Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Grunnen til at jeg spurte om dette med RAM var at dersom det er hovedsaklig båndbredde-sensitivt og lite sensitivt for latency går det an å bruke 1600/1866 kit på >2000 med løse timings, eller greie timings og litt høyere volt, så kan man øke PPD noe uten å kjøpe nye dyre kit.

 

Om noen hadde vært villig til å ta en periode med mindre PPD på en maskin og testet TPF på diverse RAM settings kunne vi fått en oversikt over hvor "diminishing returns" er for slappere timings vs høyere frekvens.

Om det viser seg å være nesten utelukkende båndbredde det står på går det kanskje an å kjøre 1600 CL9 @1,5V DIMMs på 2400 CL14/15/16 @ 1,65V (om man har tilstrekkelig kjøling)

 

EDIT: Jeg kunne da tenkt meg å se tilsvarende en slik tabell:

post-163450-0-65180500-1323654757_thumb.png

EDIT2: Ser jeg glemte 2000 i den tabellen, men dere ser hva slags setup jeg mener. Tenkt da å vise skalering med latency og frekvens.

Endret av GullLars
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Stats.png

Dette ser ikke bra ut!

Men så lenge selve arbeidet ikke blir borte så får det vel gå.

Men jeg må si at det er litt gøy å se hvor mye poeng man klarer å få og da :)

 

Kommer et 9800GTX i hus til torsdag. Så da blir det vel ca. 5K PPD + en masse varme til å varme opp huset med :)

Endret av Erik 850
Lenke til kommentar

Da er vi snart over i starten på døgn tre siden et ukjent antall servere hos Stanford gikk ned. Hvis jeg har ført riktig regnskap så skal det nærme seg en million poeng som er lastet opp fra mine rigger. I min tid som folder har et så langt avbrudd aldri skjedd så det blir spennende å se om de kommer seg på nett igjen i dag med statistikken. Det vil nok også ta noe tid før de er ajour siden det må være billioner av poeng som skal leses og føres til riktig donor.

 

For øvrig så synes jeg informasjonen fra SF er for dårlig, og i beste fall mer villledende enn opplysende. Noe mer seriøst enn å miste kjøling må jo ha skjedd, dvs. det må jo være en grunn til at kjølingen forsvinner. Nå kom jo denne tilbake i går og da burde ting være i orden mer enn et døgn etterpå, og det hadde som sagt vært greit med informasjon.

Lenke til kommentar

Du burde velge console

Har du bare ett kort i maskinen bare dobbeltklikk på ikonet og du vil komme rett inn i brukernavn

 

Brukernavn

team (37651)

enter enter enter helt ned til avansert , der Y for yes

enter enter enter langt ned til den spør om parametere der skriver du -forcegpu nvidia_fermi

enter enter enter til den er ferdig så laster den ned og starter med en gang.

Vil du lukke vinduet trykk på X , vil du starte igjen bare dobbeltklikk på ikonet og den starter opp siden du da har en configfil.

 

Vil du endre noe, kjøre config igjen bare slett configfila og start klienten.

 

 

Enig med -alias- her, folding kan kun fungere basert på frivillighet, og gulroten de har er poengene som brukerene bruker som sammenligning og motivasjon.

Når dette mangler så er "kundekontakt" viktig.

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

WUS RCVD shows how many WUs have been received since the last time the servers WUs were updated into the stats. This shows the relative number of WUs being received on the different servers (if all is fine) or which servers are not being inputted into the stats db if there is some problem.

 

8479 WUs de ikke har skrevet stats på enda.

http://fah-web.stanford.edu/serverstat.html

 

Så lenge maskinen tar imot WUs så burde ikke poengene være borte da disse dataene lagres helt til hver update og nå øker tallet stadig

Endret av War
Lenke til kommentar

Pos 1: 1 stk 270-WS-W555-ER Enhetspris NOK 4 933,00 ekskl.mva

CLASSIFIED SR-2 DUAL QPI S1366 NMS ML

Forventet leveringsdato: 23.12.2011

 

4-5 gangen de har flyttet det.

Enten er den sendt eller ikke, synes hele sjappa er no møkk og de burde kodes ut av prisguiden.

 

Hvilken butikk var det?

Lenke til kommentar

Advance.no

 

Hørte om en som kjøpte cpu der, fikk feil socket.

De nektet å ta den i reutr, og de nekter å svare på henvendelser fra forbrukerombudet ol.

 

Må nesten bruke Iwill istedet.

 

Du har vel ikke betalt så da er vel ikke det noe problem, dyrere med Iwill selvsagt.

 

Noen som har funnet noe info om når stat-serverene til Stanford kommer tilbake?

Endret av minhund
Lenke til kommentar

Skal teste 2000mhz-ram nå og se på tidene VS 1600mhz.

Skal jeg bare montere de i og starte samme prosjekt? Er vel bare last frame som teller uansett.

 

Så var det det med 1 brikke pr cpu i SR2. Bakdeler? Ikke dualchannel osv?

 

 

Kanskje extendere blir løsningen på dårlig wifi i kjelleren.

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

EVGA bekrefter at det bestilte produktet ikke vil kunne leveres innen overskuelig fremtid. Dette skyldes komponentmangel. Det finnes ingen direkte erstatning heller.

Da gjelder nok det Iwill også.

Da må jeg vurdere om jeg skal ha den inne i 1-2 mnd eller slette orderen og finne på bruktmarkedet.

Har 2x cpu allerede.

post-64596-0-08229200-1323793849_thumb.jpg

Endret av War
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...