War Skrevet 19. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2011 (endret) Kjøpte H80, kabinett, ram og disk så kan jeg bare smekke opp en rigg med hk og cpu om det dukker opp noe. Nå er det allerede 800W i folding i posten og sikringsskapet tåler ikke mer. Har snakket med styret i blokka og de skal nå bytte ut hovedsikringene så jeg kan folde mer. BFS-guide? P6903 på alle 2600K Har hatt de 3 siste hiendkortene til GB på 1366 og ikke klart å klokke noe serlig med noen av de. Endret 19. desember 2011 av War Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 19. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2011 Jeg kjefta på vaktmesteren en gang fordi kursene er lagt opp så inn i hampen teit (deler to kurser med naboene...), men de har ikke gjort det noe mer foldingvennlig. Sålenge jeg ikke har naboer som støvsuger går det bra... tror jeg Lenke til kommentar
War Skrevet 19. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2011 (endret) Jeg har 1x 63A som går oppover til 4X 3-roms og her sitter det 25A hovedsikring i alle skap. Det er 63A det på 100A hovedsikringer, alle kan da bruke 5500W hver, men om 2 stk bruker det er det 0 igjen til de andre 2. Dvs at 4 leiligheter kan bruke 14000W / 4 = 3500W som er en 16A-kurs. Folder nå på 2100W og kommer til å bli 3000W snart. Kjøleskap, fryser, lys er jo mye på, varmtvann, oppvaskmaskin, komfyr deler da på 500W eller stjeler av naboen , men bruker de mer en 2500W smeller det + har stjelt naboens kvote. Endret 19. desember 2011 av War Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 19. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2011 Elektrikeren har tydeligvis prøvd å spare penger ved å gå for 63A i stedet for 100A da, enten av eget forgodtbefinnende eller på oppfordring av oppdragsgiver. Jeg 5,5KW er ikke så mye. Foreldrene mine som jeg er hjemme hos nå i jula har 50A hovedsikring, som tilsvarer rett over 11KW. Jeg vurderte en stund å sette opp en folding rigg hos de til å varme litt i et rom, men tror jeg står over pga problemer med feilsjekking og restarting av den om det skjer noe. Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 19. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2011 Da er en i7 980X nr. 2 i folding, foreløpig bare med en P6900 som jeg lot den overta etter en 920 som sto der. For å få det til måtte jeg bare la den kjøre med -smp 8. Forsøkte med alle 12, men det skar seg helt. Med 8 kjerne i folding bruker den bare 282 Watt, men antar at den skal godt over 300 når alle kjernene kommer inn ved neste WU. Ser at vi for laget bare øker på så dette vil nok hjelpe litt til, og jeg har ennå håp om at vi skal klare 100 mill poeng denne måneden, det er tross alt nesten 12 hele døgn igjen til kl. 06.00 01.01.2012. Lenke til kommentar
War Skrevet 19. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2011 1-15 des, får vi like mye poeng som første halvdel mangler vi 6 millioner. Men siden den gang har flere økt. Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 19. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2011 (endret) Øker nesten alene med 1,5 mill, og hvis gjenomsnittet for laget kan bli omkring 3,5 mill ut måneden så er vi der. Edit: Ellers så kjører jeg siste rigg under Linux Mint 12, men finner ikke user auto-run programs Noen som vet hvor i systemet jeg finner valget, må legge inn startup for langouste, etc. Har nå lagt inn slik at 980X skal leke at den har 16 kjerner. Endret 19. desember 2011 av -alias- Lenke til kommentar
War Skrevet 19. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2011 Noe ekstra bonuser med mint? Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 19. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2011 (endret) Nei ikke såvidt jeg kan se, trodde den skulle være noe mer oversiktlig i forhold til Ubuntu, men nei. Jeg legger tilbake til Ubuntu straks WU som går er ferdig, om nøyaktig 4 min 27 sec. Edit: Ubuntu 11.10 er lagt inn og fikk ned en P6903 som akkurat har passert 2% med ny brukt i7 980X. Med alle kjernene i folding stiger temperaturen til skremmende høyder, passerer 85 Celsius, enda jeg har klokket ned til 4.2GHz. Må nok flytte den ut i garasjen hvor det bare er en 6 - 8 grader nå. Min første 980X ligger på 76 - 78 Celsius på 4,5GHz så det er tydelig forskjell fra CPU til CPU. Har riktignok en H60 på den første og CoolerMaster Hyper N520 på den nye, men sistnevnte kjøler er ikke dårlig og burde klare jobben. Har med hell brukt disse på 950 OC til 4.2GHz som holdes på kjølige 70 Celsius i romtemperatur. Å få den til å leke 16-kjerne CPU ser ut til å fungere fint, se bilde nedenfor, så klarer den bare deadline når bonus igjen blir endret etter nyttår så ser jeg litt lyserer på foldingen framover. minhund Husker du hvilke spenninger du brukte på VCore, og kanskje også hva du satte BLCK til med 980X? Endret 19. desember 2011 av -alias- Lenke til kommentar
War Skrevet 19. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2011 (endret) Du har vel bare lekt 12core nå?, uten at det har noen betydning. Endret 19. desember 2011 av War Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 19. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2011 Ja og nei, hvis du ser nederst i bildet ser du "cores to use 16". Lenke til kommentar
War Skrevet 19. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2011 (endret) Det er vel bare noe klienten sjekker = ok. Kunne vel stått 1000 cores der så vi skulle ha lagt 16 inn hele gjengen så slapp vi lage nye filer i januar for å så sjekke om vi rekker fristen. Men om målet er å dytte de fleste tilbake til -smp og alle med 2600K+ rekker fristen vil det deles ut like mange -big som idag og da blir det sikkert endret igjen med kortere deadlines. Endret 19. desember 2011 av War Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 19. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2011 -alias- Jeg kjørte med ganske høy vcore på den 1,37 mener jeg men den stod i 800D med 4x120mm radiatorflater til kjøling og 2000rpm vifter. Har crunchet med den på 4,5 ghz også men da må du opp i 1,42v. 167bclk var den jeg brukte mest på den for det ga bra minnehastighet med 12x og 22x uncore Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 19. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2011 (endret) ok, det ante meg at den trenger ganske mye spenning. Siden jeg har en fra før som kjører med 1.3875 på 4,5GHz og 70C, så prøvde jeg det, men den bare stoppet midt i foldingen. Skal forsøke litt i morgen når jeg har fått den på plass i garasjen, regner med at den da holder seg under 70 Celsius på 4,3GHz ihvertfall. Kjører nå med 4.1 og da ligger den på 68 - 69 grader i boden, romtemp ca. 15 - 16. Endret 20. desember 2011 av -alias- Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 20. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 20. desember 2011 (endret) Ikke kritikk! Men dette med å jukse med antall cores synes jeg blir på kanten ift. foldingens retningslinjer. Riktignok justerer man mye av ytelsen ift. klokking men man omgår da bevist retningslinjene til Pandle Lab for poengens skyld og da synes jeg poeng racet trekkes litt langt. Som sagt ikke kritikk da jeg forstår hvorfor man gjør det, og jeg gjorde det selv en veldig kort periode (mest som test) samt vet at mange gjør det. Mulig Pande Lab har endret holdning ift. dette siste tiden. Endret 20. desember 2011 av Theo343 Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 20. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 20. desember 2011 Grunnen til kravet er vel bare at man skal levere i tide, fordi de ikke vil måtte sende ut oppgaver flere ganger. Tror ikke de kunne brydd seg mindre så lenge leveringen skjer i tide. Det hadde i hvert fall vært rart. Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 20. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 20. desember 2011 (endret) Ikke kritikk! Men dette med å jukse med antall cores synes jeg blir på kanten ift. foldingens retningslinjer. Riktignok justerer man mye av ytelsen ift. klokking men man omgår da bevist retningslinjene til Pandle Lab for poengens skyld og da synes jeg poeng racet trekkes litt langt. De eneste som tjener på dette er Stanford, dvs. Pande Lab i form av flere leverte enormt store WUer. Hvis ikke snarveien til 16 cores fantes så kunne foreks. jeg likeså godt avvikle i januar. Av en eller annen grunn så trigger altså konkurransen meg til å fortsette. Alternativet blir å skrote maskinvare for 60K og kjøpe ny for tilsvarende beløp, noe som nok ikke blir aktuelt. Man kommer til et punkt hvor nok er nok for å si det slik. Dessuten så "jukser" allerede foreks. Intel i7 2600K seg til 8 siden den egentlig bare har 4 kjerner ved å benytte Intel® Hyper-Threading Technology. Tror jeg velger å se på snarveien som noe lignende, siden det egentlig er overklokkingen som får det hele til å fungere. Nå er det jo mulig at Pande Lab setter tidsfristene så stramme etter innføringen av 16 cores kravet at jeg med flere ikke klarer å levere de store WUene innen fristen, og da når jeg mitt "nok er nok" punkt likevel, men vi får se. Da får jeg kanskje dempe konkurranselysten og bare kjøre med det jeg har så lenge jeg kan ha nytte av varmen riggene avgir. Endret 20. desember 2011 av -alias- Lenke til kommentar
War Skrevet 20. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 20. desember 2011 De sier at denne juksingen er greit, derfor er de snakk om å rekke tidsfristen bare. De justerer cores opp for å dytte folk tilbake på -smp , er det fortsatt formange så bare kutter de tidsfristen mer. Om vår 6core er jukset til 16 og leverer jobben innenfor tiden VS en med 16 core amd jobber, også innenfor tiden er ikke noe mer eller mindre galt på noe vis. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 20. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 20. desember 2011 Jeg er spent på hvor stram denne fristen blir... håper og tror at Gulftown er kjapp nok, men SB blir vel å tro på julenissen kanskje. Selv med OC til langt over 4.5GHz. Lenke til kommentar
LithitiumS Skrevet 20. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 20. desember 2011 Testet folding med i7 870 i går, men håpløs som coolit vantage alc kjøleren er blir temperaturen for høy og den biper i ett sett. Noen som kan anbefale en kjøler? Vil helst gå for luftkjøling for da kjøler jeg ned området rundt cpu også. Er Noctua NH-D14 fortsatt den beste luftkjøleren på markedet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå