-alias- Skrevet 18. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 18. desember 2011 (endret) Mistet en frossen fisk oppi ene maskina, håper den overlever. Hvis jeg lukker øynene så ser jeg det nesten for meg, eller kanskje jeg hører det, for du må jo ha svidd av noen saftige gloser. Håper det gikk bra med maskinen (og fisken). Endret 18. desember 2011 av -alias- Lenke til kommentar
War Skrevet 18. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 18. desember 2011 Tenkte mest på de kg is/snø som datt av og fukta hele hovedkortet. Fikk ned TPF med 10 sek / 100 da jeg bytta til 70mbit nett og pakkene kommer ned på SSD med syke hastigheter (8,X MB) Alt hjelper Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 18. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 18. desember 2011 De har faktisk også Coolermaster HAF-X til halv pris denne helgen Wow... Dette kabinettet støtter både E-ATX og XL-ATX. SR2/3 er vel sistnevnte? Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 18. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 18. desember 2011 De har faktisk også Coolermaster HAF-X til halv pris denne helgen Wow... Dette kabinettet støtter både E-ATX og XL-ATX. SR2/3 er vel sistnevnte? Det støtter ikke SR-2/3 da de er i HPTX faktor, så selv på det når jeg skulle ha kabinett til SR-2 nr 2 her. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 18. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 18. desember 2011 Brukt på rett måte - litt oc og Linux, vil den kunne ta deg inn på topp 10 her: http://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t=37651 Det er slett ikke verst med bare en cpu. o_O Kjører ESXi på med en en guest med solaris og en med windows, vil solaris fungerer eller bør linux absolutt brukes? Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 18. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 18. desember 2011 (endret) Det støtter ikke SR-2/3 da de er i HPTX faktor, så selv på det når jeg skulle ha kabinett til SR-2 nr 2 her. Var det jeg fryktet og hadde litt murrende i bakhodet om at noen i denne tråden hadde nevnt før ja. Synd. Rudde: Apropo å bruke ESXi til folding så fungerer det men ikke særlig godt med annet enn vanlig SMP. Kjørte selv 1 fah guest per host-jern på en del ESXi servere som test en gang. Kjørte da en Fah spesialtilpasset Linux distro som guest. Mulig vil dette fungere bedre nå med ESXi5 og forbedringer i klienter osv. Fungerte dog greit med vanlig SMP den gang (par år siden tror jeg). Endret 18. desember 2011 av Theo343 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 18. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 18. desember 2011 (endret) Ei57, Minhund, War og dere som snuser på 2011 sokkelen. Har dere noen formening om CPU hullet i HAF-X hovedkortbrettet vil støtte 2011 sokkelen eller blir det for lite/feilplassert? Litt av meningen med å kjøpe HAF-X nå er at dette hullet også bør passe til soklene som kommer nå rundt nyttår. Det er ingen krise men jeg har ved et par annledninger droppet å bytte CPU kjøler fordi det blir for mye hassel uten mulighet til å gå inn bakfra. Endret 18. desember 2011 av Theo343 Lenke til kommentar
ei57 Skrevet 18. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 18. desember 2011 Kjører ESXi på med en en guest med solaris og en med windows, vil solaris fungerer eller bør linux absolutt brukes? Du kan folde under Windows, men Linux gir bedre ytelse og eksklusiv tilgang til de oppgavene som gir mest poeng. Det krever at du har en 64-bits Linux, de fleste her benytter Ubuntu, men andre distroer gjør samme nytten. Du må laste ned klienten i linken under, det er kun en for Linux: http://folding.stanford.edu/English/DownloadWinOther Samme sted finner du en relativt god installasjonsguide og du må i tillegg få en passkey. Den må inn når du konfigurer klienten. Du må så levere 10 WU'er (oppgaver) før du kan få bonus. Det er da lønnsomt å kjøre klienten med kun -smp. Det er alltid hjelp å få her på forumet om du trenger det. Lenke til kommentar
War Skrevet 18. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 18. desember 2011 De hullene bak har jeg sluttet å bry meg om. Det har ikke passet på noen av maskinene jeg har bygget. Skru ut alt og remontere tar 2-3 min , eller kan man bare kjøpe en god kjøler med en gang så¨slipper man å bytte. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 18. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 18. desember 2011 Jeg har ikke benyttet meg av dem til nå så det blir en luksus ja. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 18. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 18. desember 2011 Man har da vel dremel. 1 Lenke til kommentar
LithitiumS Skrevet 18. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 18. desember 2011 (endret) Og garanti Gtx 480en drar inn 15.6k ppd, tar nok et år eller 2 før jeg er på top 100 Dere med Sr2 rigger er velkomne til å folde i mitt navn Endret 18. desember 2011 av Kvittering Lenke til kommentar
War Skrevet 18. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 18. desember 2011 Top 10 i PPD siste 4 uker osv er lettere. Lista i linken i 1 post. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 18. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 18. desember 2011 Mitt GTX 460 gir vel 9-10K PDD, litt avhengig av hvor mange ganger klienten kræsjer når den skal sette i gang med ny WU og hvor lang tid det tar før jeg merker det. hadde sikkert gitt litt mer i Windows der jeg kan klokke det, men det får så være. Skulle hatt en slange bort til føttene mine, så jeg kunne få litt nyttevarme ut av det. Lenke til kommentar
War Skrevet 18. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 18. desember 2011 Hadde noe 606 k på gang jeg så tok kona strømmen og jeg jobber. Må sette opp alt igjen og håpe det ikke var i en logwrite så den sletter alle 6904 99% Lenke til kommentar
Snytefant Skrevet 18. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 18. desember 2011 Da var to stk. HAF-X bestillt på Komplett. Hadde egentlig tenkt til å bygge kabinett av tre til de to "riggene" mine, men siden Komplett har så grei pris så slo jeg til og kjøpte en liten (egentlig to store ) julegave til meg selv Lenke til kommentar
War Skrevet 18. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 18. desember 2011 (endret) Tipper 97% av gavene under treet heter til war fra nissen. Blir masse ppd av slikt Ojojoj SR2 5660x2 med P6904 99% da strømmen gikk. Halv million poeng ved levering. Bootet opp og den fortsatte på 99% Må feire med et nytt kjøp Endret 18. desember 2011 av War 1 Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 19. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2011 (endret) Heldig der War Hva kjøpte du deg? Jeg la inn BFS på Cruncher2(2600K) og det ser ut som det hjalp voldsomt, TPF på 6903 gikk ned fra 1:02:00 til mellom 52 og 53 min. Bør jeg legge inn BFS på SR-2 maskinene også?? Edit: Klarer ikke å bestemme meg for LGA2011 Hovedkort, GB eller Asus? Endret 19. desember 2011 av minhund Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 19. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2011 Du bør legge inn BFS på alle og se om det hjelper. Så lenge programmet foretar noenlunde samme type "virksomhet" bør det være gode sjanser for tilsvarende effekt der og. Om det ikke blir bedre resultater kan du jo bare rulle tilbake. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 19. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2011 Og garanti Ja, uff, reklamasjonsretten på kabinettet er viktig gitt. Om det faktisk skulle slutte å fungere ville jeg blitt veldig overrasket... Om det skulle ha noen andre alvorlige konstruksjonsfeil, tror jeg ikke det blir vanskelig å påvise om de har noe med en utvidelse av et hull i HK-platen å gjøre eller ikke. Det kan jo ikke forårsake at fronten blir en killertransformer som spiser katten din. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå