Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du trenger litt mer enn HFM.NET for å få det til -alias-, HFM.NET lager HTML siden men den må jo publiseres.

Takk, men det var jeg klar over. Brukte med hell apache i kombinasjon med gratis DNS hos http://www.no-ip.com/ tidligere for å ha tilgang min egen private webside fra uansett hvor jeg var, men mistet oppsettet da jeg flyttet i 2008. Tror det kom av at jeg byttet nettleverandør og så ble det avglemt. Kanskje på tide å legge det inn igjen, siden jeg abolutt ser nytten av å ha slik tilgang til HFM:NET over internett. I tillegg kan man jo ha sin egen nettside lokalt og slipper å kjøpe seg plass hos et webhotell el.

Men jeg husker jeg styrte veldig før jeg fikk det til å fungere siden apache ikke akkurat er i min verden til daglig.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Neida, den er til windows og, men ser ikke ut som om den kommer ferdigkompilert (til noen OS). Så bare å kompilere i vei, det er sikkert enkelt på Windows. :wee:

Du finner flere alternativer her, ellers så ser det ut som lightgttpd er tilgjengelig ferdig kompilert for windows her.

red: ble forøvrig usikker på om det VAR den som var så kjekk og enkel å sette opp, det er noen år siden jeg ikke bare slang sånt på hjemmeserveren. Men du kan jo teste den, og evt sjekke ut noen av alternativene fra wikipedialisten.

Endret av NgZ
Lenke til kommentar

Servere utenfor LAN la jeg bare hele foldingmappa i dropbox for tilgang til fah.mon

Men nå må man jo ha noe som laster den fila opp til nett ofte eller live.

Kan jeg lagre den på NAS vil jeg jo hele tiden se den fra hvilket som helst nett.

Støtter det hovedkortet, det var helt fantastisk å bote opp uten skjermkort.

Penger spart hver time.

Endret av War
Lenke til kommentar
Tror jeg gir opp dette m-ATX kortet og kjøper et Asus P8P67 Pro i stedet.

Kjøp heller Asus P8Z68-V PRO som bruker mindre strøm siden det ikke trenger eget skjermkort. Har 2 slike og de fungerer helt topp. Du får kortet rimeligst her http://cdon.no/elekt...2c_atx-14491146 og frakten er kun 49 kroner.

Utsolgt. Trengs det egentlig såpass dyre kort? Ser det fins flere Z68-kort til godt under tusenlappen. Mellomlegget man betaler for et godt Z68 vs et godt P67 gjør også at det ikke er veldig store summer å tjene heller.

Endret av knopflerbruce
Lenke til kommentar

Jeg vet egentlig ikke men har holdt meg til Asus og til PRO-kortene. Da jeg kjøpte mine to P8Z68-V PRO kort kostet de bare 1045 pr. stk. på kampanje. Jeg har også et P8P67 SE som klokker svært bra, men det lar meg ikke stille volten på CPU og da blir man litt hemmet. Fant et Gigabyte GA-Z68AP-D3 hos MPX http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=638945 men vet ikke hvordan det er med hensyn til overklokking, noe man jo er nødt til for å klare en del WUer på tid. På dette kan man såvidt jeg kan se regulere på spenninger til komponenter, så det er kanskje er mulig valg.

Edit: Rettet skrivefeil.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Det hadde vært stilig å kjøpt et rackskap U42 med U4kabinett i med 2700K

Vet ikke hva PPD blir på nyåret , men KVM+switch+ UPS er 6U Så da kan man stacke 9 kabinett.

700000PPD idag for 1350W

x PPD fra 2012 for 1350W

Og det hele hadde sett sånn ut ( Bare med U4 for best cpu-kjøler)

Merkostnad 9000 for kabinetter 9000 for skap.

Tenk så greit , ny foldingrigg? ikke noe problem stack i racket.

Rack_Mounting_Server_-_LeaseWeb.jpg

om man skal opp på sånne skalaer er det kanskje like greit med vannkjølte CPUer og bruke 1U? En 10-50L tank med ut/inn til rack på den ene siden og en eller fler store radiatorer, som f.eks. MO-RA3 9x140 på den andre siden eller Phobya Xtreme Super Nova 1260? Eventuelt kabler til en slik utenfor huset for å dumpe en (eller fler) KW ute.

Endret av GullLars
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...