-alias- Skrevet 26. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 26. desember 2011 Ubuntu 11.10 slik jeg har opplevd det ved installasjon på 10 - 12 rigger er ren rett fram plankekjøring uten noen feilkilder hvis man bare leser hva som står der før man trykker <Enter>. Jeg er som sagt helt amatør på Linux, men når det virker for meg så vil det nok være enda enklere for deg slik jeg har forstått det. Lenke til kommentar
ei57 Skrevet 26. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 26. desember 2011 Ubuntu er grei, du bør i tillegg installere BFS og Kraken, se link under: http://hardforum.com/showthread.php?t=1601608 Under installasjon av Ubuntu, må du velge manuell for å sette opp disken til ext3. Lenke til kommentar
War Skrevet 26. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 26. desember 2011 BDS må jeg få inn, egen terminal med kjørende prosjekt eller full restart? Lenke til kommentar
ei57 Skrevet 26. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 26. desember 2011 Du kan godt kjøre det i en egen terminal, og siden det er en endring av selve OS'et, må du ta en restart. Lenke til kommentar
avo Skrevet 26. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 26. desember 2011 Ubuntu ferdig nedlastet. En ekstra laptop jeg fant hjemme med i7 satt til folding, og inn på jobb i morra tidlig for å se hva jeg kan finne å varme kontoret med Vi må jo klare 100M i desmber 2 Lenke til kommentar
BAT Skrevet 26. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 26. desember 2011 Og der var strømmen tilbake og jeg er med igjen. Ikke voldsomme greier men 35K ppd må vel hjelpe litt Lenke til kommentar
ei57 Skrevet 27. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 27. desember 2011 For ikke alt for lenge siden, så stod de 5-6 største bidragsyterne for nesten alle poengene. Til tross for at flere av disse har økt sin produksjon, bidrar resten med flere poeng nå enn toppene gjorde da og prosentandelen har økt betydelig. Det er fortsatt slik at mange bekker små, gjør en kjempediger å. Lenke til kommentar
zyrex Skrevet 27. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 27. desember 2011 Da er jeg også med igjen på hovedmaskina, strømmen var lenge borte her, og når den kom tilbake var den veldig blafrete - og jeg har ikke UPS på brettemaskina, så venta litt ekstra. Lenke til kommentar
avo Skrevet 27. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 27. desember 2011 Bah - ble litt mye å gjøre her på jobben, så jeg rekker ikke noen Linux install i dag. Men - kom meg inn via nett mot discless linuxen og fikk lagt til en linje i client.cfg som jeg håper gjør susen. Litt knotete siden denne fyrer opp folding FØR jeg rekker å endre noe etter reboot, men håper den leser config når den skal hente mye pakker om 5-6 timer. Finner vel ut av det om jeg fremdeles er på jobb når den kommer så langt... Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 27. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 27. desember 2011 (endret) Oppdatert client.cfg blir ikke lest før klienten er resatt. Endret 27. desember 2011 av -alias- Lenke til kommentar
avo Skrevet 27. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 27. desember 2011 (endret) Oppdatert client.cfg blir ikke lest før klienten er resatt. Er det jeg fryktet :S Den forbanna CDn lar meg ikke sette opp -bigadv som parameter, og jeg finner ikke noen måte å editere config filene på før etter oppstart. Prøvde å sette opp en liten batfil i loop på min laptop som kopierer inn config filene, i håp om å få inn disse ved restart før foldingen startet, men nei... Ser ut som folding starter før samba Da tror jeg denne bare skal få kose seg til nyåret som den står. Leverer jo en del poeng hver dag, så får jeg håpe det blir tid til å leke med pingvinene senere. EDIT - må jo ofre litt - prøver meg på en Ubuntu intall nå... Endret 27. desember 2011 av avo Lenke til kommentar
War Skrevet 27. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 27. desember 2011 Legger inn ubuntu selv nå, på min nye 2700K som kom idag. Lenke til kommentar
avo Skrevet 27. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 27. desember 2011 Så der litt stusselig med tid, så det ble ikke tid til å legge til tillegsmorroa, men Ubuntu kjører, og FAH6 kjører med -bigadv. Fikk inn en 6904 på første forsøk Ser bare at jeg ikke får brukt mer enn 32 cores, så en liten restart nå for å skru av HT, så får jeg i alle fall brukt 80%... Lenke til kommentar
War Skrevet 27. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 27. desember 2011 Klarer ikke klokke 2700K Står bare 3,6 uansett. Lenke til kommentar
ei57 Skrevet 27. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 27. desember 2011 Hvilket HK har du? Lenke til kommentar
War Skrevet 27. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 27. desember 2011 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=633060 Som i alle 3 2600K-maskinene. Sette manuell og bclk til 100 ( ikke røre) og må til 45ish og evt cpuvolt. Har klokket alle hovedkortene sånn, men nå uansett hva jeg justerer står cpu bare på stock speed i bios. I ubuntu ser jeg jo ikke ekte speed. Lenke til kommentar
ei57 Skrevet 27. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 27. desember 2011 Du må innom Advanced for å endre CP Ratio i tillegg til endringene under AI Tweaker. Lenke til kommentar
War Skrevet 27. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 27. desember 2011 Har satt de rett under advance, kan sette bclk til 1 million eller ratio til 2 eller 600 fortsatt viser den ingen endring i cpuspeed før jeg lagerer/ eller etter. Får ikke til BFS heller for jeg klarer ikke komme meg ut av denne menyen. Hva i huleste er ^X [Exit] Lenke til kommentar
ei57 Skrevet 27. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 27. desember 2011 Ctrl-x etterfulgt av y(es)<Enter> Du har vel ikke disablet "Enhanced Intel speedstep technology? Da vil cpu kjøre på default fart. Lenke til kommentar
War Skrevet 27. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 27. desember 2011 (endret) Skal gi det ett forsøk til, selve guiden er dårlig. Hvis du ikke fikk det til gjør dette og dette og dette så fortsetter guiden nedover. Men jeg fikk det til og skal ikke gjøre dette , dette og dette men jeg vet ikke hvor langt ned jeg skal hoppe da for å fortsette. De blander forskjellige feilmeldinger i en guide uten å skille. http://hardforum.com/showthread.php?p=1037125472#post1037125472 Endret 27. desember 2011 av War Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå