Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er tross alt Windows og uten å fyre på alle sylindre. Et par WU'er til, så kan han prøve å legge til -bigadv, og da vil den jo nærme seg 200k. Linux og 6903/6904 ville mer enn doblet ppd, men det er kanskje ikke praktisk mulig.

 

Desverre ikke.

Ser at SMP klienten ikke er helt optimal her, og linux - tja hva skal man si.

Har ingen her med kompetanse til det, selv har jeg ikke jobbet med *nix siden en gang i forrige årtusen, og løsningen vi utvikler som denne skal brukes til, er på windus plattform, så vi er stuck med å ha Windus på den.

 

Kunne jo i teorien lagt en dualboot på den, men uten kompetanse på huset er det litt ugreit.

 

Om noen vil lage en bootable CD med f@h til meg kan jeg godt kjøre det hver kveld/natt :whistle:

Lenke til kommentar

Kom på at jeg så en post på - tror det var det offisielle forumet - at det var noe trøbbel med maskiner med flere enn 32(?) tråder..? *begynne å leite*

 

PS: Du har jo forøvrig muligheten for å kjøre en liveUSB med linux?

 

Edit: Litt usikker; men sjekk denne tråden: http://foldingforum....hp?f=55&t=19685 -- Litt delte meninger, men :)

Endret av zyrex
Lenke til kommentar

Ser av statestikken at det ligger et svensk lag foran HW :thumbdown:

 

Så - jeg kaster meg på noen måneder fremover med det jeg finner av CPU.

Nå i dag -

1 stk Dell R810 med 4x E7 4870

1 stk HP Z800 med dual X5660

 

Senere i dag:

3 til av Z800 maskinene

 

I løpet av en ukes til:

Håper på 20 stk Z400 W3565

 

Må jo varme opp på kontoret likevel :D

Det var da voldsomt, nå fikk jeg noen skumle tendenser og trang til å joine dette "Slaget ved Matrand".

Av ren faglig nysjerrighet. Hva skal disse monsterserverne brukes til med Windows Server i bunn? MS Hypervisor servere? Kombinasjon av RDS og virtual desktops?

 

Ellers "frykter" jeg vel kanskje med rette at dette blir en kortvarig kuriøsitet. Men dog en meget inspirerende og underholdende sådan :thumbup:

 

 

EDIT:

Når vi går dimensjonen på kanonene i nærmere øyensyn så er vel kanskje "Slaget ved Langnes skanse" en mer passende referanse.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Nå har han nok ikke hatt passkey på alle, men med 4 klienter kjørende, blir det nok snart med bonus.

 

http://fah-web.stanford.edu/cgi-bin/main.py?qtype=userpage&username=AVO&teamnum=37651

 

Edit:

Nå kommer bonuspoengene også. Da burde du slenge på en -bigadv i tillegg, det er bare å legge til før eller etter -smp, f.eks. -smp -bigadv.

Endret av ei57
Lenke til kommentar

Av ren faglig nysjerrighet. Hva skal disse monsterserverne brukes til med Windows Server i bunn? MS Hypervisor servere? Kombinasjon av RDS og virtual desktops?

 

Har vel skrevet det før trur eg.

Maskinen skal tygge video.

8 x HDSDI inn (1,5Gbps på hver strøm), kode til DNxHD120 / 50Mbps MPEG2 HD422 samt en 8Mbps proxyvideo. samle litt meta, lage noen søte AAF filer, og melde herligheten inn i en database.

Med andre ord - PVR for viderekommende :D

HP maskinene gjør det samme, men da kun med 2 strømmer til HD422, eller 4 til DNxHD.

 

Kjører med russisk(!) software som blir utviklet for oss av en luring som har fem år bak seg på CERN... Herlig med programerere som sier No Probljem til alle utfordringer vi kaster på dem :cool:

Lenke til kommentar

med -bigadv på de maskinene dine avo så går du raskt forbi meg i daglig produksjon.:thumbup:

og det hadde vært deilig å se :D

 

@War

Begge mine SR-2 oppsett er vannkjølte så høyden på minnemodulene er ikke et tema. Den som kjører med X5690ene har nå 2 forskjellige minne sett, ett 3x 1GB 2000MHz HyperX og ett 3x 2GB 1600MHz sett der begge kjører 9-9-9-24 1T men jeg må jo da forholde meg til det tregeste settet. Kjører med lave 160 BCLK og med 27 multipler på CPUene som gir meg 4320 MHz men med dårligere ytelse enn på X5670 maskinen som kjører med 180BCLK og 24 multi, 6-7 min på 6903 WU og 10 min på 6904.

Endret av minhund
Lenke til kommentar

Det går da oppover i PPM

 

Med AVO sine maskiner på -bigadv, fallende temperaturer som betyr flere rigger som folder hos flere og flere som på teamet som folder 24/7 så er vel 100 mill på teamet oppnåelig i desember?

 

Gelder meg til å se hva AVO's maskiner klarer med -bigadv :dribble:

Lenke til kommentar

Det går da oppover i PPM

 

Med AVO sine maskiner på -bigadv, fallende temperaturer som betyr flere rigger som folder hos flere og flere som på teamet som folder 24/7 så er vel 100 mill på teamet oppnåelig i desember?

 

Gelder meg til å se hva AVO's maskiner klarer med -bigadv :dribble:

 

Må desverre skuffe med at jeg neppe kan kjøre alt på f@2 hele desember.

Mesteparten av maskinene skal ut til kunder i slutten av desember, men jeg skal da få bidratt litt de neste 2-3 ukene...

 

Driver å gir bort gamle workstations for å få rydda litt på kontoret - ligger i en annen tråd her, så om noen trenger en varmeovn/folder maskin er det bare å gi beskjed...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Av ren faglig nysjerrighet. Hva skal disse monsterserverne brukes til med Windows Server i bunn? MS Hypervisor servere? Kombinasjon av RDS og virtual desktops?

 

Har vel skrevet det før trur eg.

Maskinen skal tygge video.

8 x HDSDI inn (1,5Gbps på hver strøm), kode til DNxHD120 / 50Mbps MPEG2 HD422 samt en 8Mbps proxyvideo. samle litt meta, lage noen søte AAF filer, og melde herligheten inn i en database.

Med andre ord - PVR for viderekommende :D

HP maskinene gjør det samme, men da kun med 2 strømmer til HD422, eller 4 til DNxHD.

 

Kjører med russisk(!) software som blir utviklet for oss av en luring som har fem år bak seg på CERN... Herlig med programerere som sier No Probljem til alle utfordringer vi kaster på dem :cool:

:cool:

Lenke til kommentar

 

Må desverre skuffe med at jeg neppe kan kjøre alt på f@2 hele desember.

Mesteparten av maskinene skal ut til kunder i slutten av desember, men jeg skal da få bidratt litt de neste 2-3 ukene...

Ingen skuff i det hele tatt og er i grunn en selvfølge :). Jeg synes bidraget er meget generøst og ikke minst meget inspirerende med slike gjestebesøk på laget.

 

Mange takk!

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Folder da litt i det små her hjemme.

Men kan jo ikke akkurat måle meg med dere "store" gutta .. :p

 

- Fant ut av det, jeg brukte jo selvfølgelig ikke V7-klienten. Den hjalp en del ser jeg.

estimated PPD på det ene ligger nå på 16K og det andre på 8,9K.

Men jeg har lest at Radeon 6950 skal klare 8K PPD, mens andre steder har jeg lest at den ligger på rundt 3,5K. Hva kan dette skyldes? (6950-ene er unlocka med shaders og ligger på 850/1300 clock)

Ang. Radeon 4870-en (Kjører ikke full guffe pga varme) og Nvidia 8600GT-en er jeg egentlig litt usikker på hva de bør ligge på.

Folding.png

Endret av Erik 850
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...