Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Følg denne linken da fra http://www.overclock...dedicated-2600k

Comprehensive guide with screenshots

til ( stopp her) før Langouste decoupler installation

 

Så lukk alt og trykk ctrl alt t

skriv cd foh

enter

./fah6 -smp

enter

 

Så burde config komme opp

navn, lag, passkey , normal , nei til proxy og nei til avansert.

 

Så må den kjøre 10 runder og da kan du stoppe den og åpne fahmappa og slette config.fila

Om du ikke vil kjøre ferdig siste jobb som den da har lastet ned, jobb 11 kan du slette alle de filene og workmappa i fah, eller du kan stoppe klienten på den 10ende jobben og skrive

ctrl alt t ( åpner terminal)

 

cd foh

enter

./fah6 -smp -oneunit

 

-----------------------------------------------------------------------

Så stopper den etter den 10ende jobben uten å laste ned ny.

 

trykk ctrl alt t

skriv cd foh

enter

./fah6 -smp -bigbeta

enter

Så burde config komme opp

navn, lag, passkey , BIG , nei til proxy og nei til avansert.

Så burde du være igang med big.

 

Du må da klokke cpu litt opp og ha på HT

 

 

http://fah-web.stanf...n/getpasskey.py

Endret av War
Lenke til kommentar

Fikk satt inn nytt minne i den SR-2 maskinen som kun hadde 9GB nå har den fått 24GB 2000MHz CL9 minne så da endret jeg oppsettet på klokken fra 160x27 til 180x24 og senket TPF på 6903 fra 28min til 23.30.

 

"Desverre" så har begge 2600K maskinene fått ned 6901 WU'er etter siste levering her så total PPD har sunket fra 700.000 til 630.000 som dere kan se her HFM Summary

 

Edit:

Ser nå at PPD på SR-2 som fikk nytt minne gikk opp fra 180.000 til 210.000 etter endringenav klokke oppsettet.:w00t:

Endret av minhund
Lenke til kommentar

Min PPD er også redusert.

Legger inn -big på alle 2600K , samt bygger om hele rommet :(

 

Din PPD vil jo øke betraktelig når du er ferdig ikke sant?

 

Slikt blir det PPD av.:thumbup:

 

Ups, bra jeg tastet før deg.

 

Grei økning på PPD ja :thumbup:

Har fortsatt ikke fått orden på den 2600K maskinen med m-ATX HK, får ta å prøve din metode med auto OC og så justere litt ned etterpå.

 

Vurderer også å bytte ut 980X oppsettet med SB-E om "julebonusen" blir stor nok. :p

Endret av minhund
Lenke til kommentar

Går det an å redusere hastigheten på chipsetvifta på SR2?

Trenger neppe den på 41000RPM uten skjermkort i.

Det er vel for eks 2 stk nvidiabrikker den kjøler ol.

 

Holder jeg fingeren på den vifta blir hele SR2 stille, selv med 10 andre vifter.

 

Om den spinner på maks hele tiden er noe galt, enten er det dårlig kontakt mellom kjølern og HK eller så har noe hengt seg opp. Hører ikke vifta på mitt.

Lenke til kommentar

Har fortsatt ikke fått orden på den 2600K maskinen med m-ATX HK, får ta å prøve din metode med auto OC og så justere litt ned etterpå.

 

Vurderer også å bytte ut 980X oppsettet med SB-E om "julebonusen" blir stor nok. :p

 

Det virker garantert, auto endrer på ting som vi ikke tenker på. Manuelt kom jeg aldri over 4.3GHz og selv da var det ustabilt. Med auto hylte det rett til over 5GHz med 3 rebooter og en helvetes temperatur, men den bootet. Deretter ned med spenningen på VCore og BLCK til 46 eller den blir stabil.

 

Har tenkt på det samme siden 980X- riggen bruker nøyaktig det dobbelte av strøm som 2600K & Asus P8Z68 bruker, men SB-E tror jeg ikke det blir siden Stanford nå setter grensen for BB til 16 cores. Da venter jeg heller litt på SR-3 hvis den blir noenlunde kjøpbar.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar
På 4 GiB vet jeg ikke, men min x6 kjører på 3300 og gir mellom 14-18K.Edit: Glemte os. Det er fedora 16 64Bit.

 

Kjetil, hvor mye strøm bruker en slik en fra veggen?

 

Edit:

Jeg har nå flyttet alt som folder inn i underetasjen hvor 1100 Watt med rigger (380K PPD avlest lokalt) nå varmer opp ca. 70 kvm, men etter at frosten er kommet kan det se ut som det blir lite og jeg kan sikkert øke på med 200 - 400 Watt til. Har 3 ledige i7 920 rigger som samlet bruker ca. 1000 Watt, men som knapt gir 100K PPD etter at Stanford la om bonussystemet. En av dem blir jeg nok nødt til å starte snart hvis jeg skal holde varmen omkring 20 Celsius der. Må vel se å få solgt noen av de gamle riggene før SR-3 ankommer butikkene slik at jeg er klar og har plass. Etter januar 2012 blir også de nye riggene mine nokså redusert med hensyn til PPD så det blir mye nytt hvis jeg skal henge med på racet til War og minhund. Hva er dine planer framover, tenker du å fornye noe av hardwaren din?

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Hvor mye ppd gir egentlig Phenom II X6 @ 4GHz? SMP, dedikert folder og win 7 (kom gjerne med linux-tall og)?

Min ligger nå med TPF på 3m25s til 3m30s for P11020. Jeg kjører W7 med lette bakgrunnsting og surfing. Kjører ikke F@Hmon, så ser ikke PPD, men tror det ligger rundt 12-14K (den tiden jeg ikke gamer).

Det er med PII x6 @ 4,0GHz, og 4GB DDR3 som jeg måtte klokke ned til 1333 nylig for å kjøre stabilt, så mulig jeg mister poeng der.

Det er et snart 3 år gammelt OCZ Platinum DDR3 1600 7-7-7-20 (@1,9V) som ikke lenger ville ha så høy spenning i våres, så jeg tenkte da OK, kanskje det ikke liker tempen og økte det til 1600 9-9-9-27 @1,79V, hvor det kjørte stabilt til et stykke ut i høst før jeg måtte klokke videre ned til 1333 7-7-7-21 @ 1,7V (det ville ikke engang kjøre stabilt på 1333 9-9-9-27 @ 1,5V :O).

 

Har bestilt nytt RAM kit (corsair vengance) på 1866 9-9-9-24 (@ 1,5V), som er forventet å ankomme postkontor i morgen :)

Samtidig har jeg gitt meg selv en tidlig julepresang, Sennheiser 360 på anbefaling fra en audio-tech ingeniør.

 

EDIT: Jeg har tidligere målt systemet mitt (uten skjerm) til 240W fra veggen under folding med PII x6 4,0GHz @ 1,5V, og med AMD 6850 idle.

Når jeg overklokket i fjor vinter var jeg på det meste oppe i 4,4GHz @ 1,55V og tror jeg så ca 300W fra veggen under folding.

(PS EDIT2: Det er også med godt med vifter, 4 harddisker og 4 SSDer i RAID)

Endret av GullLars
Lenke til kommentar
Min 1090T trakk 280W fra veggen med et AMD 5870 i idle under W7 på smp.

Det er ille mye strøm for lite PPD, men slik du skriver så har du den på hylla forstår jeg.

 

Edit:

Vi passerte nå ved siste oppdatering hos http://folding.extre....php?s=&t=37651 3,025,305p PPD i gjennomsnitt for laget, så det ser ut til at vi kan sette årets vanvittige rekord med 100 mill poeng i desember måned. Jeg starter øyeblikkelig en i7 920 rigg i tillegg for å bidra til at rekorden blir virkelighet.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...