War Skrevet 13. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 13. desember 2011 Har sendt mail til selger. Takker. Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 13. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 13. desember 2011 (endret) Det kan se ut som at vi nærmer oss en løsning på problemene hos Stanford. klipp fra forumet hos SF ca. kl. 12.30 i da norsk tid, sitat: " Re: Stanford Network Issue by kasson » Tue Dec 13, 2011 7:54 pm Thanks for your posts. Points are still being recorded and credited; it appears that one of the databases where they're stored for display has been down since the outage. I sent email to help move this along." Sitat slutt. Det ser for meg ut som tilfeldigheter avgjør om de finner og får ting på skinner igjen. Endret 13. desember 2011 av -alias- Lenke til kommentar
LithitiumS Skrevet 13. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 13. desember 2011 jeg ser at dere folder helst med cpu for å få flere poeng, men cpu og gpu utfører vel forskjellige oppgaver og lurte derfor på det er bra for stanford at så mange velger cpu for flest mulig poeng istedenfor oppgavene som de trenger levert? Folder for øyeblikket med gtx 480, blir nok enda ett til veldig snart, og en 2011/1155 socket rigg oppe til folding! Detta er gøy, blir grei innetemperatur også. Lenke til kommentar
War Skrevet 13. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 13. desember 2011 Blir det slik du beskriver så kan de bare øke poengene på gpu for å få det attraktivt igjen. Nå skal kravene til -big / cpufolding med bonus økes fra 8 til 16 cores så da blir det en del maskiner som ikke rekker tidsfristen og da vil man kanskje kjøre mer gpu igjen. Lenke til kommentar
LithitiumS Skrevet 13. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 13. desember 2011 (endret) Har også hørt at det ikke er bra å kjøre både cpu og gpu folding på samme maskin, er dette tilfelle eller bare en "norm" ? Om Stanford øker kravene såpass vil jeg gjette at det blir slik som i starten med i7 når folk ofte failet på tidsfristen med bigadv. high-end cpu'er som intels sekskjernere vil vel klare å holde med? Forresten, jeg har levert inn flere WU'er men er fortsatt ikke oppe på listen i extremeoverclocking eller stanford. Hva skyldes dette? Endret 13. desember 2011 av Kvittering Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 13. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 13. desember 2011 De fleste folder vel med hva som helst, slik jeg gjorde helt til strømregninga ble så høy at jeg måtte ta grep for ikke å havne på sosialen. Men Stanford legger nå selv opp til noe av jaget etter poeng med bonussystemet sitt, slik at de som blir bitt av galskapen bruker mega folderigger for å hevde seg i konkurransen om poengene. Dette gjelder jo for både enkeltdonorer og lag hvor det skapes en konkurranse. Jeg antar at de uansett utstyr setter pris på alle bidrag, lite eller stort. Det blir som "fold med det du har" (inspirert fra "Syng med den stemmen du har.") Det viktigste er vel at så mange som mulig deltar slik at gåten om disse sykdommene kan løses. 1 Lenke til kommentar
War Skrevet 13. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 13. desember 2011 Kravet er 8core x2 uklokket i tid. Disse cpuene yter ikke så godt idag ( amd 8core osv) så kanskje vi kan manipulere maskinen til å tru at den har 16 cores og blodklokke den for å rekke fristen. Gpu senker PPD på cpu, men totalen blir større så det er mer poeng. Men da blir bonusen fra gpu liten iforhold til watt. Har man en maskin eller to kan man kjøre slik, kanskje man trenger varmen også, men har man 6-7-8-9-20 maskiner må man dessverre tenke på strømregninga. Lenke til kommentar
LithitiumS Skrevet 13. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 13. desember 2011 (endret) Kunne ikke sagt det bedre selv! Til tider kan poeng-suget ta litt over og man glemmer hva man faktisk folder for. Blir litt "poengene eller svarene". Har du lyst å dele hva strømforbruket endte med på riggene, eller vil du holde det for deg selv? Synes det er litt dumt at stanford øker kravene sine på cpu også, med tanke på at flere vil ha problemer eller ikke klare å levere WU'er innen tidsfristen. Dette kan føre til en lavere totalsum WU'er som igjen virker for meg som et steg i feil retning. Merker at laget har hatt en kraftig øking i ppd i tiden jeg ikke foldet, sluttet da vi lå på rundt 200-400K ppd, og nå ligger vi oppe i nesten 1900k ppd! Mener at en her linket en side til meg en gang, som var mye mer oversiktlig enn folding.extremeoverclocking.com sin folding stats side. Om vedkommende fortsatt har den ville jeg vært evig takknemlig for en link! Endret 13. desember 2011 av Kvittering Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 13. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 13. desember 2011 jeg ser at dere folder helst med cpu for å få flere poeng, men cpu og gpu utfører vel forskjellige oppgaver og lurte derfor på det er bra for stanford at så mange velger cpu for flest mulig poeng istedenfor oppgavene som de trenger levert? Folder for øyeblikket med gtx 480, blir nok enda ett til veldig snart, og en 2011/1155 socket rigg oppe til folding! Detta er gøy, blir grei innetemperatur også. Jeg tolker poengsystemet slik at det som gir mest PPD er det Stanford prioriterer mest. Tross alt kan de fint øke PPD på f.eks. uniprosessor om de vil Lenke til kommentar
ei57 Skrevet 13. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 13. desember 2011 Det er kun de mest krevende WU'ene som kravene til CPU skjerpes. De vil du ikke få med mindre PC'en din rapporterer minimum 16 kjerner til AS-serveren til Stanford. Dersom noen allikevel lurer til seg disse WU'ene og ikke klarer fristen, vil de neppe gjøre det mer enn en gang, sannsynligvis vil de avbryte WU'en etter et par %. 1 Lenke til kommentar
War Skrevet 13. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 13. desember 2011 http://stats.free-dc.org/stats.php?page=team&proj=fah&team=37651 ? http://kakaostats.com/ ? HardOCP og XCPUS har også,men mye nedetid. Nå er jo hele systemet nede. Lenke til kommentar
ei57 Skrevet 13. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 13. desember 2011 (endret) Nå er jo hele systemet nede. Eller kanskje de er i ferd med å få det igang. Det er første gang jeg har sett "stats i progress" siden outage'en startet. Edit. Noen skal nå ha fått noen nye poeng, men det kan nok gå noe tid før alt blir kreditert. De har tidenes backlog. Endret 13. desember 2011 av ei57 Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 13. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 13. desember 2011 Har du lyst å dele hva strømforbruket endte med på riggene, eller vil du holde det for deg selv? En tid var jeg nok oppe i mellom 3 - 4KWh, kanskje nærmere 4 enn 3 i forbruk. Da hadde jeg såvidt jeg husker 24 - 26 klienter i gang, hvor 20 var GPU. Den gangen kjørte jeg kombi på alle rigger med både CPU og GPU. Husker at de beste (les værste) riggene besto av 4 stk. 9800GX2 + Quad CPU. Her måtte jeg ha 2 strømforsyninger fordi riggen dro 12 - 1300Watt fra veggen. Det var en masse jobb å få disse "ovnene" stabile for du kan jo tenke deg hvor varmt det ble i midten av fire stk. 8800GX2 som hver holdt over 100 Celsius. Tror rekorden var 109 Celsius på de varmeste, men moro var det likevel å se at alt dette foldet. Det var ikke mulig å ha noe slik inne så det ble garasjen hele året for disse riggene. Samlet PPD den gangen var omkring 170 - 180K, kanskje opp mot 200 max hvis ideèlle WUer kom samtidig. Tror jeg kjørte med 8 - 9 rigger på det meste da. I dag bruker jeg 6 rigger og strømforbruket er under 1400Watt, men PPD ligger omkring 400K. Før Stanford fikk problemer nå sist lørdag lå vi på 3000 PPD i snitt for laget. Lenke til kommentar
War Skrevet 13. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 13. desember 2011 4kw blir 35000kr / 8700kr pr strømregning her i Trondheim. Det hadde vært en stiv pris for maks 200K PPD Med dagens hardware hadde det blitt 2 millioner PPD Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 13. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 13. desember 2011 (endret) Kan ikke se at det er noe liv ennå hos Stanford, men det står mye i kø for å nå fram til stat, flere millioner WU i kø for å si det pent. WUs AVAIL_________________WUs to go___________________WUs WAIT __3221030__________________3217375____________________2383616 War Jeg var aldri over 1 krone/KWh, men det var dyrt nok likevel. Endret 13. desember 2011 av -alias- Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 13. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 13. desember 2011 Noe skjer hos Stanford nå for om jeg ser på totalen for laget hos EOF så har den vært 1,109,015,389 og det samme hos Stanford men nå er totalen vår hos Stanford 1,109,077,114, ikke store differansen men det viser at det skjer noe. Lenke til kommentar
War Skrevet 13. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 13. desember 2011 Tipper 1 million av de er mine , minst! Har sett mye sendig work her i kveld. Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 13. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 13. desember 2011 (endret) Edit.Noen skal nå ha fått noen nye poeng, men det kan nok gå noe tid før alt blir kreditert. De har tidenes backlog. "Stats update in progress" har jeg sett helt siden tidlig mandag og siden hver time som normalt, men det kommer ingen poeng ut av det. Det er bare å sjekke med http://folding.extre...?s=&t=37651&p=1 hvor alt står i null ennå. Endret 13. desember 2011 av -alias- Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 13. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 13. desember 2011 (endret) Edit.Noen skal nå ha fått noen nye poeng, men det kan nok gå noe tid før alt blir kreditert. De har tidenes backlog. "Stats update in progress" har jeg sett helt siden tidlig mandag og siden hver time som normalt, men det kommer ingen poeng ut av det. Det er bare å sjekke med http://folding.extre...?s=&t=37651&p=1 hvor alt står i null ennå. Har sett det jeg også men lagets poeng har ikke endret seg før nå, har stått det samme hos Stanford som det står hos EOC i hele dag. Ikke mange poengene kun 61,725. Endret 13. desember 2011 av minhund Lenke til kommentar
LithitiumS Skrevet 13. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 13. desember 2011 Har fullført flere WU's i dag, men den har begynt på nye hele tiden, jeg regner med at det er disse som sendes opp etter hvert stanford får orden på problemene, og at de ikke har blitt skippet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå