Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gratulerer med en fantastisk innsats til alle i teamet!

Selv må jeg trekke ut de fleste maskinene jeg har i drift nå, men ikke alle.

40/80 core monsteret er kjøpt inn til R&D på jobben, og brukes pr i dag ikke til så mye, så den skal få folde i vei - i alle fall 90% av tiden fremover.

Nå drar den Bigadv og leverer 600k annenhver dag :D

... og det med drøyt 20 cores i bruk - skal se om jeg kan få brukt litt tid på å tweake den til å kjøre for fullt - da bør den klare en bigadv om dagen, og levere litt mer bonus også.

Selv med nye regler vil jeg tror den holder ;)

Om noen i Oslo har svart belte i Linux og vil komme innom en dag for å hjelpe meg er det bare å gi beskjed. Kaffemaskinen står altid på!

Resten av maskinparken er på vei ut til kunder i allerede i morgen - dette er HP workstations vi bruker til videoredigering.

Nå skal de fleste ut til Paradise Hotel, som starter opp igjen om få dager.

Maskinene har til nå levert under mitt brukernavn, men det blir litt feil siden 98% er jobbmaskiner. Så -om det plutselig dukker opp en bruker som heter Twentyfourseven AS eller bare 247 er det bare meg i ny innpakning!

Jeg har passert 10 mill i dag og det får holde.

Til de av dere som ikke er bortskjemt med en stor maskinpark - husk - det er alle de små bidragene som er utgjør den største delen av folding@home!

Fortsett den gode jobben!

Endret av avo
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Håper at gpu klienten får en Bigadv løsning i år, slik at enda flere får opp interessen for foldingen :)

Er i grunn enig med War, så lenge ingen på jobb klager, så er det beste å folde kun under ditt navn slik at vi slipper mange ukjente og random tall på siden. Mer oversiktlig også.

Endret av Kvittering
Lenke til kommentar

Med mindre noen på jobben klager, så fold nå som deg selv uten om når du läner bort kraft.

Hvorfor skulle de klage?

Jeg er sjefen :innocent:

Men - uansett - flere av gutta har vært med på å sette opp maskiner til folding, og de skal jaggu ha litt cred de også!

Det blir jo mer jobb på dem også...

Lenke til kommentar

Det blir noe annet, trudde det kun var samvittighetsgrunner ol.

Vi må vel vente til etter 16 jan med å fullføre artikkelen vi skriver, så ikke mange setter opp sine maskiner for å så gjøre alt på nytt om 2 uker.

Om vi har noen kreative foldere kanskje vi kan få laget en egen logo for laget.

Lenke til kommentar

Maskinene har til nå levert under mitt brukernavn, men det blir litt feil siden 98% er jobbmaskiner. Så -om det plutselig dukker opp en bruker som heter Twentyfourseven AS eller bare 247 er det bare meg i ny innpakning!

Med mindre noen på jobben klager, så fold nå som deg selv uten om når du läner bort kraft.

Hvorfor skulle de klage?

Jeg er sjefen :innocent:

Men - uansett - flere av gutta har vært med på å sette opp maskiner til folding, og de skal jaggu ha litt cred de også!

Det blir jo mer jobb på dem også...

Bare en tanke, det er jo "gratis" (billig?) PR for firmaet om du folder som "Twentyfourseven AS" for laget HW.no, da du/dere blir en av de største bidragsyterne for det største norske laget, og et av top20 lag på PPD og snart top20 poeng.

F@H SMP, bigadv, og GPU er jo fint for å kjøre stabilitetstester og kontroll av kjøling(/støy?) før bygg sendes ut :)

Bare av nyskjerrighet, bruker dere SSD i noen av byggene deres? (eller maskiner til internt bruk)

Lenke til kommentar

joda, kan jo være noe PR, men ikke mot de kundene vi ønsker å nå, så jeg tror ikke det vil ha noen målbar effekt.

Tror faktisk det er bedre å bruke dette til rekruttering - hender jo vi trenger nye folk, og vårt største problem er å finne dyktige teknikere, alt for mange av dem som vil inn i TV-bransjen vil lage kunst...

Og ja - er fint til "burn in" tester av utstyr - klarer en maskin et par uker med fah duger den.

SSD, ja, bruker en del, ikke fordi det gir noen forbedring av ytelse, men det gir en litt bedre brukeropplevelse.

Som bonus går også kloning av maskiner betydelig fortere.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Er heldigvis ikke alle sjefer som er blåruss.

(finnes fremdeles blåruss eller er jeg helt utgått på dato?)

Sjøl er jeg tekniker.

Mer hard core tekniker en de fleste her vil jeg tro.

Overklokket PCer før ordet overklokking var funnet på - 8086 - men siden det ikke kunne gjøres i bios måtte vi bytte oscilatorfrekvens på HK.

Jeg har bygget mine egene maskiner, og da snakker jeg ikke om å kjøpe kort på komplett, men å designe, lage layout, etse kort, lodde, teste, og skrive egen bios i hex, og lage os i assembly.

Husker fremdeles at load accumulator på 6502 CPUen er A9 :love:

Gjør ikke mye slikt mer, men hender stadig jeg fyrer opp loddebolten for å lage noe som ikke finnes, eller for å fikse et XDCAM som haster å få ut igjen til kunde.

Å være sjef handler mest om alt annet enn det de lærer på BI.

Stort sett er det bare sunn fornuft, fagkunnskap, og viljen til å jobbe litt hardere enn alle andre.

Om du kan programere en database er et budsjett enkelt.

Hos oss selger vi troverdighet, kundene som bruker oss, må vite at løsningene våre fungerer, og være villig til å betale hva det koster å ha et team med dyktige teknikere i ryggen.

Det er mye lettere å gjøre en slik jobb med teknisk bagrunn, enn med handelsskolen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...