Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hvordan satt du opp HFM over nettet på ubuntuene.

Jeg finner de ikke så må vel dele på et vis , noe jeg må slå på i ubuntu.

Bruker du H50-100 eller bygger du vannsettet selv.

 

Har D14 på de fleste og det tar masse plass.

Men temp er lav så jeg kunne ha klokket mer, men jeg har 5660 og 5650 bare.

 

Ikke bare må D14 bygges om med tang for å snu viftene , men de tar så mye plass at det går utover monteringen og valg av minne.

Du må bare sette på deling av Folding mappa så finner du maskinen i nettverket, jeg kjører HFM fra Win7 maskin så jeg har ikke prøvd fra Ubuntu.

Alle maskinene har custom vannkjøling her.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, det er en stund siden jeg stoppet innom her sist nå, men jeg folder fortsatt.

Jeg kom over en litt forstyrrende ting i dag når jeg sjekket Speccy mens folding kjørte:

post-163450-0-91055100-1323025731_thumb.jpg

Er dette feilrapportering eller er det to av kjernene som ikke vil kjøre ordentlig? Er det et kjent problem?

Phenom II x6 1090T.

Kjører 200x20 og Vcore 1,50. Alt av strømsparing og turbo skrudd av.

Lenke til kommentar

Hei, det er en stund siden jeg stoppet innom her sist nå, men jeg folder fortsatt.

Jeg kom over en litt forstyrrende ting i dag når jeg sjekket Speccy mens folding kjørte:

post-163450-0-91055100-1323025731_thumb.jpg

Er dette feilrapportering eller er det to av kjernene som ikke vil kjøre ordentlig? Er det et kjent problem?

Phenom II x6 1090T.

Kjører 200x20 og Vcore 1,50. Alt av strømsparing og turbo skrudd av.

 

Hva betyr det røde greien på CPU'en?

Lenke til kommentar
Er dette feilrapportering eller er det to av kjernene som ikke vil kjøre ordentlig? Er det et kjent problem?

 

Det er ikke et problem på Intel CPU såvidt jeg vet, har ihvertfall aldri opplevd det selv med mine rigger. Det som ser litt merkelig ut er at alle kjernene holder nøyaktig samme temperatur, selv om de har forskjellig belastning så jeg gjetter på en feilrapportering. Jeg forsøkte med Speccy hos meg og da vises det forskjellige temperaturer mellom kjernene.

Lenke til kommentar

Har fått hånda på noen servere fra jobben til min far som ikke er i bruk lenger som jeg tenkte jeg skulle kjøre et lite folding-prosjekt på. Så får håpe det blir litt mer kraft fra min side og.

Litt usikker på hardware, men skal hvertfall være 2x Intel quad-core på hver av de.

 

Spennende :)

 

 

Sånn ellers: Har klatret inn på top 20 producers i dag :)

Topp20.png

Endret av Erik 850
Lenke til kommentar

Hva folder du med før den serveren?

 

---------------------------------------------------

Dele mapper i ubuntu krevde restart av tjenesten zzz

Tør ikke restarte på 70% , flere dagers arbeid i vasken.

 

War:

Delingenav mappe har funket uten restart hver gang hos meg selv om den ber om restart så har den ikke restartet.

 

Blir jo spennede å se hva de serverne klarer Erik 850 :thumbup:

 

@-alias-

Den siste uka så produserte vårt lille Hardware.no FAH lag 19,3 millioner poeng og det er vel "all time high" for oss?

Klarer vi 3-3,5 millioner mer per uke så nærmer vi oss magiske 100 millioner pr mnd.:ohmy:

Lenke til kommentar
Er dette feilrapportering eller er det to av kjernene som ikke vil kjøre ordentlig? Er det et kjent problem?

 

Det er ikke et problem på Intel CPU såvidt jeg vet, har ihvertfall aldri opplevd det selv med mine rigger. Det som ser litt merkelig ut er at alle kjernene holder nøyaktig samme temperatur, selv om de har forskjellig belastning så jeg gjetter på en feilrapportering. Jeg forsøkte med Speccy hos meg og da vises det forskjellige temperaturer mellom kjernene.

Temperaturene vaierer mellom kjernene, men de er som regel innen 1C av hverandre. Om jeg kjører full last på kun 1 kjerne kan den ligge 4-5 grader over de andre eller mer. Akkurat når jeg tok bildet holdt de nøyaktig samme temp, men de lå og vippet mellom 46 og 47. Litt morsomt at skjermkortet også holdt samme temperaturen idle :p

Lenke til kommentar

Ja finner mappene over nettet men win 7 ber om passord og brukernavn og verken mitt eller sr2 sitt fungerer.

Ikke har jeg noe nettverkspassord heller.

 

PPD-siden i 1 post.

 

Jeg har sendt mail og mast og nå kom det slik melding:

Second, I'm *finally* going to be changing the color levels. I know it's been a long time coming, but as we all know with processing power increasing, so does the points. Hopefully one day this week I will be able to make the change and see how the new numbers pan out.

post-64596-0-00308800-1323055272_thumb.png

Endret av War
Lenke til kommentar

:hmm: ser det er meningen at det skal ta nesten 5 måneder å ta igjen svenskene...

 

Jeg har ikke så god tid, før mine maskiner må ut i produksjon, så vi får sette inn et støt snart...

 

Hva lønner seg - CPU med W3565 CPUer, eller GPU med Quadro 3800 ?

Eller kan jeg kjøre begge deler?

 

Håper å få opp denne ligge haugen på onsdag-torsdag

post-23486-0-23058600-1323074726_thumb.jpg

Lenke til kommentar

@-alias-

Den siste uka så produserte vårt lille Hardware.no FAH lag 19,3 millioner poeng og det er vel "all time high" for oss?

Klarer vi 3-3,5 millioner mer per uke så nærmer vi oss magiske 100 millioner pr mnd.:ohmy:

 

Ja det er virkelig helt magisk at vi plutselig nærmer oss slike høyder, og jeg ser at dagsproduksjonen i går var på fantastiske 3.8 mill++. Klarer vi å holde et gjennomsnitt på ca. 3 mill så er vi omtrent på 100 pr. måned. Det virker som at når produksjonen øker så strømmer det på med nye som vil delta, så vi er virkelig inne i en fin periode.

 

Edit

Håper å få opp denne ligge haugen på onsdag-torsdag

Det føles nesten som julaften hver dag etter at du kom med her.:thumbup:

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Kjempeartig å se all denna krafta du bidrar med, avo, selv om det er for en begrenset periode.

 

 

 

 

Om jeg ikke har misforstått, så er det ikke så mye å hente fra Quadro-kortene.. Men du kan feks med V7-klienten av fah folde med både SMP/bigadv og GPU samtidig. Om det dog er verdt det, er ikke jeg noen å svare for :)

 

 

Lenke til kommentar
Har tipset en av journalistene på Tek om denne...

Vi har tatt kontakt, de sa de ikke kunne noe om fah, men skrev vi den skulle de poste den.

Jeg foreslo at de som ville delte et google doc og samskrev den.

 

--------------------------

 

Noen tips til hvordan jeg kan få opp PPD på 2600K?

 

416K PPD tot

Jeg vet jeg har feil filsystem, men -alias- sa noe med å kjøre -big på dem? Om jeg fulgte en guide 100%

post-64596-0-27416900-1323108404_thumb.png

Endret av War
Lenke til kommentar

Får til PPD over nett på en nåværende jobb.

Ny jobb = nytt loggnavn .txt og da gir den ikke tilgang før jeg gør inn på den filene og egenskaper og trykker tilgang -red only.

 

Fulgte linken din, alt funker med tanke på 12 cores of nå folder den, men cpu usage er 0% på alle "12 cores" i systemmonitor?

 

Edit: Ser nå at loggfilene og core og alt kom utenfor fahmappa men under brukernavn

Vet ikke hva jeg gjorde galt i guiden , men må dele selve homemappa ( brukernavnet) for p kunne se PPD pga der legger de filene seg.

post-64596-0-35016700-1323113511_thumb.png

Endret av War
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...