ei57 Skrevet 25. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 25. desember 2011 Det er en teller i client.cfg, sjekk local=n. Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 25. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 25. desember 2011 (endret) Har sett gjennom loggen på cpu nå, men ser ingen steder hvor mange WU'er jeg har gjort på den, noen som vet hvor det står? Hvis du har satt "-verbosity 9" i config så vil du også se antallet etter upload er unnagjort, slik: [12:45:23] Thank you for your contribution to Folding@Home. [12:45:23] + Number of Units Completed: 27 Edit: Da har jeg startet enda en av de gamle riggene igjen, i7 920 3,8GHz denne gangen og lagt inn Langouste. Jeg hadde ikke store forhåpninger om at den ville klare P6903 på så lav klokk som 3.8GHz, men det gjør den faktisk, og med bra margin, ca. 8 timer før deadline skal den levere. Får bare håpe den holder seg stabil og at ikke strømmen går, Rigg 10 viser hvordan det ligger ann. Som bildet viser så er TPF 66:52, mens limit er 72:00. Endret 25. desember 2011 av -alias- Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 25. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 25. desember 2011 (endret) jeg er litt redd for å sette i gang min gamle W3520@4 til folding nå siden den det siste halvåret også er filserver med 14 disker, virtuelle servere og div. annet og vil helst ikke ha noen freak accident på den pga. hard last. Jeg har dog en ferdigbygget X3220 som ikke er installert med OS men den klokket ikke spesielt godt sist jeg hadde den oppe. Nå har den dog fått en mye bedre kjøler men står i et isolert Fractal R2 kabinett og står egentlig å venter på formål så jeg kunne kanskje fyrt den opp med en liveCD el.? Hmm tenke litt på om jeg kan få bidratt med noe på kort frist. EDIT: Har også muligens en W3565 på standard frekvens jeg kan kjøre noe på fom torsdag, samt en E8400 på standard frekvens som kan kjøre win-smp. Har en ubygd E8400 men spørs om det er verdt å hive den opp ift. PPD. Har også en X2 6000+ men det er en barbone som blir fort varm. EDIT2: Mens jeg skriver dette har strømmen vært borte i 1 time her. Har UPS som holder nettet oppe. Årsaken er brudd i linjer hos forsyningsledd. Endret 25. desember 2011 av Theo343 Lenke til kommentar
BAT Skrevet 25. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 25. desember 2011 Og der gikk strømmen og i følge strømselskapet så kan det ta hele natten pga all vinden det er nå. får håpe alt kommer opp i god stand i morra. Lenke til kommentar
John Deere Skrevet 25. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 25. desember 2011 (endret) hfm.net fungerer det på versjon 7 beta? Regner meg jeg får opp QX9650 riggen i morgen med en eldre PSU i påvente av RMA. 1090T riggen kan komme opp i slutten av uka hvis alt går etter planen. Endret 25. desember 2011 av John Deere Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 25. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 25. desember 2011 (endret) +11,5C ute og vinden er så sterk at jeg ikke kan lufte skikkelig her nå men jeg har nett og strøm i hvertfall, blir litt varmt her inne med 6 rigger kjørende selv om rommet er på 25kv. Endret 25. desember 2011 av minhund Lenke til kommentar
Snytefant Skrevet 26. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 26. desember 2011 Har også muligens en W3565 på standard frekvens jeg kan kjøre noe på fom torsdag, samt en E8400 på standard frekvens som kan kjøre win-smp. Har en ubygd E8400 men spørs om det er verdt å hive den opp ift. PPD. Har også en X2 6000+ men det er en barbone som blir fort varm. Hvis E8400 sikter til Intel C2D E8400, så kan jeg si at min ligger på ca. 2K ppd. hfm.net fungerer det på versjon 7 beta? Såvidt jeg vet så holder han på med HFM for v7, men det er vistnok mye arbeid, og nesten hele programmet må skrives på nytt. Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 26. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 26. desember 2011 (endret) EDIT2:Mens jeg skriver dette har strømmen vært borte i 1 time her. Har UPS som holder nettet oppe. Årsaken er brudd i linjer hos forsyningsledd. Jeg har dog en ferdigbygget X3220 som ikke er installert med OS men den klokket ikke spesielt godt sist jeg hadde den oppe. Nå har den dog fått en mye bedre kjøler men står i et isolert Fractal R2 kabinett og står egentlig å venter på formål så jeg kunne kanskje fyrt den opp med en liveCD el.? Hmm tenke litt på om jeg kan få bidratt med noe på kort frist. Frykter litt for at strømmen kan gå her også, men håper på at den holder seg oppe. Skal kjøre ut til hytta i morgen og hente hjem strømagregatet, som gir omlag 2KWh. Håper likevel at jeg ikke får bruk for det. UPS varer vel ikke lenger enn 30min, max 1 time, men kanskje strømmen er tilbake innen den tid. Hvis du får startet noe folding så ville det vært kanon, og et bidrag til at vi kan klare 100mill i desember, men været kan vi ikke gjøre noe med så vi får håpe på det beste. Endret 26. desember 2011 av -alias- Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 26. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 26. desember 2011 (endret) +11,5C ute og vinden er så sterk at jeg ikke kan lufte skikkelig her nå men jeg har nett og strøm i hvertfall, blir litt varmt her inne med 6 rigger kjørende selv om rommet er på 25kv. 11,5C er det vi har ved midtsommer her hvor jeg bor. Får håpe du får oppleve litt vinter med kalde grader slik at foldingen holder seg online, stå på! Edit: Ser likevel på http://84.38.152.15/HFM/summary.html at du leverer så det holder med 1.3 mill+ til før døgnet (Stanford time) ebber ut, så vi klarer også dette døgnet å holde skjema med over 3.5 mill poeng for laget. Endret 26. desember 2011 av -alias- Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 26. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 26. desember 2011 (endret) +11,5C ute og vinden er så sterk at jeg ikke kan lufte skikkelig her nå men jeg har nett og strøm i hvertfall, blir litt varmt her inne med 6 rigger kjørende selv om rommet er på 25kv. 11,5C er det vi har ved midtsommer her hvor jeg bor. Får håpe du får oppleve litt vinter med kalde grader slik at foldingen holder seg online, stå på! Edit: Ser likevel på http://84.38.152.15/HFM/summary.html at du leverer så det holder med 1.3 mill+ til før døgnet (Stanford time) ebber ut, så vi klarer også dette døgnet å holde skjema med over 3.5 mill poeng for laget. vi trenger vel litt mer enn 3,5mill pr døgn de siste 6 for å klare 100mill, ser ut som vi havner rundt 98-99mill nå. Skulle gjerne ha hatt 3960X'en her nå men den får bidra i januar. Håper ingen blir skadet i stormen og at strømbruddenen blir korte for de som er så uheldig å få de. Edit: Ser at vi vil nå top 20 om ikke så altfor lenge og det er bra med ett så lite men slagkraftig lag som vi har. Edit2: Lurer på hva som lønner seg? 8-kjerner på 3-3,4GHz eller 6-kjerner på 4,6GHz? Endret 26. desember 2011 av minhund Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 26. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 26. desember 2011 (endret) Hvor lenge man har strøm på en UPS avhenger av lasten og batteripakke kapasiteten Slo av alt som gikk på den untatt komunikasjonsutstyret og da kan den gå rimelig lenge. Skal se om jeg får opp noe i løpet av dagen. Hvor mye trenger vi av ekstra PPD for å nå 100mill målet? Endret 26. desember 2011 av Theo343 Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 26. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 26. desember 2011 (endret) vi trenger vel litt mer enn 3,5mill pr døgn de siste 6 for å klare 100mill, ser ut som vi havner rundt 98-99mill nå.Skulle gjerne ha hatt 3960X'en her nå men den får bidra i januar. Med nøyaktig 6 døgn og 79,313,951 igjen til 100mill så kan mitt regnestykke oppfylles. 3,5 x 6 = 21. Flaksen min er jo at vi sendte inn 4,189,971 siste døgn, så jeg tror dette går veien hvis ikke deler av Norge slås ut av strømbrudd. Edit2: Lurer på hva som lønner seg? 8-kjerner på 3-3,4GHz eller 6-kjerner på 4,6GHz? Det er ikke godt å si, antar at alternativet med 8 kjerner (+ 8 tråder?) da ikke kan klokkes, men det tilfredstiller jo kravet til 16 core fra SF og de regner vel ikke inn overklokk i deadline. Kanskje lurest å vente med å bestemme seg til etter at endringen er gjennomført. Hvor mye trenger vi av ekstra PPD for å nå 100mill målet? Det er ikke godt å vite noe eksakt tall siden det går litt opp og ned med hva vi leverer, men alt som kan leveres av hvem som helst kan være med å sikre at vi når målet. Jeg tror dette er vår eneste mulighet til å nå 100 mill på en måned siden alt på en måte nullstilles når 16 cores grensen for big innføres i januar. I tillegg så forsøker vi jo å ta rotta på svenskene. Endret 26. desember 2011 av -alias- Lenke til kommentar
ei57 Skrevet 26. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 26. desember 2011 Uværet til tross, gårsdagen ble poengmessig veldig god, slik at vi vil klare oss med et snitt på 3.45 mill de resterende 6 dagene. Det er i seg selv ingen umulighet, men vi kan fort trenge all den hjelp vi kan få. Selv her i relativt rolige Vestfold, gikk halvparten av maskinparken ned og noen steder er helt uten strøm. Vestpå er det helt sikkert mye verre. Lenke til kommentar
avo Skrevet 26. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 26. desember 2011 God foldejul til alle her. Jeg skulle egentlig pakke sammen det meste jeg har i drift, men underlig nok blir leveransen forsinket til utpå nyåret Skal innom jobb en tur i morgen - må se om jeg kan finne noen flere maskiner å bidra med. 3 Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 26. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 26. desember 2011 Det må være skjebnen som griper inn og sender deg på jobb for å hjelpe oss, takk, og uten din hjelp hadde vi uansett ikke vært i nærheten av å få muligheten til å sette denne rekorden, god romjul til deg også. Lenke til kommentar
BAT Skrevet 26. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 26. desember 2011 Tja... Her på Elverum er vi ihverfall strømløse på 13 timen så jeg kommer sterkere tilbake neste døgn. Nå er det ikke all verden jeg kommer med men det blir 40K mindre frem til alt er oppe. Lenke til kommentar
avo Skrevet 26. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 26. desember 2011 Prøver å lese meg opp på dette med linux, windus, smp og bigadv. Ikke lett for en gammal mann som er opptatt med å sette opp noen Xboxer for ungene... Jeg har jo nå en 40 core monstermaskin, som kjører med en discless bootCD og IKKE tar Bigadv. Om jeg kunne få den til å kjøre bigadv på 40/80 cores burde det jo hjelpe en del. Slik jeg har forstått det er det jo mye bonus å hente på å levere WUs fortere enn fristen, og den maskinen bør jo klare enhver frist med svært god margin. Slik jeg har forstått det nå, fra det vesle jeg har hatt tid til å lese -det beste er native Linux, med windows(!) FAH klient under wine? Hva annet er det av alternativer? Helst noe som er RASKT å sette opp på denne, uten for mye knot, og gir mest mulig PPD... Skal inn på jobb i morra, men ikke resten av jula... Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 26. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 26. desember 2011 (endret) BigAdv for Windows er 99% slutt, den eneste som er igjen er P6901 og som ei57 så treffende sa, det er lettere å vinne i lotto enn å å få 6901 med Windows. Så den muligheten er omtrent fraværende. Under Linux finnes 6903 og 6904 som gir veldig bra uttelling takket være bonus. Jeg er ingen ekspert på Linux og slett ikke på supermaskiner som du disponerer, og "native" Linux vet jeg ikke hva er. Under Ubuntu 11.10 eller Mint 12 er det tut og kjør rett fram å legge inn f@h og med syntax " -smp -bigadv -verbosity 9" så kommer alltid de største BigAdv (også kalt BigBeta) ned. Får du dette til så vil du vel levere ett par slike i døgnet ++, som omregnet sikkert blir over millionen i poeng. For å installere f@h under Ubuntu eller Linux Mint trenges kun disse linjene: cd /home/username/ mkdir fah cd fah wget http://www.stanford....Linux64-SMP.exe mv FAH6.34-Linux64-SMP.exe fah6 chmod +x fah6 Så må fah folderen deles på nettverket. Det er også en stor fordel å bruke filsystemet Ext3, som vesentlig forbedrer tiden som upload/download av WUer tar. - Install FAH6.34 er hentet fra, link: http://www.overclock...dedicated-2600k i tilfelle linjene ikke virker (de ble formatert av editoren her noe). Stå i /home/username/fah og kjør med: ./fah6 -smp -bigadv -verbosity 9 Legg inn AVO, 37651, passkey, velg BIG, osv. og du er i gang. Jeg bruker å velge 3min for lagring, så mister jeg ikke så mye hvis det krasjer, eller jeg må resette for å justere noe. Endret 26. desember 2011 av -alias- Lenke til kommentar
zyrex Skrevet 26. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 26. desember 2011 Her hos meg er strømmen fortsatt borte etter 13-14 timer, så blir lite folding her. Men har noen maskiner på jobben, som jeg trur fortsatt leverer. Lenke til kommentar
avo Skrevet 26. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 26. desember 2011 "native" Linux vet jeg ikke hva er. Det jeg mener med native er ikke under virtuell under VMware eller lignende... Resten ser jo greit nok ut, regner med at Ubuntu er litt lettere å ha med å gjøre en de gammle Slackware distroene jeg lekte med for en del år siden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå