Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det støtter ikke SR-2/3 da de er i HPTX faktor, så selv på det når jeg skulle ha kabinett til SR-2 nr 2 her.

Var det jeg fryktet og hadde litt murrende i bakhodet om at noen i denne tråden hadde nevnt før ja. Synd.

Rudde:

Apropo å bruke ESXi til folding så fungerer det men ikke særlig godt med annet enn vanlig SMP. Kjørte selv 1 fah guest per host-jern på en del ESXi servere som test en gang. Kjørte da en Fah spesialtilpasset Linux distro som guest.

Mulig vil dette fungere bedre nå med ESXi5 og forbedringer i klienter osv. Fungerte dog greit med vanlig SMP den gang (par år siden tror jeg).

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Ei57, Minhund, War og dere som snuser på 2011 sokkelen. Har dere noen formening om CPU hullet i HAF-X hovedkortbrettet vil støtte 2011 sokkelen eller blir det for lite/feilplassert? Litt av meningen med å kjøpe HAF-X nå er at dette hullet også bør passe til soklene som kommer nå rundt nyttår. Det er ingen krise men jeg har ved et par annledninger droppet å bytte CPU kjøler fordi det blir for mye hassel uten mulighet til å gå inn bakfra.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Kjører ESXi på med en en guest med solaris og en med windows, vil solaris fungerer eller bør linux absolutt brukes?

Du kan folde under Windows, men Linux gir bedre ytelse og eksklusiv tilgang til de oppgavene som gir mest poeng. Det krever at du har en 64-bits Linux, de fleste her benytter Ubuntu, men andre distroer gjør samme nytten. Du må laste ned klienten i linken under, det er kun en for Linux:

http://folding.stanford.edu/English/DownloadWinOther

Samme sted finner du en relativt god installasjonsguide og du må i tillegg få en passkey. Den må inn når du konfigurer klienten. Du må så levere 10 WU'er (oppgaver) før du kan få bonus. Det er da lønnsomt å kjøre klienten med kun -smp. Det er alltid hjelp å få her på forumet om du trenger det.

Lenke til kommentar

Mitt GTX 460 gir vel 9-10K PDD, litt avhengig av hvor mange ganger klienten kræsjer når den skal sette i gang med ny WU og hvor lang tid det tar før jeg merker det. hadde sikkert gitt litt mer i Windows der jeg kan klokke det, men det får så være. Skulle hatt en slange bort til føttene mine, så jeg kunne få litt nyttevarme ut av det. :p

Lenke til kommentar

Tipper 97% av gavene under treet heter til war fra nissen. Blir masse ppd av slikt

Ojojoj SR2 5660x2 med P6904 99% da strømmen gikk. Halv million poeng ved levering.

Bootet opp og den fortsatte på 99% inv_biggrin.gif

Må feire med et nytt kjøp

post-64596-0-43934300-1324244341_thumb.jpg

Endret av War
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Heldig der War :thumbup:

Hva kjøpte du deg?

Jeg la inn BFS på Cruncher2(2600K) og det ser ut som det hjalp voldsomt, TPF på 6903 gikk ned fra 1:02:00 til mellom 52 og 53 min.

Bør jeg legge inn BFS på SR-2 maskinene også??

Edit:

Klarer ikke å bestemme meg for LGA2011 Hovedkort, GB eller Asus?

Endret av minhund
Lenke til kommentar

Og garanti :roll:

Ja, uff, reklamasjonsretten på kabinettet er viktig gitt. Om det faktisk skulle slutte å fungere ville jeg blitt veldig overrasket... Om det skulle ha noen andre alvorlige konstruksjonsfeil, tror jeg ikke det blir vanskelig å påvise om de har noe med en utvidelse av et hull i HK-platen å gjøre eller ikke. Det kan jo ikke forårsake at fronten blir en killertransformer som spiser katten din.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...