Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sjekk min forrige post.

Er det rett at loggen lagres i brukernavnmappa og man må dele den og ikke fah.

 

Og Arguments: -smp 8 -bigadv er rett selv om den har oppdaget 12 cores

(som han sa i guiden for eks på en 2600K bruk 8)

 

 

På alle maskinene sliter jeg med at selve loggfila endrer navn når den laster ned ny jobb og da må jeg inn på den i egenskaper hver eneste gang.

 

 

Jeg bare booter maskinen og den kjører alt av seg selv iallefall så det fungerte utmerket. Takk new_yes.gif

Nå må jeg bare gjøre det samme på resten av maskinene så burde det bli 100K PPD mer om den laster ned rett oppgave.

 

Nå fikk den en P6901 som den tygger unna på 25 min og på 2% står det 41K PPD så langt.

post-64596-0-15757900-1323125651_thumb.jpg

Endret av War
Lenke til kommentar

Du skal dele FAH-mappa, og loggen skal bli liggende der, som er det normale. Nei, loggfila skal ikke skifte navn, det kan lages en ny men da blir forrige hetende FAHlog-Prev. Vil nok tro du har gjort noe feil hvis loggen blir liggende utenom fah-mappa, eller at den skifter navn. Farta på P6901 høres omtrent normal ut, mine ligger på 42 - 44K.

 

Min(e) FAH-mappe® ser ser alle slik ut med hensyn til filer i mappa:

post-53451-0-99628000-1323128786_thumb.jpg

 

Jeg vil tro at feilen du har gjort ett eller annet sted er å ikke endre navn i foreks. denne

"/home/username/fah/fah6 -smp X -bigadv" hvor du må sette inn korrekt username.

I ditt tilfelle ville ville denne blitt: "/home/war/fah/fah6 -smp 8 -bigadv" uten hermetegn

hvis war er brukernavnet. Disse endringene forekommer flere steder og det er lett og overse en

eller flere av dem. Og hvis du har endret navn på home-mappa må selvsagt også denne være korrekt.

Alt dette vet du jo, men det er lett å overse i farta. Det er også flere lignende men andre typer endringer

som må gjøres.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Jeg har nok oversett en eller skrevet war der det skulle være fah.

Trur jeg skal gjøre det på nytt.

Det var iallefall ett sted man måtte skrive inn war 2 ganger i en kommando.

 

Eneste som ikke fungerer nå er FahMon

Om jeg deler "folding" så funker ikke det pga "work" ikki er ikke delt.

Kan hurtigløse dette ved å bare dele "work" også, men da får jeg error på logfila så må jeg gjøre som i bildet, egenskape og trukke read only ( står blank) .

Først da fungerer det over nettet.

Så fullfører den og laster ned ny fil og da heter loggfila for eks 01 istedenfor 03 og da krasjer alt igjen helt til jeg har gått inn og gjort samme prosedyre på den nye loggfila.

 

Sånn er det på alle maskinene som kjører ubuntu.

Lenke til kommentar

To ganger forekommer i scriptet som "jukser" 8 cores til å bli 12 hvis jeg husker rett. Men stemmer dine mapper og filer i FAH-mappa di med mine? Navn på filene og antall? Loggfilene som jeg refererer til ligger kun i FAH-mappa og har faste navn. Det finnes andre loggfiler, men da i Langouste-mappa, eller Work-mappa, men de bryr vi oss ikke om. Ja, jeg ville nok gjort det hele på nytt for å få alt rett, ta det langsomt sammen med en kopp kaffe eller to så får du det til.:thumbup: Nå tar jeg kvelden, det venter en lang og travel dag i morgen :).

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Må vel legge inn ubuntu på nytt også for å slippe ekstra krøll.

Så skal jeg sjekke mappene hele tiden så jeg vet hvor det evt går galt.

 

 

I Fmon får jeg ikke velge work så den finner rett log.

Må velge mappa over så finner den noe random selv, og det er sikkert her den velger feil log.

Lenke til kommentar

Pent oppsett der avo :dribble:

 

Takk takk, men er ikke så heftig.

er bare single quad cores, så det racket er 36 cores...

Hadde jeg kunne fylle racket med Dell R810 ville det blitt 440 cores, eller 880 med HT.

DET ville vært et pent oppsett :dribble:

Endret av avo
Lenke til kommentar

Noen som får kontakt med statistikken hos Stanford?

 

Selv får jeg bare tidsavbrudd når jeg prøver, men hovedsiden http://folding.stanford.edu/ er oppe.

Jeg får kontakt og får opp siden men statistikken virker ikke som den er oppdatert eller oppdateres.

 

Jeg har vært inne på mange av våre brukere og ingen har fått poeng ved de siste 2 normale oppdateringene kl 16 og 19.

Endret av minhund
Lenke til kommentar

Noen som får kontakt med statistikken hos Stanford?

 

Selv får jeg bare tidsavbrudd når jeg prøver, men hovedsiden http://folding.stanford.edu/ er oppe.

 

Samme her, hovedsiden kommer opp, men ikke Stats. Får håpe det ordner seg snart, sendte inn en 6903 i ettermiddag. Alltid like spent på om den er kommet med :)

 

Har to i7 2600 rigger som tussler og går på 4.6GHz med Ubuntu. Det klør litt i "prøve noe nytt fingeren". Det er forholdsvis standard 1600MHZ CL9 (2x4GBytes) minne i begge. Er det noe særlig å hente på litt "sintere" minne?

 

Noen som har noen tips for å klokke STABILT til f.eks. 4.8GHz (Asus P8P67 Deluxe og Asus P8Z68 Pro)?

Endret av Gingus
Lenke til kommentar

Så at dette var kommet opp på News nå i kveld hos Stanford, sitat:

" Network issue at Stanford We have a network issue at Stanford in one of our data centers. We are working on it now" sitat slutt. Så det ordner seg nok snart vil jeg tro.

 

Har to i7 2600 rigger som tussler og går på 4.6GHz med Ubuntu. Det klør litt i "prøve noe nytt fingeren". Det er forholdsvis standard 1600MHZ CL9 (2x4GBytes) minne i begge. Er det noe særlig å hente på litt "sintere" minne?

 

Noen som har noen tips for å klokke STABILT til f.eks. 4.8GHz (Asus P8P67 Deluxe og Asus P8Z68 Pro)?

Du vinner noe på raskere minne uten at jeg har noen eksakte tall å komme med, men å vinne et minutt eller to i TPF er nok mulig hvis du klarer å kjøre med opp mot 2GHz på minnet. Ellers så har jeg klart å folde på 4.8GHz men CPU blir så varm at jeg måtte gi det opp. For å få det til måtte jeg over 1.45V i spenning på VCore noe som sikkert heller ikke er sunt for CPU i lengden. Jeg kjørte på luft, men det er mulig at en god vannkjøling ville holdt temperaturen under 75C som jeg bruker som grense ved folding. Med luftkjøling var jeg opp mot 90 Celsius og det blir for tøft over noe tid. Så 4.6GHz er høyeste stabile klokk jeg klarer med Asus P8P67 Deluxe, Asus P8P67 Pro og P8Z68.

 

Edit: Stat hos Stanford er nå oppe og går igjen.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Da er kaffen klar.

Skal legge inn fake-12core på alle 3 2600K

Den ene som jeg testet på er på 94% så den får kjøre ferdig en levering først.

 

Liker også at man bare kan boote pcen så folder den av seg selv.

 

Nettverksboot eller boot over IP-boks blir stikkord her for bedre oppetid.

 

Noen hastighet man må klokke til for å kunne kjøre fake 12coreprosjekter på 2600K innenfor fristen?

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Noe jeg har hørt lite om her inne er PPD-apps for eks til android. For eks denne

Merk at gratisversjonen ligger litt etter i oppdateringene for å friste folk til å kjøpe.

Lenke til kommentar
Fikk opp en del i dag, men ikke alle.

 

Ser at PPD stiger jevnt og trutt hos deg, og snart er du kanskje opp mot det minhund leverer. I går leverte du 360K så egentlig har du allerede passert meg i produksjon og ligger som nummer 3 bak minhund. Dette er imponerende med bare standard SMP klienter, som jeg teller 20 av. Jeg antar at du har slått på -bigadv selv om det ennå ikke er levert noen store WUer? Må si jeg er kanon imponert over resultatet etter bare en ukes tid.:thumbup:

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Nice å se avo bidra så sterkt. (selv om mye av det bare var middlertidig?)

 

Jeg sjekket dette med klokken på PII x6 igjen nå, og det ser ut til å ha løst seg. Mulig det var noe som bugget seg sist, sjekket ikke TPF og prosjekt, så jeg vet ikke om den faktisk kjørte 2 kjerner på 800MHz. Kanskje jeg får holde et hlvt øye med speccy mellom restarts eller et par ganger daglig for å se om det skjer igjen.

post-163450-0-44511600-1323274800_thumb.png

 

Temperaturen ser også ut til å holde seg stabilt og noe lavere(?). -6C ute, 17C langs gulvet inne ved inntaket forran på PCen, 41-42C på CPU med NH-D14 og god luftflyt i kabinettet. 1,5Vcore, 200x20 = 4,0Ghz.

Forskjellen fra sist er etter det jeg kan se 0,025Vcore lavere, og 2C lavere romtemperatur.

 

Jeg er ikke på top20 lenger, såvidt på top30, men alle monner drar. Håper det har vært at jeg har kjørt med en bugg de siste 2-3 ukene som har droppet PPD fra ~10-11K til 7K. Det ser også ut som det er en trend som gir SMP mindre PPD det siste halve året...

 

Vurderer SR3 med vannkjøling på nyåret/våren, må se an budsjett og behov.

Endret av GullLars
Lenke til kommentar
Fins det en "how-to" for dette?

Du må fortelle HW , oc ,hvilket OS og hvor lenge den kan kjøre uten avbrudd/ Hvor mye du bruker pcen til spill ol.

 

Har du en gpu av betydning?

 

Da var en rigg oppe

 

Dette blir dedikerte foldere, med i7 970 @ 4.3ghz minst. GPU-foldinga har jeg lagt på is, blir et vifteløst søppelkort som skal kjøres :p

 

Jeg har jo lyst å kjøre bigbeta før de forsvinner... :) whatever os som funker til det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...