Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Orker ikke lese 7-800 hundre siders tråd, men kunne godt tenke meg å donere "litt" CPU kraft til dette.

Men (uten å lese for mye) er det GPU eller CPU som duger nå til dags?

Har masse CPU tilgjengelig på jobb, og et stort kontor å varme opp, men stusselig med GPU.

Funker dette bra på f. eks en 40 core boks? (4x E7-4870), eller vil den bli forbikjørt av en spillemaskin med bruktbar GPU?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Minnet på 980X maskinen kjører på 1653MHz men jeg har kansje litt høyere Uncore og QPI enn deg, får ikke sett det uten å gå inn i bios og nå sitter jeg på jobb, synd det ikke finnes CPU-z til Ubuntu.

 

Men jeg ser at du har mye lavere TPF på alle dine 2600K maskiner som kjører 6903 så der har jeg litt å ta tak i på den ene maskinen.

 

Det kan nok være minnet som er årsaken til bedre ytelse hos deg. På grunn av gjentatte krasj klokket jeg ned minnet fra omlag samme hastighet som det du har til 1505MHz og nå kjører den stabilt. Så der kan man se et eksempel på at raskt minne føre til betraktelig bedre PPD. Jeg har raskere minne liggende og skal bytte ved neste WU skifte så får jeg se om TPF faller til omkring 41min hvor den bør ligge. Over året så utgjør jo faktisk forskjellen 1.700.316p.

 

Med hensyn til forskjellene mellom mine 2600K og din Cruncher2 i7 2600K, ja så er det litt stor forskjell. Raskeste minne jeg har der er 1866MHz men bare på en av dem, de andre kjører mellom 1600 og 1700MHz. Dine øvrige 2600K er omtrent som mine husker jeg.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar
Orker ikke lese 7-800 hundre siders tråd, men kunne godt tenke meg å donere "litt" CPU kraft til dette.Men (uten å lese for mye) er det GPU eller CPU som duger nå til dags?Har masse CPU tilgjengelig på jobb, og et stort kontor å varme opp, men stusselig med GPU.Funker dette bra på f. eks en 40 core boks? (4x E7-4870), eller vil den bli forbikjørt av en spillemaskin med bruktbar GPU?

 

Hvis man er ute etter mest mulig PPD så er det CPU som gjelder. Selve saken tar i mot hva som helst bare det folder. Med hensyn til å svare på 40 core boks med 4x E7-4870 så overlater jeg til ei57 å svare på det siden jeg ikke kjenner til kombinasjonen.

Lenke til kommentar

Så der.

Ser ut jeg bare får brukt halve CPUen, men kan jo prøve uten hypertreading senere...

Nå blir det i alle fall godt og varmt på kontoret i morgen :D

post-23486-0-35588100-1322579995_thumb.jpg

 

Hva slags maskin har du der??

Og hvilket OS kjører du?

 

Er en Dell R810 med 4x E7 4870 / 64GB RAM på Win 2008 server R2 Enterprise.

 

Skal brukes til å kode HD video, men vi venter på noen oppdaterte drivere, så nå står den som varmeovn.

Lenke til kommentar

Haha, Jeg ser hvorfor de gamle maskinene dere ikke holdt lenger.

Ja, de er alle byttet med Z400 og Z800 nå.

 

Denne serveren er til et helt annet prosjekt.

 

:hmm: får inn 20-30 Z400 og z800 maskiner som snart skal ut til kunde.

Lurer på å legge f@h på dem :innocent:

 

Bare synd de ikke skal på nett...

Finnes det mulighet for offline bruk?

Laste ned nok for en måned eller to med tygging, og så returnere pakker ved netttilgang?

Lenke til kommentar

Hva kjører du på den maskinen, en eller flere cpu-klienter?

 

Den maskinen skal ta opp 8 strømmer HD video (8x1,5Gbps), kode om til DNxHD120 eller MPEG50 422, samt MPG4 HD proxy, og litt annet - realtime...

Det er i alle fall planen.

Funker fint med 2-3 kanaler på en HP Z800 med Dual X5660, så denne bør klare 8.

Bare litt drivertrøbbel vi må få ryddet unna før vi kan ta den i bruk.

Lenke til kommentar

Nå tenkte jeg først og fremst hva folder den? At den kan tygge unna, betviles ikke.

 

Må innrømme at jeg ikke har kommet så langt.

For meg virker hele tanken med F@H bra, og jeg har enda ikke gjort annet enn å legge inn klienten og trykke play.

 

Hva den tygger på - tja si det.

Anter det er greie muligheter til å gjøre noen valg der, men de får jeg ta siden...

 

"en eller flere cpu-klienter?"

smp...

Endret av avo
Lenke til kommentar

Ikke så rart at TPF var som den var for CPU kjørte på stock og jeg får ikke klokket den opp.

P8P67 Pro-m HK jeg bruker, m-ATX, ikke mulig å sette multi av en eller annen grunn.

Har du sjekket under Advanced - CPU Configuration, det er der du hever turbotaket.

 

Ja men jeg finner ingen ting som viser meg faktsik hastighet i Ubuntu

Kan du prøve en 'cat /proc/cpuinfo' i terminalen, så skal du få en del info om CPUen, også hvilken MHz den kjører på.

 

 

 

Lenke til kommentar
Smp - da er det nok en klient. Har du konfigurert klienten med brukernavn, team og lagt inn passkey? Du vil jo potensielt kunne produsere mer poeng enn noen andre på laget med et slikt monster.

 

Dette kan jo bli morsomt hvis han får monsteret til å folde på alle kjerner og tråder, hvis jeg talte riktig så var det 16 kjerner som kan bli 32 med 16 tråder til?

Lenke til kommentar

Ikke så rart at TPF var som den var for CPU kjørte på stock og jeg får ikke klokket den opp.

P8P67 Pro-m HK jeg bruker, m-ATX, ikke mulig å sette multi av en eller annen grunn.

Har du sjekket under Advanced - CPU Configuration, det er der du hever turbotaket.

 

Ja men jeg finner ingen ting som viser meg faktsik hastighet i Ubuntu

Kan du prøve en 'cat /proc/cpuinfo' i terminalen, så skal du få en del info om CPUen, også hvilken MHz den kjører på.

 

 

 

Funker ikke, skal det være en "sudo" forran?

 

Edit: Det funket ikke det heller

Endret av minhund
Lenke til kommentar
Smp - da er det nok en klient. NHar du konfigurert klienten med brukernavn, team og lagt inn passkey? Du vil jo potensielt kunne produsere mer poeng enn noen andre på laget med et slikt monster.

 

Dette kan jo bli morsomt hvis han får monsteret til å folde på alle kjerner og tråder, hvis jeg talte riktig så var det 16 kjerner som kan bli 32 med 16 tråder til?

Blir morro å se hva dem yter på f@h ja.

Er ikke 16, men 40 kjerner. 80 med HT på.

 

Passkey... Shit, husket jeg det?

Får se i morgen.

Lenke til kommentar
Smp - da er det nok en klient. NHar du konfigurert klienten med brukernavn, team og lagt inn passkey? Du vil jo potensielt kunne produsere mer poeng enn noen andre på laget med et slikt monster.

 

Dette kan jo bli morsomt hvis han får monsteret til å folde på alle kjerner og tråder, hvis jeg talte riktig så var det 16 kjerner som kan bli 32 med 16 tråder til?

Blir morro å se hva dem yter på f@h ja.

Er ikke 16, men 40 kjerner. 80 med HT på.

 

Passkey... Shit, husket jeg det?

Får se i morgen.

 

Du burde legge inn en klient som kjører Bigadv WU'er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...