 4GB ram Linux -------------------------- Core2Duo P8700 @ 2.54GHz 2 GB ram windows -------------------------- Core i3 M370 @ 2.40GHz 4GB ram Linux -------------------------- Core i5 2410M @ 2.30GHz 4GB ram Windows -------------------------- Core i7 2600K @ 3.4GHz 8GB ram Linux -------------------------- Core i7 2600K @ 3.4GHz 8GB ram Asus GTX275 Windows -------------------------- Core2Duo E8400 @ 3.00GHz 4GB ram Windows -------------------------- Hittil er alt stock - ihvertfall laptoppene da de ikke lar seg klokke. Men den ene 2600K'en blir klokka i løpet av januar når jeg får handlet ny kjøler. Alle folder standard SMP. Innså også at jeg har en E8500 liggende, så skal sette den opp i nær framtid, prøve å klokke den litt. edit: Der er en stk Noctua NH-U12P SE2 og to stk kabinettvifter av typen Noctua NF-R8 bestilt, bare å glede seg Folder forøvrig under et annet navn, Gwareth. Endret 2. januar 2012 av zyrex Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå