Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Slang med min gamle passkey i tilfelle man får litt bonus på smp også.

Kan evt. folde på et HD6950 i tillegg på ene W3520 men da går vel CPU foldingen hardt ned.

Du har vel mer enn 10 bonus-WU'er med passkey fra før, slik at du vil få bonus. Amd gpu brukervel fortsatt så mye cpu og gir forholdsvis lite ppd, slik at du nok taper ppd totalt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da var min første million i boks :new_woot:

Har prøvd å instalere Unbuntu 10.11. på en maskin her. Hvordan aktiverer jeg folding med flere kjerner ?

-alias- beskrev det svært enkelt her for noen sider siden (813)

Kort versjon:

Fyr opp Ubuntuen, finn deg console.

lag deg en fah mappe.

Legg inn f@h (wget ... osv...)

Fyr opp - ./fah6 -configonly for å legge inn brukernavn, passkey, og sette opp alt slik du vil ha det.

Start med ./fah6 -smp -verbosity 9

Da skal den begynne å folde med alle cores.

Har du en sprek maskin og vil ha bigadv pakker må du legge inn -bigadv også, men du rekker neppe å få noe ferdig før 1.1, så det kan jo være greit å vente med den.

Alt det andre du finner av Linux conf går stort sett ut på forskjellig optimalisering for å skvise det siste lille ut av maskinene, og litt tweaking for å få maskinene til å utgi seg for å ha flere cores etc for å få -bigadv pakker.

Lenke til kommentar

Da var min første million i boks :new_woot:

Har prøvd å instalere Unbuntu 10.11. på en maskin her. Hvordan aktiverer jeg folding med flere kjerner ?

Har du installert en 64-bits Ubuntu, gjør du følgende fra terminal:

sudo apt-get install ia32-libs

mkdir -p ~/folding

cd ~/folding

sudo apt -get install curl

curl -O http://www.stanford.edu/group/pandegroup/folding/release/FAH6.34-Linux64.tgz

tar xzf FAH6.34-Linux64.tgz

chmod +x fah6 (v6.34 skal være 307.5 KB, lastes ned separat om avvik og renames om nødvendig)

./fah6 -configonly -smp

echo "./fah6 -smp -bigadv -verbosity 9 $* &" > fah (lage skript)

chmod +x fah (gjøre skriptet kjørbart)

./fah (start klient)

Lenke til kommentar

takk for tilbakemelding

Det er fortsatt noe som ikke stemmer her.. eller jeg må ha det inn med teskje :)

Har opprettet mappen fah. Aktivert fildeling. Prøvde å kjøre BFS guiden på et forum jeg kom over.

Når jeg nå kjører:

sudo apt-get install ia32-libs

får jeg følgende beskjed:

ia32-libs er allerede nyeste versjon.

Der i fra kommer jeg ingen vei..

mkdir -p ~/folding

cd ~/folding

sudo apt -get install curl

curl -O http://www.stanford.....34-Linux64.tgz

tar xzf FAH6.34-Linux64.tgz

gir følgende i terminal:

asbjrn@asbjrn-P35-DQ6:~$ mkdir -p ~/folding

asbjrn@asbjrn-P35-DQ6:~$ cd ~/folding

asbjrn@asbjrn-P35-DQ6:~/folding$ sudo apt -get install curl

[sudo] password for asbjrn:

Sorry, try again.

[sudo] password for asbjrn:

sudo: apt: command not found

asbjrn@asbjrn-P35-DQ6:~/folding$

?

Lenke til kommentar

John Deere

Skal være en rimelig grundig beskrivelse her: http://www.diskusjon...post&p=18757924

Ellers så har jeg nå på formiddagen fyrt i gang en GTS450, samt enda en i7 920 med vanlig smp, så samlet har jeg nå gående 12 maskiner, hvorav de på standard smp og gpu-folding gir fra seg omlag 200K poeng før året er omme. Inne på kontoret kjører nå 6 maskiner så jeg må ha 2 vinduer åpne, samt en dør mot ut i andre enden for å få kjøling nok. 2000Watt som varmer 15 kvm er ikke bra, så skikkelig lufting må til. Får bare håpe at det ikke stikker innom noen dyr som vil varme seg. Ville vært dumt med en eller flere rotter gnagende i kabinettene.:dribble:

Nå er det nesten så jeg gleder med til kl. 06.00 på søndag og kan stenge ned det som kjører ekstra slik at jeg får kontoret tilbake. Eneste maskinen jeg har ledig nå er en Asus Eee PC som jeg skriver dette på.

post-53451-0-77448100-1325245743_thumb.jpg

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Prøv å sette sammen de to linjene under, linken virker hvis du klikker den, men det blir bare tull ved kopiering.

curl -O http://www.stanford.edu

/group/pandegroup/folding/release/FAH6.34-Linux64.tgz

Tips ;) Bruke [ code ] {kodesnutt} [ /code ]

curl -O http://www.stanford.edu/group/pandegroup/folding/release/FAH6.34-Linux64.tgz

Endret av GullLars
Lenke til kommentar

Vil det ha noen hensikt at jeg setter i gang en E6750 med SMP fra nå av? Hjelper det oss noe nærmere målet til nyttår? Den gir vel neppe mer enn 1200PPD. Har ikke så mye mer jeg kan sette i gang nå som er mine kjøreklare maskiner, vil ikke ta meg til rette på andres maskiner eller slikt. Har en splitter ny Ci7-2670QM laptop (julegave) som er dattern sin men vil ikke risikere for tung last på den.

Ellers måtte jeg selv sette opp vinduet på hjemmekontoret i 1. etg for å holde liv i hjemmeserveren og CPUen ikke flyr over 90C, men har alarmen på så håper det ikke skjer noe innbrudd :p. Vurderte å senke hvor mange kjerner/tråder den brukte for å få lavere temp men lar den gå på full guff og satser på at innbruddstyvene er andre plasser he he.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Ellers måtte jeg selv sette opp vinduet på hjemmekontoret i 1. etg for å holde liv i hjemmeserveren og CPUen ikke flyr over 90C, men har alarmen på så håper det ikke skjer noe innbrudd :p. Vurderte å senke hvor mange kjerner/tråder den brukte for å få lavere temp men lar den gå på full guff og satser på at innbruddstyvene er andre plasser he he.

For å senke temp er det mer effektivt å klokke ned (og senke Vcore) enn å la være å bruke en kjerne ;)

4 kjerner @ 3GHz = 12 arbeid (80W?)

3 kjerner @ 4Ghz = 12 arbeid (100W?)

4C @ 3Ghz bruker mindre strøm.

Lenke til kommentar

Premisset for å la den maskinen folde nå til nyttår var å gjøre minst mulige endringer med konfigurasjon og godt gjennomprøvd driftoppsett på den. Måtte jeg begynt med div. ting her hadde alternativet vært å ikke folde på den. Det er også kun noen timer i dag jeg ikke vil være i nærheten av den.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Team 0 er vel anonym levering.

Ja.

Spørsmålet er om det blir levert som Team 0 når man endrer lagnummeret og restartet klienten før den er ferdigstilt. Mener å huske at den "desverre" leveres i laget den ble hentet som. Men det var nå bare 3 maskiner fra kl 4-9 i natt uansett.

Det ser jo meget lovende ut etter Alias sine beregninger og at laget vil klare målet. Selv har jeg desverre ikke mer å bidra med enn W3520@4, W3550@stock, E8400@stock, E6750@stock.

Skulle det derimot bli meget knepent close så kan jeg som unntak nå i helgeroen (på beskjed og med en 45min bilkjøring hver vei) iverksette noen 4 kjerners SMP maskiner. Jeg har heller ingen planer om å innta alkohol på denne nyttårsaften, ift. bilkjøring.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Har disse to som smeller ut ca. 13K ppd

post-112124-0-98270000-1325261342_thumb.png

Og en E8400 som gir ca. 2K ppd

Samt to stk. Radeon 6950/70 som børner ut rundt ca. 7,5K ppd hver som jeg ikke får inn i hfm, kjører client v7 på de.

Hadde jeg bare fått de delene jeg trenger så hadde jeg brått hatt 30-40K ppd mer.

Men de kommer vel ikke før ut på nyåret.

Endret av Erik 850
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...