Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

minhund: Du kan starte wineprogrammer ved oppstart.

 

Men det ville jo vært en bedre løsning å kjøre noe som faktisk fungerer "native", men da må du ha en klient til. Teamviewer har jo noen fordeler med bla. gratis mobilapp.

 

red: for å starte ved oppstart kjører du bare kommandoen "wine /sti/til/exefilen -medeventuelleparametretilexefilen" uten "-tegn ved oppstart. Hvordan du kjører den kommandoen ved oppstart vet jeg ikke med Gnome/Ubuntu, men regner med du har en eller annen innstilling for oppstartsprogrammer der og.

 

War: Prøv å tving en reinstallering av pakkene den sier er broken.

Endret av NgZ
Lenke til kommentar

Fått opp riggene i boden i dag. Litt penere romtemp der ute.

Bare vente til temperaturen ute synker litt mer, da blir det fint :)

260GTX-en er oppe å går med tpf på 1:37, så den gnager greit unna.

Ny WU, med lett clock (uten at den økte i temp), TPF: 40 sekunder :new_woot:

IMAG0704.jpg

 

Kabelrotet skal ordnes opp, må bare få opp alle godsakene først.

 

Er vel ikke akkurat noen SR2-rigg som dere store gutta driver med, men man tar det man har :)

Endret av Erik 850
  • Liker 1
Lenke til kommentar

minhund: Du kan starte wineprogrammer ved oppstart.

 

Men det ville jo vært en bedre løsning å kjøre noe som faktisk fungerer "native", men da må du ha en klient til. Teamviewer har jo noen fordeler med bla. gratis mobilapp.

 

red: for å starte ved oppstart kjører du bare kommandoen "wine /sti/til/exefilen -medeventuelleparametretilexefilen" uten "-tegn ved oppstart. Hvordan du kjører den kommandoen ved oppstart vet jeg ikke med Gnome/Ubuntu, men regner med du har en eller annen innstilling for oppstartsprogrammer der og.

 

War: Prøv å tving en reinstallering av pakkene den sier er broken.

 

Takk for tipset Ngz, jeg skal teste dette nå i kveld :thumbup:

Når det gjelder andre klienter som fungerer "native" så kjenner jeg ikke til noen andre som både funker i Win7 og fra mobilen. Jeg bruker stort sett jobb-lapptoppen med Win7 til å gå inn på de andre maskinene, både medieserveren med Win7 og 5 foldingmaskiner med Ubuntu, og det er veldig ofte fra eksterne nett.

 

@Erik 850

Det ser ut som begynnelsen til en fin foldepark du har der.:w00t:

Lenke til kommentar
Fått opp riggene i boden i dag. Litt penere romtemp der ute.

Pent syn det der, jeg startet med 2 stk. 8800GS tilbake i 2008, kjøpt brukt for 350 pr. stk. Siden den gang har det gått med, sikkert 80 - 100K kroner sammenlagt, jeg har aldri regnet på det eksakt men alt i alt så har det vært verdt det. Mye er lært og erfart underveis. Og spennende blir det også framover ser jeg hvis Stanford får det som de vil. Håper du fortsetter og kanskje overtar du for oss som har holdt på en stund.:thumbup:

Lenke til kommentar

Denne står jo også å gnager :)

Er ca. 8K ppd pr. kort. (hvis jeg kjører 24/7) Folder ikke på CPU-en (AMD x6 1055T). Synes ikke jeg får noe fart på den, kommer bare på 5-600 ppd, og da stjeler den mer enn det fra skjermkorta.

Men står ikke på 24/7, står jo på soverommet, og der trenger jeg det stille på natten :p

Vannkjoling.png

Hvis dere synes jeg spammer så får dere be meg slutte :)

Endret av Erik 850
Lenke til kommentar

Har nå leita littegranne etter kjølere til min i7 2600K, og for øyeblikket har valget falt på Noctua NH-U12P SE2 (http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=496004). Så første på etterkommeren (Noctua NH-D14), men den passer ikke med RAM-brikkene mine, så da ble det U12P istedet. Er litt mindre og ser ut til å ikke komme i veien for RAM-brikkene.

 

Kikka på noen tester, og ser ut til at den vil duge greit med litt klokking, og ikke bråke så hinsides :) Noen innvendinger eller tips? Forøvrig et Asus P8Z68 Pro hovedkort med Corsair Vengeance-brikker.

 

 

Lenke til kommentar

Kikka på noen tester, og ser ut til at den vil duge greit med litt klokking, og ikke bråke så hinsides :) Noen innvendinger eller tips? Forøvrig et Asus P8Z68 Pro hovedkort med Corsair Vengeance-brikker.

 

Har fire rigger med 2600K og har forsøkt flere kjølere, men har endt opp med CORSAIR H60 HYDRO SERIES LIQUID COOLING S-1155/1156/1366/AM3 som trenger liten plass og kjøler best av samtlige jeg har prøvd. Kunne nok brukt H80 eller H100 men det virker som overkill i forhold til oppgaven. Kjører samtlige rigger på 4.6GHz og 100% folding 24/7, men temperaturen er aldri over 70 Celsius på CPU. H60 har en rimelig pris og gjør oppgaven som forventet.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Hvordan er støyen på det? Frister forresten veldig å kjøpe PSUen som ble linket til tidligere på tilbud hos Komplett, er det noen som vet om den er stille på tilnærmet idle? Har en filserver som står i stuen med en PSU som bråker noe helt forjævlig, i hvert fall sammenliknet med resten av maskinen som er støydempet...

Lenke til kommentar

Kikka på noen tester, og ser ut til at den vil duge greit med litt klokking, og ikke bråke så hinsides :) Noen innvendinger eller tips? Forøvrig et Asus P8Z68 Pro hovedkort med Corsair Vengeance-brikker.

 

Har fire rigger med 2600K og har forsøkt flere kjølere, men har endt opp med CORSAIR H60 HYDRO SERIES LIQUID COOLING S-1155/1156/1366/AM3 som trenger liten plass og kjøler best av samtlige jeg har prøvd. Kunne nok brukt H80 eller H100 men det virker som overkill i forhold til oppgaven. Kjører samtlige rigger på 4.6GHz og 100% folding 24/7, men temperaturen er aldri over 70 Celsius på CPU. H60 har en rimelig pris og gjør oppgaven som forventet.

Jo takk, jeg har kikka på de der også, men mitt problem der er at jeg bare har mulighet for 80mm vifter... Så da utgår de der.. :/

 

Hvordan er støyen på det? Frister forresten veldig å kjøpe PSUen som ble linket til tidligere på tilbud hos Komplett, er det noen som vet om den er stille på tilnærmet idle? Har en filserver som står i stuen med en PSU som bråker noe helt forjævlig, i hvert fall sammenliknet med resten av maskinen som er støydempet...

Kjøpte den på timestilbudet til 100,- og satte den i damas maskin, kan ikke påstå jeg hører den. Virker veldig ålreit.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...