Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har gjort litt omrokkeringer på folding utstyret mitt denne høsten. Jeg har 2 bærbare som kverner tilsammen 5000ppd når de ikke jobbes på. 1090T er byttet ut med en 1100T og har satt alt sammen i en folding burk i lag med et gtx 460SE og gtx 570 jeg fikk på tilbud fra komplett til 2000,- Totalt så leverer den boksen nå 32000ppd og trekker 500W. Strømbruker er alt for høy ift ppd men den står i en kjellerbod hvor hovedvannledningen til huset kommer inn så her må der være varme slik at det ikke fryser til vinteren.

 

Jeg har også en Bulldozer som jeg tenkte å teste litt på men den måtte jeg kjøre rma på da den feilet på en kjerne i prime og ikke klarte mer enn 20 min folding før jeg fikk ustabil maskin feil. Og dette var på stock.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Der var alt på plass.

Tar vel et par dager før man ser poengene rulle inn.

 

1500W ca 500-550K PPD

Lufter nå -2 ute , bare AC im sommeren er 1800W alene ...

 

Jeg får en rigg i gave (HP XW9300) + SR2 kommer til norge om 2 dager.

Hva blir det? 700K?

 

Har montert opp en Q6800 extreme som har plass til 2 skjermkort om jeg skulle komme over noen.

post-64596-0-42029700-1323313639_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Hyggelig at mitt bidrag blir satt pris på :D

Er strengt tatt ikke bare meg, men flere av oss her på kontoret som kjører alt her på samme bruker.

 

Må sende ut de fire Z800, dual X5660 maskinene som surrer og går nå, men skal se om jeg finner en palle til med Z400 og XW8600 maskiner for å holde trykket oppe i alle fall frem til jul.

Trenger jo litt varme på kontoret nå som vinteren er her ;)

 

Er det noe poeng å kjøre -bigavd på en singel quad core Xeon ?

Og blir det noe å hente av å kjøre GPU, Nvidia Qadro 3800 samtidig?

Lenke til kommentar
Hyggelig at mitt bidrag blir satt pris på :D

 

Er det noe poeng å kjøre -bigavd på en singel quad core Xeon ? Og blir det noe å hente av å kjøre GPU, Nvidia Qadro 3800 samtidig?

 

Jeg tror at gleden over ditt bidrag er størst på vår side når jeg ser nå at vi stabiliserer oss på over 3mill PPD.

 

Med hensyn til å kjøre GPU og CPU-folding samtidig så er ikke det å anbefale siden PPD/Watt-forholdet blir veldig mye dårligere. Du får en gevinst, men siden PPD fra CPU mest sannsynlig senkes betydelig når man starter folding på GPU så blir den ikke all verden. Dette varierer litt fra rigg til rigg er min erfaring, og alt etter hvor godt man klarer prioritere CPU-kraft som GPU(ene) krever.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Nå har jeg testet Auto OC på den ene 2600K riggen og det gikk heller dårlig må jeg si. HK satte multi til kun 43 og bclk til 103 som gir litt over 4,4 GHz på CPU og en TPF på 6901 på 29.30 min noe som er ca 2min dårligere enn mine egne innstillinger og 7 min dårligere enn den andre 2600K riggen.

 

Jeg skal få klokket den opp igjen i morgen men nå får den kjøre ferdig den WUen den holder på med.

Lenke til kommentar

Bruker client v7 på foldinga. Finnes det noen monitor-program, slik som HFM, som kan vise ppd og slikt på de forskjellige CPU/GPU-ene?

 

Har også litt hardware som står for tur som skal foldes på.

1 x 260 GTX

3 x 9800 GTX

 

Blir vel rundt regnet 20K+ ppd ekstra :)

Fikk de billig av noen kompiser, så da slo jeg til :p

 

Samt serveren jeg snakka om er en Dell PowerEdge 2950 med 2 x Intel quad-core (usikker på CPU-modell). Om denne gir noe PPD vil jeg jo finne ut.

Har dere no formening? Vil den gi greit med ppd, eller vil det bare bli en støymaskin med høyt strømforbuk i forhold til ppd?

Lenke til kommentar

Kjørte i gang en av de gamle riggene med i7 920 under Linux Mint 12 Lisa etter at vinteren kom og alt fungerer med unntak av deling av FAH-mappa. Det vil si at den lar seg tilsynelatende dele og maskinen dukker opp på lokalnettet, men avviser et hvert forsøk på tilgang. Under Ubuntu 11.10 var dette rett fram plankekjøring og alt virket som bare det. FAH-mappa ser delt ut for meg symbolisert med piler i alle retninger på mappa. Noen som har en idè til hva som evt. er galt?

 

 

Edit:

minhund

Riggen hos deg ved navn Cruncher2 i7 2600K har krasjet ser jeg, ihvertfall er den for øyeblikket nede og har vært det siden [09:39:14] Completed 52500 out of 250000 steps (21%).

 

Edit2:

Fant ut av hvorfor jeg ikke fikk tilgang til riggen, det skyldes et trådløst nettkort som Mint ikke likte veldig godt. Kom på internett, men med dårlig hastighet. Satte inn et gammelt 10/100 3Com ethernettkort jeg hadde liggende og da var alt i orden. Det interne nettkortet (kablet) var defekt da jeg kjøpte kortet, men siden jeg hadde benyttet trådløst i Win7 som ble brukt tidligere giddet jeg ikke reklamere.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Kjørte i gang en av de gamle riggene med i7 920 under Linux Mint 12 Lisa etter at vinteren kom og alt fungerer med unntak av deling av FAH-mappa. Det vil si at den lar seg tilsynelatende dele og maskinen dukker opp på lokalnettet, men avviser et hvert forsøk på tilgang. Under Ubuntu 11.10 var dette rett fram plankekjøring og alt virket som bare det. FAH-mappa ser delt ut for meg symbolisert med piler i alle retninger på mappa. Noen som har en idè til hva som evt. er galt?

 

 

Edit:

minhund

Riggen hos deg ved navn Cruncher2 i7 2600K har krasjet ser jeg, ihvertfall er den for øyeblikket nede og har vært det siden [09:39:14] Completed 52500 out of 250000 steps (21%).

Har sett det -alias- men den har krasjet totalt så jeg får ikke kontakt med den via Teamviewer heller, så jeg får ikke fikset den før jeg kommer hjem.

Lenke til kommentar

Den kan settes opp så den folder av seg selv?

Jeg bare slår på pcen jeg og volla folder som snekkern.

 

Får ikke sett no PPD da, deling går ikke "fix broken pakker" bla bla på 2 av 3 maskiner.

 

Fiksa det på den ene med sudo apt-get upgrade og sudo apt-get update

Men går ikke på de andre.

Rart, 100% lik hardware, samme CD og ny install og akkuratt samme oppsett på alt.

Endret av War
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...